Villa Alegria

Meer villa info

19 reviews over Villa Alegria

• 9Peter en Ineke04-12-2015

Compleet ingerichte fijne villa

Eerdere lovende beoordelingen wekten verwachtingen. Deze bleken niet overdreven. Geen loze beloften, want alles klopte. Een meedenkende en behulpzame eigenaar en de villamanager Alina die zorgde dat alles er spic en span uitzag. Alle handdoeken en keukendoeken werden tijdens ons verblijf ( 1 week) 2 keer verschoond. Een mooie villa met veel ruimte zowel binnen als buiten. Prima gelegen nabij strand en als vertrekpunt om de omgeving verder te verkennen. Een huurauto is hierbij onmisbaar, maar ook daarvoor kon worden gezorgd. Kortom zeker een plek om terug te komen.

Gereisd met partner in november 2015

• 8Wals12-10-2014

Een prachtig huis, van alle makken voorzien!

Al vanaf het eerste contact was eigenaar Oebele ontzettend behulpzaam, alles kon gevraagd worden: te vaak mailen bestond niet en haast niets was te gek. Waren met z'n 9en: 3 stellen en 3 kids (tweeling van 1,5 jr en baby van 4 mnd). Elk stel een eigen kamer + badkamer: ideaal! In het huis kom je niets te kort, het is een prachtige woning en heeft alles wat je maar kan bedenken. Misschien jammer dat er geen gezamenlijk toilet is, als de kids lagen te slapen was dat soms lastig. Het huis wordt goed onderhouden/schoongemaakt tijdens je verblijf, erg prettig. Je hebt verschillende plekjes om te zitten in en rondom het huis, de hekjes rondom de terrassen zijn erg fijn met kleine kinderen. Oebele heeft voor ons ook een huurauto geregeld, een super mooie bus en hele goede prijs-kwaliteit verhouding. Zwembad mooi, alleen iets te koud, wellicht is dit niet altijd zo. Enige minpuntje: vrij prijzig gebied en in nabije omgeving niet heel veel te doen (geen leuke boulevard o.i.d.): ga erop uit!

Gereisd met vrienden in augustus 2014

• 8Miranda Franzen13-06-2014

Fantastisch huis

Wij zijn afgelopen zondag thuis gekomen. Fantastische vakantie gehad kinderen hebben ook genoten zeker van het zwembad. Mooi ruim huis met alle luxe voorzien, veel verschillende terrasjes om het huis. Strand in de buurt. Eigenaren hebben een informatie map gemaakt met allemaal nuttige tips om heen te gaan. Kortom fantastisch huis op een mooi plekje.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2014

• 8Pijl07-07-2013

Heerlijke plek voor het gezin

De vila met zwembad ligt in een mooie bungalowwijk. Goed bereikbaar en aan de kust en vlakbij faciliteiten zoals supermarkten, leuke stadjes en kinderattracties. Een heerlijke omgeving om te kunnen ontspannen en om tripjes te ondernemen. De verzorging van de villa, tuin en zwembad wordt gedaan door vriendelijke mensen.

Gereisd met jonge kinderen in april 2013

• 9rina koster05-04-2013

Een heerlijke villa

De villa is van alle gemakken voorzien en heerlijk ruim. Wij waren er met vier personen en hebben het er heerlijk gehad. Het was erg rustig op het park, dat kwam denk door de tijd van het jaar. Mooie omgeving om te wandelen en het strand lag niet ver van de villa. Alina heeft ons goed verzorgd, 3 keer in de week schone handdoeken, 1 keer in de week schoon beddengoed en maakte zelfs de bedden op. Er werd zelfs schoongemaakt! super hoor. Wij vinden deze villa een aanrader.

Gereisd in februari 2013

• 9fam vd Bighelaar01-09-2012

Al 6 keer fantastische vakantie gehad in Alegria!

In 2003 zijn wij voor het eerst naar Vila Alegria geweest. Dat is toen zo goed bevallen, dat wij er inmiddels al weer 5 x terug zijn geweest, de laatste keer deze zomervakantie in 2012. Het huis is fantastisch, heerlijk ruim, volledig ingericht. Het zwembad is heerlijk, en ook nu onze kinderen wat groter zijn (11 en 12) nog steeds heerlijk om in te spelen. De stranden in de buurt zijn echt super, het handigste is wel om even met de auto te gaan, maar binnen 5 minuten zit je op het strand. Dat is, zelfs in het hoogseizoen, nog heerlijk rustig. Bovendien vind je er prachtige schelpen. In de omgeving zitten hele goede restaurants, onze favoriet blijft Julias aan het strand, waar je heerlijk relaxed van de zonsondergang kunt genieten (kids spelen lekker op het strand) en goed kunt eten. Het gemeenschappelijke zwembad was tijdelijk gesloten toen wij er waren, maar dat zou nu weer open moeten zijn. Kortom, een aanrader, het is vast niet de laatste keer dat wij hier geweest zijn!

Gereisd met oudere kinderen in januari 2012

• 9Myra de Waart22-11-2011

Geweldige villa

We hebben met vier volwassenen twee weken genoten van deze fantastische villa. Het huis heeft een fijne woonkamer, Nederlandstalige tv zenders, WIFI (dat goed werkt), een goede keuken, drie prachtige, grote badkamers. Buiten mooie terassen, een tuin en een goed zwembad. Het huis is brandschoon en goed ingericht. De airco kan ook als verwarming worden gebruikt. Het huis ligt in de buurt van twee mooie stranden. Een aanrader.

Gereisd met vrienden in november 2011

• 9Remco en Mariette22-09-2011

Echte zomervakantie villa

We hebben genoten in Villa Alegria. Prachtige villa met heerlijk zwembad op een korte afstand van mooie, ruime stranden. De villa is compleet uigerust en van alle comfort voorzien. Het zwembad is heerlijk, vooral als je jonge kinderen hebt. De beheerders zijn zeer vriendelijk en hebben ons veel informatie en tips gegeven over het plaatsje en de omgeving. Echt jammer dat we na 2 weken weer huiswaarts moesten gaan.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 10Fam. Middelbos18-07-2011

Fantastische villa!

We zijn met ons gezin 2 weken (ouders + 1 + 2,5 jarig kind) in deze accommodatie geweest. Het biedt veel privacy en een mooi schoon groot genoeg zwembad. Onze dochter heeft hier met haar 'splashabout' zwemvestje gezwommen en haar watervrees overwonnen. Kamers zijn ruim + eigen badkamers en complete keuken. De service was zeer goed; De villa manager kwam 3x per week met een team van 3 mensen en was weer met een half uur klaar met schoonmaken en bedden verschonen/opmaken. Op de dag van vertrek konden we na overleg langer blijven zodat we ook nog van onze laatste dag konden genieten. Een auto heb je zeker nodig om de boodschappen te doen. Deze hebben we via de eigenaar van de villa gehuurd. Het enige dat ik jammer vond, is dat het gezamenlijke zwembad van het park niet in gebruik is/verwaarloosd. Wellicht kwam dit daar het erg rustig was. Op loopafstand is restaurant Xenia/Dunas Douradas Beachclub waar je heerlijke kunt eten en 'take aways' kunt halen. De villa zelf is een topper!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

• 10Van Toor07-06-2011

goed verzorgde sfeervolle villa

Wij zijn net een dag terug uit Portugal, Villa Alegria. We zijn goed te spreken over deze villa en het contact met de eigenaren. Villa bezit alle luxe en comfort. Foto's kloppen precies met de werkelijkheid. Misschien nog goed om te weten dat er genoeg boeken en tijdschriften liggen..scheelt weer in je koffer! Je zit centraal en daardoor ben je echt overal in een mum van tijd. We hebben een auto via de eigenaren laten boeken bij zitauto. Dit was ook allemaal prima geregeld. We zouden zo weer deze villa boeken!

Gereisd met jonge kinderen in mei 2011

8 tips over Villa Alegria

• fam vd Bighelaar, 01-09-2012 Rapporteren

De eigenaar kan voordelig autohuur regelen bij zitauto, wat ons steeds prima is bevallen. Vliegen vanaf Rotterdam is perfect: 7 uur 's ochtends vertrek, 3 uur vliegen, dus je hebt nog de hele dag. in de buurt is een aantal waterparken en een dolfijnen/pretpark.

• Pijl, 07-07-2013 Rapporteren

Het huren van een auto is aan te raden, wat prima via de eigenaar van de villa verzorgd kan worden. Boodschappen kun je het beste doen bij de supermarkt Appalonia in Almancil. Met kinderen is de Zoomarina heel leuk en om een te gaan vissen op zee tegen een zeer betaalbare prijs.

• Ben, 11-11-2011 Rapporteren

Het is wel handig om een auto te huren zodat je ook uitstapjes kunt maken naar b.v. Spanje of zelfs naar Lissabon.

0 vragen over Villa Alegria

Villa Alegria info