Hotel TUI BLUE Falésia

Meer hotelinfo

244 reviews over Hotel TUI BLUE Falésia

• 2017
    10Symi13-07-2017

Super all-in en adults-only! terugkeerbestemming

• Snelle check-in die in zeteltjes met glaasje cava of fruitsap gebeurt (geen wachtrijen aan de balie)
    • zeer grote nette kamer (super kingsize bed) en badkamer (met grote regendouche) en gevulde koelkast. Gratis safe. Veel opbergruimte!
    • rustige ligging
    • lekker en verzorgd eten
    • aangenaam en vriendelijk personeel - niets is teveel gevraagd!
    • geen waarborg voor handdoeken gevraagd ondanks wat touroperator België vermeld op hun site/brochure
    • voldoende plaats zowel rondom het zwembad als in de ligweide
    • supersnel en gratis internet overal beschikbaar (zowel in de kamer als rondom het zwembad als in de tuin)
    • strand bereikbaar na ongeveer 280 trappen maar de moeite waard!
    • Aangename niet opdringerige daganimatie. De weekanimatie hangt uit op verschillende plaatsen en de daganimatie vindt je terug in een folder die je 's morgens bij het ontbijt kan nemen.

ietsje minder: - weinig à geen kennis van frans en natuurlijk niet van het nederlands maar de hostess is dagelijks aanwezig indien nodig. En guest relation (en anderen ook) is zeer hulpvaardig. - Het supplement voor de echte internationale alcoholische dranken maar de lokale zijn ook niet zo slecht. - De avondanimatie is sommige avonden wat zwakjes.

• 1Van Eekelen30-05-2017

Mooi hotel maar veel ellende weinig vakantie

Falesie is een schitterend hotel met goede voorzieningen maar na 1 nacht hadden wij last van insektenbeten,dit werdt elke nacht erger. Het toeval wil dat toen wij onverwacht terug gingen naar onze kamer men daar bezig was met een behandeling tegen insekten. Gevolg is dat ik 's nachts niet kon slapen van de jeuk. In Nederland ben ik behandeld door artsen en een dermatoloog, het vermoeden is dat ik ben gebeten door bedwantsen en daar een allergische reactie op heb opgelopen. Volgens de arts was het bijtpatroon ook karakteristiek voor bedwantsen. Gevolg 4 weken niet/slecht slapen, smeren met verschillende soorten zalf en pillen tegen de jeuk en nu nog 6 weken het zalf smeren afbouwen. Reactie van touroperator:kan je bewijzen dat het bedwantsen waren (door er 1 mee te nemen)zo nee dan bieden wij uit coulance een reischeque van 50 euro (die mogen ze houden!!!). Volgens de site die wij in Portugal hebben geraadpleegd is het bewijzen specialistisch werk van een verdelgingsfirma.

Met vrienden

• 10Atie den Braven11-05-2017

Een prachtige plek met een fantastisch uitzicht.

Mooi gelegen op een klif in Olos 'd Aqua hele vriendelijke mensen, goed eten. Wat Wil Je Nog Meer! !!

• 10Marianne10-05-2017

Geweldig adults only hotel

Voldoende gratis parkeergelegenheid Persoonlijke ontvangst met champagne. Verblijf: Prachtige ruime kamer met balkon; king size bed, flat screen tv, koelkast, waterkoker met koffie en thee, iedere dag flessen water, ruime badkamer met regendouche, dubbele wastafel, toilet en bidet. Veel kamers hebben zeezicht. Ontbijt en diner (in buffetvorm) zijn fantastisch goed verzorgd. Thema avonden in restaurant met welkomstdrankje en aparte gerechten, bv. gala, seafood, Portugees. Alles vers en constante aanvulling. Veel gerechten worden ter plekke bereid en uitgeserveerd. Aankleding restaurant is perfect. 1 x per verblijf keuzediner in apart restaurant. Vanaf 1 mei is all in formule mogelijk. Hotel: Luxueuze relax ruimtes en groot buitenterras. Prachtig aangelegde tuin met groot zwembad en bruisbad, voldoende ligbedden. Animatie: sport, spel en entertainment, veel variatie. Binnenzwembad met sauna. Sportzaal. Ontzettend aardig personeel dat alle gasten verwent. Omgeving; Op loopafstand leuk oud vissersdorp Olhos d'Aqua met mooi rotsstrand. Naast hotel klein rotsstrandje en op 10 min. lopen het fraaie, bekende strand van Falesia. Albufeira centrum is op 8km afstand. Hotel heeft 4 sterren maar gaat richting de 5 sterren. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Adults only formule is geweldig; eten in stijl en heerlijk rustig relaxen bij het zwembad. (Kindvriendelijk een 10 gegeven maar is dus niet van toepassing voor dit hotel, maar mag de score niet drukken). Let op: Je moet wel goed kunnen lopen i.v.m. de trappen naar het strand en de afstand (15 min.) naar het dorpje. De avondanimatie zou iets uitbundiger kunnen; is nu wat bezadigd, bv. avond met pianist. Portugese volksdansavond was kort maar erg leuk. Temperatuur zwembadwater zou iets hoger mogen!

• 9R.Mertens06-05-2017

fantastisch tophotel

Mooie kamers met inloopdouche.Prima service, lekkere maaltijden.

• 9Marie Claire03-01-2017

Fantastisch!👏

We vonden hier alles goed, de kamer met een mega groot bed, het eten, niets op aan te merken .

De personeelsleden waren zeer vriendelijk en behulpzaam.

Wij hebben reeds opnieuw geboekt voor 2017 zo fantastisch was het er!

Met vrienden

• Oude reviews

9Tiny16-09-2016

erg goed

Het hotel is erg mooi. Kamer mooi. Bed enorm groot. Echt heerlijk. Grote kast met genoeg hangertjes. Moderne badkamer. Gelukkig eindelijk een mooie grote inloopdouche i.p.v. een ligbed met douche erboven. Lekker eten en erg gevarieerd. Zwembad prima in orde. Genoeg ligbedden. Wij hadden wel een vreemde lucht in de badkamer (urine). Verder lijkt het hotel aan zee te liggen maar je moet een heleboel trappen af voordat je bij zee bent en wil je iets verderop naar een mooier strand dan blijft het toch trappen lopen. Daar iets minder treden 134 heen en 134 terug. In het dorpje is niet veel te beleven.

Adel Hajji, Asst General Manager, 18-09-2016

Beste erg goed,

We hopen echt om het genoegen u te mogen verwelkomen terug in een zeer nabije toekomst.

Beste wensen

Adel Hajji

• 8Wendy21-08-2016

Goed en rustig hotel maar niet exclusief

Eerste indruk bij zwembad: wat ligt iedereen dicht op elkaar! Ligbedden erg op elkaar gepropt. Druk in het hoogseizoen, wel genoeg bedjes, al is het soms erg zoeken. Vaak om 08.30 uur al 90 procent van de bedjes gereserveerd! Dit terwijl dit verboden is, staat op bordjes. Jammer dat hier niets aan gedaan wordt. Buitenom via trap naar strand, via ander hotel gaat echter een trappetje naar een groter strand met restaurants en ligbedden. Ca 10 minuten lopen naar straat met barretjes en restaurants. Veel italiaans eten, erg goed en goedkoop! Buffets zijn prima, soms wel lauw en 'opgestapeld'. Jammer dat niet bekend was dat bijv. Ice Tea niet in het All Inclusive pakket zit!! Hierdoor hadden wij een vervelende discussie met de ober. Kamer ruim en bed heel erg breed (voor ons persoonlijk te groot), douche liep zelfs na ontstopping door monteur slecht door, later goed verholpen. Entertainment prima, de hele dag iets te doen, van Body Balance tot tafeltennis. Programma in de avond was minder ons ding. Veel ouderen, boven de 50! Vriendelijk en hardwerkend personeel, vooral de schoonmakers. Zelfs de balkons worden elke dag gestofzuigd! Pasjessysteem vond ik wat lastig, altijd zorgen dat je je pasje bij je had en kans op kwijtraken. Geef mij maar de polsbandjes. Last but not least: prijs/kwaliteit verhouding vonden wij niet goed. Het hotel gaf ons geen exclusief gevoel, dit verwacht je bij deze prijs wel! Mag wat ruimer qua opzet (zwembad/grasveld) en bijv. een gratis massage.

Adel Hajji, Asst General Manager, 23-08-2016

Beste Wendy,

Beste wensen

Adel Hajji

• 9Patrick25-06-2016

Alles wat je wenst

Zeer goede ontvangst met een glaasje bubbels. Mooie buffetten met elke dag andere keuzes. Veel vis, groenten en regionale producten. Supervriendelijk en goedlachs personeel. Mooi zwembad met voldoende ligzetels. Diegene die wat rust wensen kunnen op het gras gaan liggen. De avond animatie was maar matig. Sommige optredens waren goed, andere minder. Een mooie kamer met airco, kingsize bed en regendouche. Onze kamer was op het gelijkvloers aan de straatkant, zorg dat je die niet hebt, want daar is het soms wel rumoerig.

Adel Hajji, Asst General Manager, 03-07-2016

Beste gast, Een grote dank voor de tijd om uw feedback over Zoover over Sensimar Falesia deel te hebben genomen. We hielden van het lezen van uw lovende commentaar op ons hotel, kamers, zwembad en Voedselkwaliteit. Namens het gehele personeel willen wij u bedanken voor uw gevulde ster beoordeling.

Beste wensen Adel Hajji

• 9Peter08-06-2016

mooi rustig gelegen klasse hotel

• punten: Goede ontvangst ! Mooi groot proper rustig gelegen hotel. Kamers groot en proper (we hadden junior suite). Buffetten heel uitgebreid, warm en lekker! Meestal is iedereen vriendelijk, correct. Zwembad altijd wel druk maar meestal plaats genoeg.
    • punten: de All In formule, bier en wijn niet te drinken, bestel flessen, wel te betalen maar dan krijg je betere kwaliteit. Opmerking: Gasten zijn meestal oudere mensen. Aan het zwembad wordt je al vies bekenen als je een woordje wisselt met iemand omdat je "lawaai" maakt. Omgeving heuvelachtig, strand enkel te bereiken met trappen. Dorpje op zich stelt niks voor.

Adel Hajji, Asst General Manager, 03-07-2016

Beste gast, Een grote dank voor de tijd om uw feedback over Sensimar Falesia deel te hebben genomen. We hielden van het lezen van uw lovende commentaar op ons hotel, kamers, zwembad en Voedselkwaliteit. Namens het gehele personeel willen wij u bedanken voor uw gevulde ster beoordeling.

Beste wensen Adel Hajji

21 tips over Hotel TUI BLUE Falésia

• theo, 06-02-2012

Als het laag water is kan je via de trap naar beneden en dan langs de rotsen (rechts) naar het dorp zodat je niet via de trap weer omhoog moet.

• suzanne lemaire, 19-06-2014

Als ik één tip mag geven neem een kamer op de tweede of derde verdieping, want dan heb je zicht op zee. Durf de trappen te doen van een nasstgelegen hotel; het zijn er maar 135, is te doen en het strand loont de moeite...Ook prachtige uitzichten...

• Helmy Peverelli, 23-07-2012

Voor de wat oudere mensen, het strand is bereikbaar via een lange trap, als je slecht ter been bent, is dat niet makkelijk.

10 vragen over Hotel TUI BLUE Falésia

• Pandelaers, 06-12-2015

Voldoende plaats aan het zwembad

Kan er mij iemand vertellen hoe het er aan toe gaat in de maand juli met het al dan niet leggen van handdoeken in de morgen. Is dit toegelaten of niet

• C, 27-08-2015

zijn er strandhanddoeken gratis te verkrijgen

zijn er strandhanddoeken gratis te verkrijgen

• Conny, 12-08-2015

kluisjes

zijn de kluisjes inbegrepen in de all inzon nietwat kost het

• VerzorgingAll inclusive, Halfpension, Logies-ontbijt
  • Eten en drinkenDiner, Gastronomisch eten, Lunch
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • De staf spreektDuits, Engels, Frans
  • RokenToegestaan
  • Adults onlyJa

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Onverwarmd, Verwarmd, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 km, 14 minuten lopen, 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Strand toegangToegang via trap
  • Strand faciliteitenBetaalde strandbedden, Handdoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaAanwezig
  • Verblijf voor kinderenNiet gratiis

• Soort gerechtenGerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Internationaal, Lactosevrij, Portugees, Steaks, Vegan, Vegetarisch, Vis / Seafood

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasEigen Balkon
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming, Ventilator
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Koffie en thee, Strijkbenodigdheden, Strijkijzer, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Late check-out mogelijk
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Post service, Stomerij, Strijkservice, Tours, Wasserette

• SaunaAanwezig, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeergarage, Parkeerplaats