Hotel aan zeeWeer vandaag25°19°

19 reviews over Hotel TUI BLUE Falésia in het Nederlands

Geweldig hotel, fantastische locatie

Jill
14-11-2017

Wij zijn onlangs teruggekomen van Sensimar Falésia in Olhos d'Agua in de Algarve. Wij verbleven hier van 5-8 november 2017 en hadden uitzonderlijk mooi weer. We hebben alle dagen volop zon gehad en konden heerlijk bij het mooie zwembad en op het fantastische strand liggen.

Het hotel doet redelijk groot aan maar het voelt niet massaal. Overal kun je een lekker hoekje voor jezelf vinden en wat opviel is dat het in het hotel heerlijk ruikt! Het supervriendelijke personeel stond ons al op te wachten met een drankje en we kregen de mooiste kamer van het hele hotel (kamer 3010, met zeezicht op de allerlinkse hoek naar zee toe gekeken - hier heb je namelijk frontaal zeezicht en zijzeezicht zodat je op het prachtige lange Praia Falesia strand uitkijkt).

Wij hadden halfpension geboekt en ik ben een redelijk lastige eter maar het eten was in 1 woord fantastisch. Vers bereid en werkelijk keuze uit alles wat je je maar kunt bedenken. Ook hebben wij 2 keer geluncht op het buiten terras en dit was super én goedkoop!

De kamers zijn heel mooi en sfeervol ingericht en het enorm grote bed lag echt heerlijk. Geen enkele kamer heeft een bad, maar wel een supergrote lekkere douche. Het enige minpuntje wat ik mij kan bedenken over dit fantastische plekje is dat het zwembadwater en de jacuzzi (zowel binnen als buiten) wel iets warmer had gemogen.

Wij hadden reviews gelezen over een enorme trap die naar het strand gaat en dit klopt. Het is meer een wandelroute via trap maar juist superleuk. Deed een beetje jungle-achtig aan en voor mensen die misschien wat minder conditie hebben zijn er steeds bankjes om even uit te puffen. Wij vonden de trap echter heel erg meevallen en hebben hem meerdere keren per dag gelopen. We hoorden ook overal vogeltjes fluiten.

Het langerekte strand wat je links van de trap ziet liggen is prachtig, maar ga juist naar rechts op de trap. Dan kom je in je eigen privé baaitje met prachtige zandstrand en kliffen en rotsen. Overdag, wanneer het eb is, kun je voor de rotsen via de zee naar het andere strand lopen. In de namiddag wanneer het vloed wordt kun je via de trap van het ene strand naar het andere strand komen.

Wij vinden dat autohuur wel een must is als je wat van de omgeving wilt zien. Olhos d'Agua is klein met een paar tavernes en een paar winkeltjes maar dat is het wel een beetje. Met de auto hebben wij lekker rondgereden en hebben we andere leuke plaatsjes bezocht. Wij (moeder en dochter) houden erg van shoppen en we waren helemaal in ons hum bij Algarve Shopping in Guia en op de dag van vertrek zijn we in Faro nog in het enorm grote Forum Algarve Shopping beland (natuurlijk bijna onze terugvlucht gemist).

Wij gaan zeker nog een keer terug, en dan zeker ook naar dit hotel!!

Gereisd Met vrienden in november 2017
Inhouse Marketing & Social Media Manager, Asst General Manager, 1-5-2018

Dear sydbromley35,

First of all thank you for choosing TUI BLUE Falesia for your holidays in the Algarve and also thank you for your loyalty to our hotel. Thank you so much for your review about our hotel.We are absolutely delighted to learn that we met your expectations and appreciate your positive feedback concerning the service and hospitality of our staff.

Nothing would please us more than to welcome you back again soon.

Best Regards,

Suely T

Sensimar: hotel voor koppels

Costa 4
2-10-2017

Hotel moeilijk te vinden met huurwagen. Er zijn immers meerdere hotels met de naam Falesia. Voor al die hotels zijn er richtingwijzers, behalve voor de Sensimar Falesia. Mooi hotel. In de bar en het restaurant overal tafeltjes van 2: duidelijk een hotel voor koppels. Als je geen koppel bent, kan je aparte lakens vragen voor op het grote bed. Dat grote bed neemt wel veel plaats in in de kamer. We hadden een mooie kamer met zeezicht. Ook de badkamer was in orde. Binnen in het hotel goede wifi, op het balkon minder en in de tuin helemaal niet. Het eten was lekker. De voorgerechtjes in aparte schaaltjes en glaasjes waren wel zeer klein. Het waren eerder aperitiefhapjes. Hier mocht wat meer keuze zijn. Warme gerechten waren een enkele keer lauw. Bij all in zijn veel dranken niet inbegrepen, meestal alleen de nationale merken. Bij het zonnen aan het zwembad is er nergens zeezicht, in de tuin een beetje.

Gereisd Met vrienden in september 2017

Mooi hotel maar veel ellende weinig vakantie

Van Eekelen
30-5-2017

Falesie is een schitterend hotel met goede voorzieningen maar na 1 nacht hadden wij last van insektenbeten,dit werdt elke nacht erger. Het toeval wil dat toen wij onverwacht terug gingen naar onze kamer men daar bezig was met een behandeling tegen insekten. Gevolg is dat ik 's nachts niet kon slapen van de jeuk. In Nederland ben ik behandeld door artsen en een dermatoloog, het vermoeden is dat ik ben gebeten door bedwantsen en daar een allergische reactie op heb opgelopen. Volgens de arts was het bijtpatroon ook karakteristiek voor bedwantsen. Gevolg 4 weken niet/slecht slapen, smeren met verschillende soorten zalf en pillen tegen de jeuk en nu nog 6 weken het zalf smeren afbouwen. Reactie van touroperator:kan je bewijzen dat het bedwantsen waren (door er 1 mee te nemen)zo nee dan bieden wij uit coulance een reischeque van 50 euro (die mogen ze houden!!!). Volgens de site die wij in Portugal hebben geraadpleegd is het bewijzen specialistisch werk van een verdelgingsfirma.

Gereisd Met vrienden in april 2017

Fantastisch!👏

Marie Claire
3-1-2017

We vonden hier alles goed, de kamer met een mega groot bed, het eten, niets op aan te merken .

De personeelsleden waren zeer vriendelijk en behulpzaam.

Wij hebben reeds opnieuw geboekt voor 2017 zo fantastisch was het er!

Gereisd Met vrienden in oktober 2016

Prima hotel

roger_moris1
14-10-2014

Groot luxe hotel in het plaatsje Olha d' Agua. Het personeel is zeer behulpzaam. De kamers zijn ruim en schoon. Het ontbijt is fantastisch met zeer veel keuze veel vers fruit, vruchtensap en cava. Het diner is weliswaar veel keuze, die op zich ook goed vers wordt bereid. Buiten is een prachtig zwembad met rondom ligbedden en een heerlijke tuin waar eveneens ligbedden staan. De service is perfect. Wij waren er met vrienden Leo, Mia, Els en Roger

Gereisd Met vrienden in september 2014

Zeer goed hotel.

Leo
8-10-2014

Alles was zeer goed, service en zeker het eten was geweldig lekker. Het was voor mij en mijn vrouw het 27 ste verschillend Riu hotel , en dit was in Europa één van de beste. De directeur is een geweldig goede man , die alles doet voor zijn klanten. Dit is ook weer een hotel waar vele gasten steeds terug komen, zo ontmoeten wij daar lieve mensen zoals Michel en Josè die hier ieder jaar terug komen.

Voor mij een minpunt is de WIFI veel te traag en slecht geplant , 90 minuten per dag , maar kan maar 1 maal per dag inloggen.

Leo & Mia

Gereisd Met vrienden in september 2014

Een RIU met een beetje extra

Marga
10-12-2012

De Algarve moet je gezien hebben hoor je zo vaak, dus dit jaar in september maar deze kant op gegaan. Riu Palace Algarve ligt boven het strand van Olhos d'Aqua en naast het hotel is een houten trappenstelsel waarmee je de hoogte kunt overbruggen naar het strand, dit is een behoorlijke inspanning en doe je dus niet iedere dag. Gelukkig heeft het hotel een prachtig mooi zwembad en kun je daar heerlijk toeven. Het champagne ontbijt en het diner is in elke Riu een waar feest maar hier wist men nog een dimensie er aan toe te voegen en probeerde men het iedereen echt naar de zin te maken. Het hotel heeft een erg goede wijnkaart met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ook de bediening is goed en let er ook op dat het wijn- en waterglas gevuld blijft. De directie heeft aandacht voor iedere gast en houdt goed toezicht zodat het een echt palace blijft.

Gereisd Met oudere kinderen in september 2012

beschaamd !

trotters
29-2-2012

beschaamd om te zien hoeveel landgenoten bij het ontbijt de tassen vullen voor de lunch. HB = ontbijt en diner, je krijgt waarvoor je betaald hebt. Al het overige steel je. Prima hotel revisited, mooie vergezichten, nette kamers, vriendelijk personeel en lekker weer.

Gereisd Met vrienden in februari 2012

Great Relaxing Holiday

Busy Manager
23-9-2011

Beautiful natural unspoilt beach (down 120 steps), clean well equipped rooms with balcony & sea view. Lots of sunbeds and great cocktails. Only negative : the evening buffet was a bit limiting and the menu of the a la carte restaurant was not very inspiring.

Gereisd Met vrienden in september 2011

Top hotel

angela
1-9-2011

We hebben een weekje in de riu palace en een weekje in de club guarana doorgebracht en vinden dat beide hotels hun sterren meer dan waard zijn. De palace is een zeer uitstekend hotel met zeer vriendelijk personeel, propere kamers, mooie tuin en excellent eten. Hier moet men zijn voor rust. In de club is het allemaal ietsje minder maar toch nog zeer goed. Hier staan de kinderen centraal en daardoor is er nogal wat lawaai ! In augustus kan het wel zeer druk zijn en dit merk je goed als je van de palace komt ! conclusie : de mooiste stranden van europa liggen hier en men weet het !!! De prijzen liggen aanzienlijk hoger dan in spanje. Tip zeker lagos bezoeken !

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2010

• VerzorgingAll inclusive, Halfpension, Logies-ontbijt
  • Eten en drinkenDiner, Gastronomisch eten, Lunch
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • De staf spreektDuits, Engels, Frans
  • RokenToegestaan
  • Adults onlyJa

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Onverwarmd, Verwarmd, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 km, 14 minuten lopen, 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Strand toegangToegang via trap
  • Strand faciliteitenBetaalde strandbedden, Handdoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaAanwezig
  • Verblijf voor kinderenNiet gratiis

• Soort gerechtenGerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Internationaal, Lactosevrij, Portugees, Steaks, Vegan, Vegetarisch, Vis / Seafood

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasEigen Balkon
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming, Ventilator
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Koffie en thee, Strijkbenodigdheden, Strijkijzer, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Late check-out mogelijk
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Post service, Stomerij, Strijkservice, Tours, Wasserette

• SaunaAanwezig, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeergarage, Parkeerplaats

• BuitensportenBoccia, Golfbanen
  • FitnessAerobics, Fitness, Yoga
  • Tennisbaan1, Aanwezig
  • Tennisbaan informatieBuiten
  • Sport & SpelDarts, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel TUI BLUE Falésia in Olhos d' Agua, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel TUI BLUE Falésia zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.