Hotel TUI SENSIMAR Falésia Atlantic ****

Hotel TUI SENSIMAR Falésia Atlantic ****

Hotel TUI SENSIMAR Falésia Atlantic
Hotel TUI SENSIMAR Falésia Atlantic

We hebben een aantal aanbieders voor TUI SENSIMAR Falésia Atlantic voor je op een rij gezet:

228 reviews over Hotel TUI SENSIMAR Falésia Atlantic in het Nederlands

Geweldig hotel, fantastische locatie

Jill, 14-11-2017

Wij zijn onlangs teruggekomen van Sensimar Falésia in Olhos d'Agua in de Algarve. Wij verbleven hier van 5-8 november 2017 en hadden uitzonderlijk mooi weer. We hebben alle dagen volop zon gehad en konden heerlijk bij het mooie zwembad en op het fantastische strand liggen.

Het hotel doet redelijk groot aan maar het voelt niet massaal. Overal kun je een lekker hoekje voor jezelf vinden en wat opviel is dat het in het hotel heerlijk ruikt! Het supervriendelijke personeel stond ons al op te wachten met een drankje en we kregen de mooiste kamer van het hele hotel (kamer 3010, met zeezicht op de allerlinkse hoek naar zee toe gekeken - hier heb je namelijk frontaal zeezicht en zijzeezicht zodat je op het prachtige lange Praia Falesia strand uitkijkt).

Wij hadden halfpension geboekt en ik ben een redelijk lastige eter maar het eten was in 1 woord fantastisch. Vers bereid en werkelijk keuze uit alles wat je je maar kunt bedenken. Ook hebben wij 2 keer geluncht op het buiten terras en dit was super én goedkoop!

De kamers zijn heel mooi en sfeervol ingericht en het enorm grote bed lag echt heerlijk. Geen enkele kamer heeft een bad, maar wel een supergrote lekkere douche. Het enige minpuntje wat ik mij kan bedenken over dit fantastische plekje is dat het zwembadwater en de jacuzzi (zowel binnen als buiten) wel iets warmer had gemogen.

Wij hadden reviews gelezen over een enorme trap die naar het strand gaat en dit klopt. Het is meer een wandelroute via trap maar juist superleuk. Deed een beetje jungle-achtig aan en voor mensen die misschien wat minder conditie hebben zijn er steeds bankjes om even uit te puffen. Wij vonden de trap echter heel erg meevallen en hebben hem meerdere keren per dag gelopen. We hoorden ook overal vogeltjes fluiten.

Het langerekte strand wat je links van de trap ziet liggen is prachtig, maar ga juist naar rechts op de trap. Dan kom je in je eigen privé baaitje met prachtige zandstrand en kliffen en rotsen. Overdag, wanneer het eb is, kun je voor de rotsen via de zee naar het andere strand lopen. In de namiddag wanneer het vloed wordt kun je via de trap van het ene strand naar het andere strand komen.

Wij vinden dat autohuur wel een must is als je wat van de omgeving wilt zien. Olhos d'Agua is klein met een paar tavernes en een paar winkeltjes maar dat is het wel een beetje. Met de auto hebben wij lekker rondgereden en hebben we andere leuke plaatsjes bezocht. Wij (moeder en dochter) houden erg van shoppen en we waren helemaal in ons hum bij Algarve Shopping in Guia en op de dag van vertrek zijn we in Faro nog in het enorm grote Forum Algarve Shopping beland (natuurlijk bijna onze terugvlucht gemist).

Wij gaan zeker nog een keer terug, en dan zeker ook naar dit hotel!!

Sensimar: hotel voor koppels

Costa 4, 2-10-2017

Hotel moeilijk te vinden met huurwagen. Er zijn immers meerdere hotels met de naam Falesia. Voor al die hotels zijn er richtingwijzers, behalve voor de Sensimar Falesia. Mooi hotel. In de bar en het restaurant overal tafeltjes van 2: duidelijk een hotel voor koppels. Als je geen koppel bent, kan je aparte lakens vragen voor op het grote bed. Dat grote bed neemt wel veel plaats in in de kamer. We hadden een mooie kamer met zeezicht. Ook de badkamer was in orde. Binnen in het hotel goede wifi, op het balkon minder en in de tuin helemaal niet. Het eten was lekker. De voorgerechtjes in aparte schaaltjes en glaasjes waren wel zeer klein. Het waren eerder aperitiefhapjes. Hier mocht wat meer keuze zijn. Warme gerechten waren een enkele keer lauw. Bij all in zijn veel dranken niet inbegrepen, meestal alleen de nationale merken. Bij het zonnen aan het zwembad is er nergens zeezicht, in de tuin een beetje.

- Snelle check-in die in zeteltjes met glaasje cava of fruitsap gebeurt (geen wachtrijen aan de balie)

- zeer grote nette kamer (super kingsize bed) en badkamer (met grote regendouche) en gevulde koelkast. Gratis safe. Veel opbergruimte!

- rustige ligging

- lekker en verzorgd eten

- aangenaam en vriendelijk personeel - niets is teveel gevraagd!

- geen waarborg voor handdoeken gevraagd ondanks wat touroperator België vermeld op hun site/brochure

- voldoende plaats zowel rondom het zwembad als in de ligweide

- supersnel en gratis internet overal beschikbaar (zowel in de kamer als rondom het zwembad als in de tuin)

- strand bereikbaar na ongeveer 280 trappen maar de moeite waard!

- Aangename niet opdringerige daganimatie. De weekanimatie hangt uit op verschillende plaatsen en de daganimatie vindt je terug in een folder die je 's morgens bij het ontbijt kan nemen.

ietsje minder: - weinig à geen kennis van frans en natuurlijk niet van het nederlands maar de hostess is dagelijks aanwezig indien nodig. En guest relation (en anderen ook) is zeer hulpvaardig.

- Het supplement voor de echte internationale alcoholische dranken maar de lokale zijn ook niet zo slecht.

- De avondanimatie is sommige avonden wat zwakjes.

Mooi hotel maar veel ellende weinig vakantie

Van Eekelen, 30-5-2017

Falesie is een schitterend hotel met goede voorzieningen maar na 1 nacht hadden wij last van insektenbeten,dit werdt elke nacht erger. Het toeval wil dat toen wij onverwacht terug gingen naar onze kamer men daar bezig was met een behandeling tegen insekten. Gevolg is dat ik 's nachts niet kon slapen van de jeuk. In Nederland ben ik behandeld door artsen en een dermatoloog, het vermoeden is dat ik ben gebeten door bedwantsen en daar een allergische reactie op heb opgelopen. Volgens de arts was het bijtpatroon ook karakteristiek voor bedwantsen.

Gevolg 4 weken niet/slecht slapen, smeren met verschillende soorten zalf en pillen tegen de jeuk en nu nog 6 weken het zalf smeren afbouwen. Reactie van touroperator:kan je bewijzen dat het bedwantsen waren (door er 1 mee te nemen)zo nee dan bieden wij uit coulance een reischeque van 50 euro (die mogen ze houden!!!). Volgens de site die wij in Portugal hebben geraadpleegd is het bewijzen specialistisch werk van een verdelgingsfirma.

Een prachtige plek met een fantastisch uitzicht.

Atie den Braven, 11-5-2017

Mooi gelegen op een klif in Olos 'd Aqua hele vriendelijke mensen, goed eten.

Wat Wil Je Nog Meer! !!

Geweldig adults only hotel

Marianne, 10-5-2017

Voldoende gratis parkeergelegenheid

Persoonlijke ontvangst met champagne.

Verblijf: Prachtige ruime kamer met balkon; king size bed, flat screen tv, koelkast, waterkoker met koffie en thee, iedere dag flessen water, ruime badkamer met regendouche, dubbele wastafel, toilet en bidet. Veel kamers hebben zeezicht. Ontbijt en diner (in buffetvorm) zijn fantastisch goed verzorgd. Thema avonden in restaurant met welkomstdrankje en aparte gerechten, bv. gala, seafood, Portugees. Alles vers en constante aanvulling. Veel gerechten worden ter plekke bereid en uitgeserveerd. Aankleding restaurant is perfect.

1 x per verblijf keuzediner in apart restaurant. Vanaf 1 mei is all in formule mogelijk.

Hotel: Luxueuze relax ruimtes en groot buitenterras. Prachtig aangelegde tuin met groot zwembad en bruisbad, voldoende ligbedden.

Animatie: sport, spel en entertainment, veel variatie. Binnenzwembad met sauna. Sportzaal. Ontzettend aardig personeel dat alle gasten verwent.

Omgeving; Op loopafstand leuk oud vissersdorp Olhos d'Aqua met mooi rotsstrand. Naast hotel klein rotsstrandje en op 10 min. lopen het fraaie, bekende strand van Falesia. Albufeira centrum is op 8km afstand.

Hotel heeft 4 sterren maar gaat richting de 5 sterren. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Adults only formule is geweldig; eten in stijl en heerlijk rustig relaxen bij het zwembad. (Kindvriendelijk een 10 gegeven maar is dus niet van toepassing voor dit hotel, maar mag de score niet drukken).

Let op:

Je moet wel goed kunnen lopen i.v.m. de trappen naar het strand en de afstand (15 min.) naar het dorpje.

De avondanimatie zou iets uitbundiger kunnen; is nu wat bezadigd, bv. avond met pianist. Portugese volksdansavond was kort maar erg leuk.

Temperatuur zwembadwater zou iets hoger mogen!

fantastisch tophotel

R.Mertens, 6-5-2017

Mooie kamers met inloopdouche.Prima service, lekkere maaltijden.

Fantastisch!👏

Marie Claire, 3-1-2017

We vonden hier alles goed, de kamer met een mega groot bed, het eten, niets op aan te merken .

De personeelsleden waren zeer vriendelijk en behulpzaam.

Wij hebben reeds opnieuw geboekt voor 2017 zo fantastisch was het er!

erg goed

Tiny, 16-9-2016

Het hotel is erg mooi. Kamer mooi. Bed enorm groot. Echt heerlijk. Grote kast met genoeg hangertjes. Moderne badkamer. Gelukkig eindelijk een mooie grote inloopdouche i.p.v. een ligbed met douche erboven. Lekker eten en erg gevarieerd. Zwembad prima in orde. Genoeg ligbedden.

Wij hadden wel een vreemde lucht in de badkamer (urine).

Verder lijkt het hotel aan zee te liggen maar je moet een heleboel trappen af voordat je bij zee bent en wil je iets verderop naar een mooier strand dan blijft het toch trappen lopen. Daar iets minder treden 134 heen en 134 terug.

In het dorpje is niet veel te beleven.

Adel Hajji, Asst General Manager, 18-9-2016

Beste erg goed,

Een grote dank voor de tijd om uw feedback over Zoover over Sensimar Falesia deel te hebben genomen.

We hopen echt om het genoegen u te mogen verwelkomen terug in een zeer nabije toekomst.

Beste wensen

Adel Hajji

Goed en rustig hotel maar niet exclusief

Wendy, 21-8-2016

Eerste indruk bij zwembad: wat ligt iedereen dicht op elkaar! Ligbedden erg op elkaar gepropt. Druk in het hoogseizoen, wel genoeg bedjes, al is het soms erg zoeken. Vaak om 08.30 uur al 90 procent van de bedjes gereserveerd! Dit terwijl dit verboden is, staat op bordjes. Jammer dat hier niets aan gedaan wordt. Buitenom via trap naar strand, via ander hotel gaat echter een trappetje naar een groter strand met restaurants en ligbedden. Ca 10 minuten lopen naar straat met barretjes en restaurants. Veel italiaans eten, erg goed en goedkoop! Buffets zijn prima, soms wel lauw en 'opgestapeld'. Jammer dat niet bekend was dat bijv. Ice Tea niet in het All Inclusive pakket zit!! Hierdoor hadden wij een vervelende discussie met de ober. Kamer ruim en bed heel erg breed (voor ons persoonlijk te groot), douche liep zelfs na ontstopping door monteur slecht door, later goed verholpen. Entertainment prima, de hele dag iets te doen, van Body Balance tot tafeltennis. Programma in de avond was minder ons ding. Veel ouderen, boven de 50! Vriendelijk en hardwerkend personeel, vooral de schoonmakers. Zelfs de balkons worden elke dag gestofzuigd! Pasjessysteem vond ik wat lastig, altijd zorgen dat je je pasje bij je had en kans op kwijtraken. Geef mij maar de polsbandjes. Last but not least: prijs/kwaliteit verhouding vonden wij niet goed. Het hotel gaf ons geen exclusief gevoel, dit verwacht je bij deze prijs wel! Mag wat ruimer qua opzet (zwembad/grasveld) en bijv. een gratis massage.
Adel Hajji, Asst General Manager, 23-8-2016

Beste Wendy,

We hielden van het lezen van uw lovende commentaar op ons hotel, kamers, zwembad en Voedselkwaliteit. Namens het gehele personeel willen wij u bedanken voor uw gevulde ster beoordeling.

Beste wensen

Adel Hajji

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel TUI SENSIMAR Falésia Atlantic in Olhos d' Agua, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel TUI SENSIMAR Falésia Atlantic zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel TUI SENSIMAR Falésia Atlantic scoort een 9.01 uit 10 op basis van 236 reviews.