Hotel Calourasterstersterster

9.7Fenomenaal

Portugal, Azoren, Agua de Pau (eiland Sao Miguel)

9.7Fenomenaal

• Aan zee
  • Animatie
  • Sauna
Tonen op kaart

Hotel Caloura is gelegen op de Azoren in Portugal. Hier geniet je van een uitgebreid buffet. Minder geschikt voor gezinnen met kinderen, want hiervoor zijn er geen faciliteiten. Je komt hier echt voor je rust. Het hotel is direct aan de oceaan gelegen op 5 minuten van het strand. Om de omgeving verder te verkennen is een auto wel handig.

41 reviews over Hotel Caloura

• 2018
    10M. Ketelaars13-07-2018

De volgende keer weer in dit hotel!

Uitstekend hotel, fantastische ligging aan de oceaan, fijn zwembad en leuk personeel. Uitgebreid ontbijtbuffet en dinerbuffet (2x in het hotel gedineerd). Door de ligging van het hotel heb je wel een auto nodig, maar dat heb je sowieso om iets van het eiland te zien.

Gereisd met partner in juli 2018

• Oude reviews

9Guido Kersten09-08-2017

Uitstekend hotel

Hou je van een boek lezen en van absolute rust! En bent u op zoek naar een hotel met een fantastisch uitzicht op de zee, dan adviseer ik u om dit hotel te boeken. Het personeel is zeer vriendelijk, spreken over het algemeen goed Engels. De kamers, met een heerlijke douche, zijn meer dan uitstekend, echter de bedden zijn misschien iets te hard. Indien u van plan bent om te boeken, vraag dan naar de gerenoveerde kamers aan zwembadzijde. Dit hotel wordt hoofdzakelijk bezocht door 50+. Niet echt geschikt voor kinderen, is gewoon niets te doen. Het ontbijt is uitstekend. In de nabijheid zijn enkele restaurants, waaronder een zeer goed vis restaurant, Caloura bar. Verwacht geen dorpjes met terrassen of een boulevard etc. Vijf minuten lopen, en u vindt een klein strand met toiletten, douches, omkleed ruimtes en zelfs is er toezicht door lifeguards, kom je overigens ook vaak tegen bij andere strandjes. De mensen die naar de Azoren gaan, komen hoofdzakelijk voor de natuur en hun rust. Stress komt hier absoluut niet voor. Het is overigens wel een must om een auto te huren. Wij hadden een heerlijke week, echter het weer zat helaas niet altijd mee. Op de Azoren heb je toch vaak te maken met bewolking en regen, zelfs in de maanden juli en augustus!

Guest Relations, Directora Geral, 02-11-2017

Dear Mr. Guido, Thank you for your kind review. We are happy to know that you had some relaxing holidays in our company. Hope to welcome you once again on your next trip to the Azores. Kind Regards.

Gereisd met partner in juli 2017

• 9Esther18-07-2017

Geweldige ligging, Eem

Hotel Caloura is prachtig gelegen op 50m van de zee met een eigen toegang tot de zee (zwemmen is hier niet mogelijk). Paradijselijk mooi. Bijna alle kamers kijken uit op zee. Vriendelijk personeel. Het eten in de snackbar en van het buffet is uitstekend. Op loopafstand is een strandje.

Guest Relations, Directora Geral, 02-11-2017

Dear Mrs. Esther, Thank you for spending somo of your time on writing your experience. We hope to welcome you once again. Kind Regards.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 9Marion04-10-2015

Absolute aanrader

Het is een mooi hotel, geweldige ligging, vriendelijk personeel, zeer schone kamers, ontbijt goed verzorgd. 1 x diner gehad, ook prima. Prijzen in hotel ook zeer betaalbaar. Kortom wij raden dit hotel zeker aan bij een vakantie op de Azoren. Voor kinderen is dit hotel minder geschikt, met name wat het zwembad betreft, is 3 meter diep.Ze hebben wel bedjes en kinderstoeltjes.

Gereisd met partner in september 2015

• 9Erik05-06-2015

Ultime ligging!

Hotel ligt op een klif, 25mtr van zee. Alle kamers schiiterend uitzicht op zee. Vanwege de afgeleven ligging is huurauto aan te bevelen. Vriendelijk personeel, spreekt over het algemeen goed Engels. Goed ontbijt. Kamers netjes en schoon.

• 8Simone31-05-2015

prachig gelegen!!!

Prachtig gelelegen hotel met schitterend uitzicht op de Atlantische oceaan, vanuit het balkon dolfijnen zien zwemmen. Advies is wel een auto te huren anders kan je geen kant op. Zeer rustig hotel, mooi zwembad, prima ontbijt en vriendelijk personeel. Aanrader is als je wilt gaan whalewatching dit met de zodiac te doen via terra azul, dit is te reserveren in het hotel, beter dan in Ponta del gada! Wij hebben dit 2 x gedaan en ook 2 x walvisen en dolfijnen gezien! Een top vakantie en wij gaan zeker terug naar hotel caloura

• 9Monique Nieuwpoort25-05-2015

Fantastische plek

Een goed hotel op een geweldige plek. Kamers zijn netje en hebben allemaal uitzicht op zee. Badkamer is wat verouderd maar keurig schoon. Het ontbijt buffet is prima genoeg keuze. Ook het buffet 's avonds is prima. Ook in het restaurant is het uitzicht uniek. Mooi zwembad alleen helaas niet verwarmd. Genoeg bedjes aanwezig. Het is wel aan te raden om een auto te huren het hotel ligt wel wat afgelegen.

• 9De Corte27-08-2013

prima verblijf vooral rust !

beetje ouder hotel, maar prima om te verblijven . Netjes, en leuk uitzicht op zee. ontbijt s'morgens prima en rustig . Weinig aktiviteiten in hotel, maakt het ook rustig om er te verblijven (zeldzaam in een hotel van die grote). Restaurant is ook lekker

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

• 7Marjolein14-10-2012

Wow, wat een uitzicht!

Vanaf het vliegveld is Hotel Caloura vanaf een half uurtje te bereiken met de auto. Wij kwamen 's avonds aan en werden vriendelijk te woord gestaan door de receptie. Onze kamer was zeer ruim, maar wel een beetje gedateerd. Zalmroze met hout, tja, je moet er van houden. Zeker de vloerbedekking kan een opfrisbeurt krijgen. Maar: schoon en netjes en dat vind ik veel belangrijker. De kamers worden iedere dag schoongemaakt, beddengoed tijdens ons verblijf 1 keer. Een badhanddoek voor het zwembad lag klaar op de kamer en mocht je iedere dag vervangen voor een nieuwe. Alle kamers hebben zeezicht. Wij hadden een grasveld voor ons, andere kamers keken eerst op het zwembad en dan over zee. Zwembad was prima, schoon (onverwarmd dat wel). Goede ligbedden, ruim voldoende kussens en handdoeken. Goed ontbijtbuffet met vers fruit , eieren op diverse manieren klaargemaakt, yoghurt, kortom van alles wat. Heerlijke vakantie gehad op de Azoren!

Gereisd met partner in juli 2012

• 10Marie-christine30-07-2012

Schitterend gelegen hotel

Schitterend gelegen hotel met prachtig uitzicht. Je hebt wel een huurauto nodig want het is afgelegen. Bij binnenkomst stond ik helemaal perplex, het uitzicht is alsof je in een prachtige film terecht bent gekomen. een echt paradijsje. Eerste avond aten wij a la card, maar het buffet is echt SUPER....heerlijk...Personeel was ontzettend vriendelijk en de kamers waren heel goed schoongemaakt. Mooi zwembad dat over de zee uitkijkt. op loopafstand een heel klein strookje strand. Een hotel om al was het alleen al voor het eten drinken en uitzicht terug te komen....

Gereisd met partner in mei 2012

3 tips over Hotel Caloura

• De Corte, 27-08-2013 Rapporteren

huur auto nodig om omgeving te verkennen

• Marjolein, 14-10-2012 Rapporteren

Je kunt heerlijk a la carte eten in het restaurant in het hotel. Maar de kaart is een beetje beperkt. Voor leuke eetgelegenheden zijn wij toch regelmatig naar Ponta Delgada gereden. Bij de pier zitten een aantal leuke restaurants

• jan, 16-05-2012 Rapporteren

pas op in het binnenland veel mist! Weer wisselt ook sterk, aan de kust hadden wij elke dag prima zon etc Noodweer kan ook! op vrijdag 10 heel veel regen, stuk weg van 6 meter weg geslagen. (zie nosjournaal zat 11 mei tijd 1800 uur op 9.21 wordt er iets over uitgezonden)

1 vraag over Hotel Caloura

• Wilma Moerland, 28-05-2018 Rapporteren

Scooter

Goedemiddag, is het ook mogelijk om een scooter te huren i.p.v. een auto bij Caloura Resort

met vriendelijke groet, Wilma

• Kleur van het strandDonker
  • Strand toegangGescheiden door straat

• Animatie programmaAanwezig
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Internationaal, Lunchpakketten, Portugees, Regionaal, Vegetarisch

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming

• WinkelsCadeauwinkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Post service, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Steen & edelsteen sauna
  • Wellness behandelingenMassages, Speciale massages