Hotel Riu Guarana

• Animatieprogramma
  • Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna

Clubhotel Riu Guarana is een ideale plek voor een gezinsvakantie. Zo vind je hier een miniclub en een kidsclub. Bij het zwembad vind je een bar. Bij Hotel Riu Guarana in Portugal eet je in een van de drie restaurants, waarvan één steakrestaurant. Op 20 minuten lopen van het strand. Stap op de hop on hop off bus voor het hotel en verken Albufeira.

126 reviews over Hotel Riu Guarana in het Nederlands

• 5Geertje15-08-2019

Boek je vakantie elders, niet hier!

Niet doen. Besteed je geld elders! Hotel is hooguit 3 sterren, dit is niet in verhouding tot de prijs! Schoonmakers bij de kamers zijn luid en onbeschoft, iedere dag werden we door hun geklets en geschreeuw door de gangen wakker gemaakt. Eten in het restaurant is niet gevarieerd en het personeel is oververmoeid en ongeïnteresseerd. Er zijn gewoonweg te veel mensen, het is massaal en daardoor niet voldoende ruimte bij de Ligbedden en zwembad. We waren eerder in Albufeira naar alle tevredenheid maar dit hotel boeken we nooit meer.

3Service
    6Hygiëne

Met oudere kinderen

• 8Esther26-07-2019

Prachtige ligging, relaxte sfeer

Prachtige ligging, heerlijk falesia strand te bereiken via trappen achter t hotel,idilisch mooi, echter niet voor minder mobiele mensen.Eten is goed, veel keuze en smaakvol.Je kunt gezonde keuzes maken, veel vis, en ook Portugese gerechten.Restaurant zeer lawaaiig maar eenvoudig te omzeilen door buiten op terras te eten, is altijd wel plaats of komt plekje vrij, wordt goed begeleid. Veel Portugezen, en Engelsen weinig Nederlanders. Minpunt is dat ondanks enthousiast animatieteam er niks is voor tieners, onze dochter had zich verheugd op een potje beachvolleybal, dit ook gevraagd maar daar werd niks mee gedaan, jammer. Bar/ cocktails in alle soorten en verschijningen, voor all inclusive prima!

8Prijs/kwaliteit
    8Eten
    7Kindvriendelijk

Met oudere kinderen

• 6Henk en Ingrid17-06-2019

Nee niet meer

De medewerkers die bij de receptie werken zijn zeer vriendelijk en bereid je overal mee te helpen. De minpunten de herrie vd schoonmaakkarren vervang de wielen zsm aub .. de shows s avonds zijn zo kinderachtig en slecht de enige reden dat er s avonds mensen zijn is omdat er rondom het hotel niets te beleven is. De bedden zij goed en riu waardig maar voor een gerenoveerd hotel verwacht je wel thermokranen en anno 2019 in bad douchen . Hmm riu had er maar voor gekozen een aparte douche en bidet weg

3Ligging
    7Service
    7Prijs/kwaliteit
    6Kamers

• 5maarten De volder19-04-2019

Dit was een keer maar nooit meer

druk ..als je voor een relaxte vakantie gaat zit je hier niet goed...eetzaal is eentonige vreetschuur bom vol met krijsende kinderen en aso's eten is op zich goed maar elke dag bijna het zelfde de kwaliteit er van is geen 4 sterren waard. Wel moet je het nodige geduld hebben hier Flinke RIJ! specialiteiten restaurants moet je de dag van aankomst vast boeken anders heb je pech....dat zijn de enige plekken waar je enigzins rustig kunt eten namelijk Er is geen fatsoenlijk drinken te krijgen alles is postmix of erger cocktails zijn pre mixed slush puppies ja er zit alcohol in maar dit heeft werkelijk niets met een cocktail te maken. rest van de drankjes is vaag B spul iets fatsoenlijks is niet te krijgen ook niet tegen betaling . Al met al een flinke teleurstelling voor een RIU zwaar onder de maat. het is wel zo dat de kamer schoon is en prima werd bijgehouden de ligging is wat afgelegen en het strand is een flinke wandeling.

5Ligging
    7Kindvriendelijk
    7Zwembad

• 2018
    6Rosbant Hasselt06-11-2018

Prachtig gelegen hotel met erbarmelijke keuken

Goed : uitstekende ligging op wandelafstand van prachtige stranden, vriendelijk personeel en degelijke "grotere" kamers want gewone kamers te klein Min : luidruchtig restaurant dat meer een refter is, weinig keuze en altijd hetzelfde koud buffet en altijd hetzelfde warm buffet, gebakken spek/ cortelet/ steak/2 soorten vis en pizza Tijdens het weekend bende Portugezen en Spanjaarden aanwezig en dan wordt het lawaai is refter en in de bar onhoudbaar! Hotel is ons inziens, als golden card lid Riu, gewoon geen Riu hotel waardig!!!

8Service
    5Prijs/kwaliteit
    1Eten
    6Kamers
    4Kindvriendelijk
    8Hygiëne

Met jonge kinderen

10Johan en petra viswat25-08-2018

We hebben heerlijk genoten.het eten was top. De animatieteam geweldig wat een top team.personeel kamers echt alles was top alleen een nadeel die drankjes waren zoo lekker..zou graag het recept willen vd pinacolada sekt..heerlijk haha..tophotel..alleen vonden we het jammer dat we op de dag van vertrek het moesten doen met oud tostibrood.maar voor de rest uitstekend!!

10Zwembad
    10Eten
    10Kamers
    10Prijs/kwaliteit
    10Service
    10Ligging

9Andrea25-08-2018

Geweldig

Mooi hotel, het eten was goed, personeel heel vriendelijk, maar die trappen naar het strand, een hele opgave, maar de moeite waard. Tip, neem een taxi naar albufeira, kost enkeltje 9 euro, leuke stad.

7Ligging
    8Prijs/kwaliteit
    10Eten
    10Zwembad

9André23-08-2018

Perfect hotel voor korte vakantie

Niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn

9Zwembad
    8Eten
    9Prijs/kwaliteit
    10Ligging

• 2017
    6jennifer verwerft11-10-2017

geen vakantiegevoel in dit hotel

Wij verbleven 11 dagen in dit hotel. (2e helft september) 1e maal in een Riu hotel. De accommodatie (kamer, tuin, zwembad...) is prima. schoon ook de wc's aan het zwembad. Wij zijn vooral teleurgesteld in het beperkte aanbod van het buffet restaurant, nog nooit meegemaakt! De 2 specialiteiten restaurants zijn ook buffet vorm en weinig soeps. Er was maar 1 bar geopend. (Zou 2e bar moeten zijn, stond niet in touroperator brochure dat deze per 15/9 gesloten is) S middags ook geen snack restaurant, enkel het hoofd restaurant. Nergens bediening voor de drankjes, ook niet 's avonds, er is geen lobbybar. Het hotel was volgeboekt maar management beslist om geen 2e eetzaal te openen wat maakt dat het een 'refter' is, je zit in het bord van je buurman, enorme drukte, wat enorm afbreuk doet aan je vakantie gevoel. Ook aan het zwembad lig je als sardientjes in een blik. Het management geeft mee dat het een club hotel & familie hotel is. Een 'familie' van 2 volwassen is in hun ogen dus geen familie. Buiten een klein kinder bad is het in mijn ogen absoluut geen kindvriendelijk hotel, er is zelfs geen speeltuin! 4* staat voor mij voor service en qualiteit waar bediening s avonds toch wel een minimum is. Het management gaf me nog mee dat in hoogseizoen nog veel 'drukker' is met een kamerbezetting van 4 personen per kamer... Dit zijn kinderen die veelal gratis verblijven... Men zou beter de betalende gasten wat meer in de watten leggen. Club hotel verwijst voor mij meer naar sfeer, wat hier totaal ontbreekt. Muziek aan het zwembad en in restaurant zou veel helpen. Animatie team is zwak. Wij hebben 8 van de 10 avonden in het dorpje uit eten geweest. Fantastisch lekker (niet duur) en rustig gegeten in de vele kleine zaken in dit dorp. Top cocktail bar Symbiosis!! Omgeving heel mooi, met prachtige kliffen en stranden

6Service
    4Prijs/kwaliteit
    1Eten
    8Hygiëne

• 8Anja Vroegop19-07-2017

Zeer vriendelijk en gastvrij

Riu Guarana is wat je van Riu kan verwachten. Het plaatje klopt. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad. Achteraf hadden we liever alleen met ontbijt geboekt aangezien het eten lauw was en weinig variatie. Daarentegen was het eten in de leuke horecagelegenheden top. Lekker op het strand dagverse vis tegen spotgoedkope prijzen.

8Kindvriendelijk
    9Kamers
    9Prijs/kwaliteit
    7Ligging

3 tips over Hotel Riu Guarana

• Dorien, 25-06-2013

Een opmerking die vaak terugkomt hier op zoover zijn de harde matrassen. Dat is inderdaad zo, maar ga gerust naar de receptie om dit te melden. De poetsdienst bezorgd je dan een zacht matrasje voor op het bed te leggen en dat is zeker al een grote verbetering! S'avonds voor de show van de animatie moet je al vroeg aanwezig zijn in de zaal om een goed plekje te hebben wat wel jammer is...

• Roos, 19-05-2013

Boek een superior kamer, deze hebben uitzicht op het zwembad en in de verte de zee. De gewone kamers kijken op de parkeerplaats en zijn ook kleiner.

• de bruyn, 13-07-2014

ik zou wel kamer op 4e verdiep reserveren dan zie je de zee .

13 vragen over Hotel Riu Guarana

• Hendriëtte, 09-08-2017

Is het leuk voor 16 jarige?

Is dit hotel ook geschikt voor jongeren van +/- 16 jaar? Wordt er voor deze groep ook apart iets georganiseerd door het animatieteam?

• workumt, 05-01-2015

aparte slaapkamer

Weet iemand of er kamers zijn met een aparte slaapkamer voor de kinderen

• Danielle, 26-08-2013

weer in april/mei

Weet iemand hoe het weer er is in April/Mei?

van ophem , 13-09-2013

April is mooi ,soms zelfs heel goed, voor wandelen en fietsen Mei is zeker mooi ,,alles bloeit ,grandioos zie www.casajean.nl daar wonen we ! groeten Nico en Ank van ophem

bert luckerhof, 11-09-2013

zelfde als in nederland

• Eten en drinkenLunch
  • De staf spreektDuits, Engels, Frans
  • RokenToegestaan
  • VerzorgingAll inclusive

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1.4 km, 17 minuten lopen, 5 minuten met de auto

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Stoombad / Turks bad

• ParkerenBetaald