Hotel aan zee, KinderhotelWeer vandaag23°16°
8,6

171 reviews over Hotel PortoBay Falésia in het Nederlands

In een zin: Geweldige tijd gehad, voor herhaling

Nicolien
16-4-2019

Geweldig hotel, ‘Paradijs op aarde’ met de prachtige tuin en de speciale uitkijk zitjes, gesitueerd op de prachtige, kleurrijke kliffen! Zeer behulpzaam, vriendelijk en beleefd personeel, super goed ontbijt- en avondbuffet. Komen zeker terug!

Gereisd Met vrienden in april 2019

Alles naar wens en komen beslist terug

ARTS
6-11-2018

Fantastisch helemaal naar wens

Gereisd Met partner in november 2018
Geboekt bijneckermann.nl

Mooi gelegen hotel, vooral geschikt voor ouderen

Johan62
5-7-2018

Prijs kwaliteit is OK. Niettemin het hotel nog maar van 2008 is, is de kamer vrij basic. Wij kregen 'n gratis upgrade naar 'n grotere kamer, maar toch blijft het jammer dat er geen aparte douche was, maar in het bad is geïntegreerd. Eten is gevarieerd en goed, maar toch zijn we bij onze voorgaande reizen in andere plaatsen / landen net iets beter verwend (oa zoutloze broodjes, ...). Mooi gelegen op 'n klif. Maar persoonlijk waren wij als 50+ ontevreden over het feit dat dit hotel vnl. is gericht op ouderen (blijkbaar bewust). Ik als 55-jarige voelde me er 10jaar ouder. Rond het zwembad was het er stiller dan bij ons in het dorp rond het kerkhof. Avondanimatie was dikwijls 'n bandje/DJ die "achtergrondmuziek" kwamen spelen. Voor degene die stilte wensen 'n goed hotel, echter voor ons persoonlijk te stil. Ligbedden zijn er voldoende. Als er geen rond het zwembad meer ter beschikking zijn, dan op de weide. Je hoeft dus geen handdoek te leggen.

Gereisd Met partner in juni 2018

Prachtig panoramisch wegdroom klif-kusthotel

danielle & marc VG
20-7-2017

Zeer mooi (ietwat afgelegen) hotel voor rustzoekers op klip met panoramisch zeezicht en directe toegang (mits circa 130 trappen) naar zandstrand met voorzieningen (van derde).Verzorgde standaard hotel kamer. Zeer vriendelijke bediening. Ruim aanbod en lekker eten (minpuntje bijbetalen voor BBQ !)Drankprijs normaal. Stadje vlakbij en heel goedkoop om te eten en te drinken aldaar (1 euro vr 1/2 lt bier)Albufeira en Faro zeer vlot bereikbaar met openbaar vervoer. Fantastisch mooie kustlijn. Aanraders : wandeling langs strand naar VILLAMOURA- Hip-off bus - boottocht "X-Ride" langs de kust (2 scholen dolfijnen gespot) en in de grotten (ook in grot BENAGIL)Jeep safari - Busje door binnenland (bronnen) en uiterste kustlijn. Huur motorvoertuig voor heerlijke ritjes (en bezoeken albufeira) (wij scooter 125 cc) (taxi en 3 wielers zeer redelijk in prijs-vaag eerst prijs) Hotelshuttle naar strand en Albufeira alsook meer gevarieerde avondanimatie zou (volgens ons) dit hotel echt top maken ! Komen hier zeker terug !

Gereisd Met partner in mei 2017

zeer Goed

Jos
8-7-2017

Van het hotel uit kijk je prachtig over de zee, om er te komen moet je wel veel trappen af. het is een rustig maar aangenaam hotel. en om in het dorp te komen is het maar enkele minuten lopen

Gereisd Met vrienden in juni 2017

zeker aan te raden voor rustig verblijf

vanbrabant
26-6-2017

Prachtig locatie met zeer goede ligging op een klif. Toegang tot een prachtig lang zandstrand van ongeveer 5 km, wel via 130 trappen maar dat hoeft geen nadeel te zien. Goede spreiding van het aanbod aan eten met veel vis en groenten en heel vriendelijk personeel. Veel uitstapmogelijkheden. Zeker aan te raden voor verhouding prijs/kwaliteit

Gereisd Met partner in juni 2017

Zeer goed hotel

R.Schaafsma
14-3-2017

Hotel PortoBay Falésia vonden we een zeer schoon en goed onderhouden hotel. Wij hadden een standaard kamer met zeezicht op de 2e verdieping, het uitzicht over het zwembad, de zee en de tuin was prachtig, de zon was helaas wel vanaf 16.00h weg van het balkon. De kamer was prima met goede, niet te harde, bedden, voldoende kastruimte, mooie badkamer met vaste wand op het bad om te douchen, een goed gevulde minibar(tegen betaling) en een mooi balkon. Iedere dag schoonmaak en handdoeken wissel. Het zwembad was niet verwarmd, dus best wel koud. We hadden half pension, het ontbijt was heerlijk uitgebreid, het diner was eveneens uitgebreid, je krijgt 1 drankje gratis bij het diner, maar als je een huiswijn besteld krijg je ruim een halve liter karaf voor z'n 2en, dit geldt dus als 1 drankje. De trap naar het strand is al veel over geschreven, die is inderdaad vermoeiend, het strand zelf is mooi en schoon, je kan in zo'n 1 uur en een kwartier lopen over het strand naar Vilamoura.

Gereisd Met partner in maart 2017

Afgelegen Hotel geschikt voor ouderen om te slapen

H.Persoon
30-12-2016

Hotel is afgelegen en in het hotel is geen vertier de winkels in de buurt zijn allemaal gesloten om iets te kopen moet je naar Albufierra dit is 8 km verder je bent aangewezen op taxi de prijzen in het hotel zijn 100% duurder dan in de stad koffie 2,80 tosti met chips 6,50 dranken zijn ook duurder savonds zitten maar 5 mensen aan de bar met een man met een saxofoon waar je de hele avond tureluur van word het personeel werkt hard wel 12 uur per dag het eten is iedere dag hetzelfde alles is vis het ontbijt is goed de kamers zijn ook goed alleen de vlucht vanaf Eindhoven naar Faro was overvol alle handbagage kun je beter inschekken want je handtas en jas moet je op je schoot leggen want in de bagagerek is geen ruimte daarom vlieg ik niet meer met deze maatschappij daarom vertrek ik liever vanaf Dusseldorf daar hoef je niets extra te betalen voor koffers en zitplaatsen In december is de beste vakantiebestemming de Canarische eilanden wel ruim voor de Kerstmis i.v.m.de prijs.

Gereisd Met partner in Thu Dec 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Perfect!!

Sylvia Van Geel
26-9-2016

Een prachtig hotel met alles erop en eraan!!! Niet geschikt voor mensen slecht te been of in rolstoel aangezien het strand pas te bereiken is na 134 trappen. Een echte aanrader!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gereisd Met partner in augustus 2016
Fernando Reis Filipe, Marketing assistant, 28-9-2016

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor het delen van Uw ervaring in ons hotel. We hopen U in de toekomst weer te mogen verwelkomen in Porto Bay Falésia Hotel.

Met vriendelijke groet,

Fernando Reis Filipe Directeur

mooie ligging met prachtig uitzicht

witjo
21-9-2016

Rustig hotel met goede prijs/kwaliteit verhouding. positief: iedere morgen vers geperst sinaasappelsap en schuimwijn bij het ontbijt. Uitstekende en grote bedden op de slaapkamer. Badhanddoeken voor aan het zwembad liggen gewoon op de kamer. negatief: niet zo mooie betonnen trap naar het strand. Lekker eten maar niet erg veel variatie.

Fernando Reis Filipe, Marketing assistant, 28-9-2016

• Eten en drinkenLunch
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • De staf spreektDuits, Engels, Frans
  • RokenToegestaan

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Natuurzwembad, Onverwarmd, Peuterbad, Poolbar, Verwarmd, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1.6 km, 19 minuten lopen, 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht

• Animatie programmaAanwezig, Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Internationaal, Italiaans, Lactosevrij, Portugees, Vegetarisch

• Gratis wifiGehele hotel

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren, Beperkt menu
  • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad

• Reservering voor parkerenVerplicht
  • ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeergarage, Parkeerplaats

• BuitensportenBoccia, Fietsen, Golfbanen, Hiken, Paardrijden
  • Tennisbaan2, Aanwezig
  • Tennisbaan informatieBuiten, Kosten, Kunstgras, Materiaalverhuur
  • Sport & SpelBiljart, Minigolf, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel PortoBay Falésia in Olhos d' Agua, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel PortoBay Falésia zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.