21 tips over Hotel TUI BLUE Falésia

• theo, 06-02-2012

Als het laag water is kan je via de trap naar beneden en dan langs de rotsen (rechts) naar het dorp zodat je niet via de trap weer omhoog moet.

• suzanne lemaire, 19-06-2014

Als ik één tip mag geven neem een kamer op de tweede of derde verdieping, want dan heb je zicht op zee. Durf de trappen te doen van een nasstgelegen hotel; het zijn er maar 135, is te doen en het strand loont de moeite...Ook prachtige uitzichten...

• Helmy Peverelli, 23-07-2012

Voor de wat oudere mensen, het strand is bereikbaar via een lange trap, als je slecht ter been bent, is dat niet makkelijk.

• HARUKI, 19-11-2013

Voor mensen die wat minder goed mobiel zijn,is het moeilijker om het Falesia-strand te bereiken (via een trap met vele treden)!

• Frank Bos, 18-06-2012

Autohuur vanuit Nederland is het voordeligst. Vergeet niet de TomTom mee te nemen. Schakel snelwegen en tolwegen uit; via de binnenwegen is alles prima te bereiken. Het tolwegensysteem in Portugal is qua betaling voor de toerist heel onhandig. Na 2 dagen en binnen 5 dagen moet de tol op een postkantoor worden betaald; er zijn geen betaalkassa's op de tolwegen. Profiteer van de zeer sappige Portugese sinaasappelen, overal op straat te koop: 5 kilo dikke exemplaren voor 3 euro!

• bosfrank33, 05-04-2014

Met een auto kunnen leuke uitstapjes in de omgeving gemaakt worden. Gratis parkeerruimte naast het hotel.

• Jan, 01-03-2013

De wandeling naar Villamoura over het strand, en daarna terug met de bus, kun je beter andersom doen. Eerst met de bus naar Vilamoura en daarna via het strand terug. Het vinden van de juiste bus in Vilamoura is niet zo gemakkelijk.

• christ, 04-02-2013

Maak bekend dat Olhos niet of nauwelijks begaanbaar is voor slecht ter been mensen.

• Marga, 10-12-2012

Ben je liever lui dan moe van het trap lopen naar het strand loop dan naar het gemeentestrand en maak gebruik van het getijom simpel kilometerslang over het strand te kunnen lopen of makkelijk je zonneplekje te bereiken.

• Theo, 11-07-2012

Als je een laptop en een kabeltje meeneemt kan je gratis internetten op de kamer. Zet op je laptop het programma'tje "MyPublicWiFi " (gratis te downloaden), volg de instrukties en je hebt WiFi op de kamer via je laptop. Handig voor smartphones

• H.O., 26-06-2012

De hele algarve is genoeg te zien , wandeling van olhos naar albufiera over de kliffen, geweldig Pachtige stranden en strandjes, denk aan de vloed Lagos en Vilamoura leuke stadjes En mogelijkheden voor stedentrip Lissabon of Sevilla Ojhos heeft niet heel veel maar is wel leuk Drank en ander dingen in de supermarkt halen, groot prijsverschil

• Harry en Elly, 29-03-2012

Veel plaatsjes aan de Algarve hadden wij al bezocht, dus genoten wij van de rust, als je daar van houdt. Huur anders voor meerdere dagen een auto en trek er op uit, er zijn zoveel mooie bezienswaardigheden en parken in het achterland. Wij zijn niet van de drukke attracties, anders ligt Albufeira dichtbij, maar wel met de auto!

• sojsmac, 19-02-2012

Wil je snel aan het strand geraken moet je 302 trappen doen, wel met mogelijkheid tot het inlassen van een rustpauze en met mooie vergezichten.Anders dien je via de weg wel een eindje om te gaan. Dus best ben je goed te been.

• trotters, 29-02-2012

neem de taxi naar albufeira kost ong 7,5 met de bus kost dat amper minder maar je bent wel heel lang op de weg

• Theo, 12-02-2012

Internetten kan met de computers van het hotel (betalen), een WIFI verbinding in de lobby (betalen) of met een kabel op de kamer (gratis).

• maria, 13-11-2011

Ga eens lekker wandelen langs het strand naar Vilamoura.

• j.mast, 18-11-2011

Lekker wandelen over het strand naar Villamoera. Bij wat slechter weer Albufera,met de bus/taxi. Loulle is een stadje met een leuk centrum.

• Eric, 04-01-2009

De veelbesproken trap naar het strand is goed te zien op YouTube. http://nl.youtube.com/watch?v=_gM3TQSl6bI

• Vindevogel Marnix, 05-02-2009

Huur een auto aan de receptie voor een 4-tal dagen. Vlakbij het hotel is een bushalte voor uitstapjes naar Villamoura, Albufiera, enz.. Verder een tophotel met uitstekende keuken.

• Rita Utens , 07-08-2014

Kies een kamer met zeegezicht op de derde verdieping, zo zie je de prachtige falaisekust. Ga zeker naar het strand via de trappen en maak een strandwandeling bij eb of ga naar het hoge uitzichtpunt naast het hotel. Dit is echt adembenemend bij avondzon. Ga met de jeep op excursie Westtour, zeer woeste kustlijn en prachtige vergezichten met een mooie verrassing. Wel zonnecrème meenemen. Overwegend Engelse en Duitse gedisciplineerde toeristen en niet nodig om 's morgens handdoeken te leggen.

• Brinkman, 22-04-2018

Wij hadden kamer 3051 op 3e verdieping zeezicht rustig maar zon in de namiddag 👍