Hotel TUI BLUE Falésia

Meer hotelinfo

244 reviews over Hotel TUI BLUE Falésia

• 10sven-cindy31-05-2015

Zeer Goed

Sensimar Falesia heeft mooi gerenoveerde kamers met kingsizebedden en grote regendouche. Het buffet is zeer gevarieerd en alles is zeer lekker (veel vis). Wifi is zeer goed en over hele hotel (gratis). Bij all in zijn niet alle coktails inbegrepen en dat is wel spijtig. De service is perfect en al het personeel staat zo voor je klaar. Het dorp ligt op wandelafstand waar talrijke bars,restaurantjes en winkeltjes zijn. Dagelijks komen er mensen van autoverhuur in hotel .

Perfect hotel!!!!!!

• 10sven-cindy28-05-2015

Meer dan 4 sterren waard

Dit Prachtige 4 Sterren hotel was vroeger riu palace algarve maar is nu overgenomen door de sensimar-keten en dan ook gerenoveerd in de winter van 2014-2015. Check in zeer vlot. Kamers zeer mooi met grote regendouche en zeer groot kingsizebed. Eten is werkelijk zeer lekker en heel uitgebreid.(Veel vis) Dranken in A.I. waren lekker, wel niet alle coktails zitten in A.I. en dat is wel spijtig. Er konden meer coktails aangeboden worden met lokale sterke dranken. Mooi binnenzwembad en jacuzzi, sauna,spa,.......... Goed gelegen aan het falésia strand met rode zandsteen rotsen. Op ongeveer 400m van dorpje met verschilende souvenirwinkeltjes,supermarkten,bars en restaurantjes.

Echte aanrader voor koppels

• 9roger_moris114-10-2014

Prima hotel

Groot luxe hotel in het plaatsje Olha d' Agua. Het personeel is zeer behulpzaam. De kamers zijn ruim en schoon. Het ontbijt is fantastisch met zeer veel keuze veel vers fruit, vruchtensap en cava. Het diner is weliswaar veel keuze, die op zich ook goed vers wordt bereid. Buiten is een prachtig zwembad met rondom ligbedden en een heerlijke tuin waar eveneens ligbedden staan. De service is perfect. Wij waren er met vrienden Leo, Mia, Els en Roger

Met vrienden

• 9Leo08-10-2014

Zeer goed hotel.

Alles was zeer goed, service en zeker het eten was geweldig lekker. Het was voor mij en mijn vrouw het 27 ste verschillend Riu hotel , en dit was in Europa één van de beste. De directeur is een geweldig goede man , die alles doet voor zijn klanten. Dit is ook weer een hotel waar vele gasten steeds terug komen, zo ontmoeten wij daar lieve mensen zoals Michel en Josè die hier ieder jaar terug komen.

Voor mij een minpunt is de WIFI veel te traag en slecht geplant , 90 minuten per dag , maar kan maar 1 maal per dag inloggen.

Leo & Mia

Met vrienden

• 10Rita Utens 07-08-2014

Prima hotel voor de veeleisende toerist.

Wie houdt van rust, ontspanning en goede kwaliteit is schitterend gelegen aan de Algarve. Vriendelijk personeel van de receptiebediende, manager tot het poetspersoneel. Wat je vraagt, wordt onmiddellijk uitgevoerd. Kamers zeer netjes, ongevraagd meerdere keren per week nieuwe lakens, badkamer prima onderhouden. Airconditioning werkt naar behoren. Het restaurant is top, echte kwaliteit met een ruim aanbod van gerechten tijdens het diner. Mag zeker in de top drie naast de Riu Palace Maspalomas en de Riu Palace Macao. Prima bediening en uiterst behulpzaam personeel. Ontbijt niet te versmaden, lekker glaasje schuimwijn, vers broodsoorten, pancakes en wentelteefjes, eibereidingen naar keuze, spek, groenten, meerdere soorten vers fruitsap, uitgebreid kaas- en vleesassortiment. Moeilijk minpunten aan te geven : 's morgens iets meer discipline aan het ontbijt door het jonge personeel, WiFi in dit hotel moet niet alleen aanwezig zijn aan de receptiebalie maar in heel het hotel.

• 10suzanne lemaire19-06-2014

Rust, lekker eten en geen stress.

Het is een Riu Palace, dus het is net als thuiskomen. We hadden een last minute maar we hadden een rustige kamer. De mensen zijn er zeer vriendelijk. Geen animatie, dus rust...Je kon er wandelingen doen, de commerce was ook aanwezig en niet ver. Je kon uitstappen plannen, maar dat hebben we nu niet gedaan omdat we er maar één week waren. Voor ons was het geweldig na een paar maanden van stress, eindelijk stilte..

• 9Bert Quik 14-05-2014

Geweldige vakantie

Zeer goed hotel met prima service en eten. Erg geschikt voor een onbezorgde relax vakantie. In het plaatsje zelf is weinig te beleven maar als je een auto huurt kun je alle kanten op.

• 9HARUKI19-11-2013

Komplimenten aan mr.Miguel,mr.Xisco+gehele staf!!

RIU Palace Algarve heeft een uitstekende ligging, bovenop een klif, uitkijkend over het prachtige Falesia-strand, mooie kamers die perfekt schoongemaakt worden, een (buffet)restaurant met kwalitatief goed en gevarieerd eten (met voor het diner een vaste tafel), prima faciliteiten, maar wat vooral opvalt: Een onberispelijke service en persoonlijke aandacht!!

Alleenreizend

• 9Peter van Heerden07-10-2013

Komen hier zeker nog eens terug.

Mooi hotel met vriendelijk en behulpzaam personeel. Mooie omgeving. Mooie kamer met uitzicht op zee. Hadden dat niet geboekt. Kwamen om half negen aan in het hotel en kregen een half uur later al onze sleutel.Wij hebben dat wel eens anders meegemaakt. Konden dus nog op ons gemak ontbijten. Verder een heerlijke vakantie gehad. Niet al te veel problemen gehad bij het zwembad wat betreft de ligbedden.

• 9Hein14-06-2013

Fantastisch hotel, ook met een 1-jarig dochtertje!

Wij hebben samen met dochtertje Fleur genoten van ons verblijf in Riu Palace Algarve. Het personeel is zeer klantvriendelijk en over het algemeen gek op (kleine) kinderen. Ze doen er alles aan om het je als gezin zo comfortabel mogelijk te maken. Onze kamer was ruim en schoon; hetzelfde geldt voor de rest van het hotel. Het ontbijt en diner waren zeer goed verzorgd; lekker en voldoende keuze, ook voor kinderen. Ondanks volle bezetting van het hotel kregen wij nooit een gevoel van drukte. Met uitzondering overigens van de eetzaal, die was zeker bij de start van het diner erg druk.

Wij hebben in ieder geval een fantastische vakantie gehad!

Aandachtspunt: de omgeving nodigt niet echt uit tot wandelen met een buggy, veel heuvels en kleine steentjes, waardoor je kind zo ongeveer uit de buggy stuitert. Er is overigens niet heel veel te doen in de directe omgeving, maar met een huurauto kun je veel leuke plaatsjes bezoeken.

Met jonge kinderen

21 tips over Hotel TUI BLUE Falésia

• theo, 06-02-2012

Als het laag water is kan je via de trap naar beneden en dan langs de rotsen (rechts) naar het dorp zodat je niet via de trap weer omhoog moet.

• suzanne lemaire, 19-06-2014

Als ik één tip mag geven neem een kamer op de tweede of derde verdieping, want dan heb je zicht op zee. Durf de trappen te doen van een nasstgelegen hotel; het zijn er maar 135, is te doen en het strand loont de moeite...Ook prachtige uitzichten...

• Helmy Peverelli, 23-07-2012

Voor de wat oudere mensen, het strand is bereikbaar via een lange trap, als je slecht ter been bent, is dat niet makkelijk.

10 vragen over Hotel TUI BLUE Falésia

• Pandelaers, 06-12-2015

Voldoende plaats aan het zwembad

Kan er mij iemand vertellen hoe het er aan toe gaat in de maand juli met het al dan niet leggen van handdoeken in de morgen. Is dit toegelaten of niet

• C, 27-08-2015

zijn er strandhanddoeken gratis te verkrijgen

zijn er strandhanddoeken gratis te verkrijgen

• Conny, 12-08-2015

kluisjes

zijn de kluisjes inbegrepen in de all inzon nietwat kost het

• VerzorgingAll inclusive, Halfpension, Logies-ontbijt
  • Eten en drinkenDiner, Gastronomisch eten, Lunch
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • De staf spreektDuits, Engels, Frans
  • RokenToegestaan
  • Adults onlyJa

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Onverwarmd, Verwarmd, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 km, 14 minuten lopen, 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Strand toegangToegang via trap
  • Strand faciliteitenBetaalde strandbedden, Handdoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaAanwezig
  • Verblijf voor kinderenNiet gratiis

• Soort gerechtenGerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Internationaal, Lactosevrij, Portugees, Steaks, Vegan, Vegetarisch, Vis / Seafood

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasEigen Balkon
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming, Ventilator
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Koffie en thee, Strijkbenodigdheden, Strijkijzer, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Late check-out mogelijk
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Post service, Stomerij, Strijkservice, Tours, Wasserette

• SaunaAanwezig, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeergarage, Parkeerplaats