Hotel Luz Bay

24 reviews over Hotel Luz Bay

• 2019
    6Anita30-06-2019

Ok hotel, slechte bedden

Als je van rust houd zou ik zeker naar dit hotel gaan. Tuinen zijn mooi aangelegd en goed onderhouden. Kamers zijn netjes, alleen de bedden zijn vreselijk slecht. Na een klacht bij de receptie kregen we te horen dat alle kamers slechte bedden hadden en dat er heel vaak over geklaagd werd maar de directie hier niets aan doet. De omgeving is leuk en er zitten vele leuke eettentjes in de buurt van het hotel. Het ontbijt was prima, genoeg keuze. Het zwembad was prima, helaas in juni was het water nog erg koud. Nadeel wel was dat er geen parasols waren. 's Avonds was er niets te doen in het hotel, bij de bar stond niemand en hotelgasten zaten er ook niet. Op zich geen verkeerd hotel, maar voor ons niet wat wij zoeken.

Gereisd met partner in juni 2019

• 7R.30-06-2019

prima

Het hotel is sterk verouderd en er is achterstallig onderhoud. beschadidgd meubilair, kitranden douche. Aan de buitenzijde van onze hotel kamer was een lekkage, daar is in de 14 dagen dat wij in het hotel waren niets aangedaan. Aan de buitenzijde is de trap als je een kamer op de eerste verdieping hebt, de trappen hebben echtonderhoud nodig, loszittende tegels. de kamers zijn zeer raam, de schoonmaak is prima, iedere dag schonen handdoeken als je dit wilt. Het ontbijt is prima, wel sterk gericht op de Engelsen, dat is overigens in heel Luz het geval. er is echter geen variatie in het ontbijt, alles is iedere dag hetzelfde. De koffie is niet te drinken. Het zwembad is ijskoud, ook dit heeft wel wat onderhoud nodig. De tuinen rondom het hotel zijn prachtig en worden zeer goed bijgehouden. Het personeel is erg aardig en behulpzaam. Het hotel ligt op loopafstand van het strand, heeft voldoende parkeergelegenheid als je een auto huurt.

Gereisd met partner in juni 2019

• Oude reviews

8Wim van Rutten27-05-2017

Wel goed

Goed was het sanitair, de ruime kamer, het uitzicht en elke dag "schoonmaak". In ieder geval handdoeken en regelmatig bedlinnen. Ontbijt was super, veel keus en veel vers fruit. Personeel receptie was wel vriendelijk maar was niet sterk in het verstrekken van informatie. Dure prijzen voor consumpties.

Gereisd met partner in mei 2017

• 8norbert21-06-2013

Goed gelegen hotel op wandelafstand van het strand

Gezellig hotel met uitstekend ontbijt. Ik was in half pension en van de 4 maal als visamateur heb ik 4 maal gepaneerde vis gekregen (slechts 1 keuze), waarvan 3 maal dezelfde soort vis. Gezien er eetgelegenheden zijn op wandelafstand zou ik toch volgende maal opteren van in het hotel slechts kamer met ontbijt te nemen. Positief: zeer gedienstig personeel, zeer netjes Negatief: slechte isolatie ! Zeker te bezoeken Sagres, Lagos

Alleen gereisd in mei 2013

• 8heer Ragheno28-03-2013

ZEER GOED

IN JUNI ZEER AANGENAAM HOTEL RUSTIG EN MOOI KADER SERVICE ZEER GOED EN VRIENDELIJK LUZ IS EEN AANGENAAM EN NOSTALGISCH BADSTAD GOED VOOR MENSEN TUSSEN 40 EN 60 JAAR AANGENAAM STRAND MIJN ALGEMEEN INDRUK OVER HET GEHEEL 8 OP 10.

Gereisd met partner in juni 2012

• 9rob winsum05-04-2011

Prima hotel voor rust en heerlijk eten

Een hotel met rust en wellness! Drie minuten vanaf het strand gelegen maar met drie zwembaden en ruime terrassen kun je prima genieten van het hotel. Het onbijtbuffet is ruim voldoende en het diner is a la buffet of a la carte. We hebben a la carte gegeten en genoten. Het was een culinaire verrassing , die we eerder in Portugal niet hebben gehad. Hoewel we reeds 22 jaren door het land zwerven. De kamers zijn ruim . De bedden zijn goed. De kamers liggen rond de zwembaden en hebben allen een terras en een vrij uitzicht. Opvallend was de rust , die er s'avonds in en rond het hotel was. Het personeel is servicegericht en spreekt ook Engels.

Gereisd met partner in maart 2011

• 9Stephan en Slavica28-07-2009

Goed hotel, zelfs met volledige bezetting rustig

Wij zijn zojuist geweest en hebben genoten. Rust, prima zwembaden, goede hotelkamers. 4 minuten vanaf het mooie strand en heel makkelijk beloopbaar. Kortom, topvakantie

Gereisd met partner in juli 2009

• 9Esther07-01-2009

Leuk hotel met uitstekend ontbijt

Het hotel ligt niet direct aan het strand, maar in 5 minuten ben je er zo. De kamers zijn gesitueerd rondom een mooie tuin met een paar zwembadjes. Ziet er allemaal keurig verzorgd uit. Het ontbijt was zeer uitgebreid, alles erop en eraan. Alleen viel het diner nogal tegen, groenten en vis waren niet vers.

Gereisd met vrienden in januari 2009

• 8H. en R. Breedijk02-01-2009

Kerst vakantie 2008

Wij waren er met in de kerstperiode 2008. Kamers uitstekend, mooi onderhouden complex, eten niet al te best (ontbijt redelijk, diner niet goed, kerstdiner was in buffetvorm en dat voor ca. 10 personen, waarom niet gewoon van de kaart bestellen, dat moet toch mogelijk zijn in een 4 hotel??) Toelichting op diners in buffetvorm: De apparatuur om eten "warm" te houden viel vrijwel iedere avond om de haverklap uit, gevolg: koud eten, slappe friet enz. Dit mag niet voorkomen in een 4 hotel....Zonde... Dit gebeurde ook met het Kerst-diner wat ook in buffetvorm was, kosten € 35 p.p. en dat was het echt niet waard...waarom niet gewoon vanuit de keuken opdienen, er waren ca. 10 personen op die avond. De rest van vakantie dus buiten het hotel gedineerd. Autohuur was prima geregeld, de uitleg van de hostes was slecht, we zijn zeker 3 kwartier aan het zoeken geweest in Praia da Luz naar het hotel en we waren niet de enigen. Auto is noodzakelijk om e.e.a te gaan zien.

Gereisd met partner in december 2008

• 9Esther23-12-2008

Relaxed hotel in gezellig dorp

Hotel Luz Bay Club ligt in het kleine plaatsje Praia da Luz, dat in december erg rustig is. Op loopafstand van mooi strand, schitterende kust, maar in het dorp in december weinig keuze wat betreft restaurants. Al kan je in Panini heerlijk eten voor weinig geld. Het hotel zelf was ook niet druk, kamers mooi gelegen rond tuin met zwembadjes, tennisbanen (nogal verwaarloosd) en nog wat andere voorzieningen. Het ontbijt was perfect, heel veel keuze, veel fruit, eieren, broodjes, beleg, enz. Echt ingesteld op de vele Engelsen die er komen. Het diner viel tegen, vis en groenten waren niet vers, maar kant en klaar uit de diepvries. Het personeel, wat oudere heren, was vriendelijk en correct, maar niet echt persoonlijk. Spraken wel behoorlijk engels.

Gereisd met vrienden in december 2008

Hotel Luz Bay info