Appartement Falésia Mar Beach Resort

Meer appartement info

86 reviews over Appartement Falésia Mar Beach Resort

• 8Lllll02-10-2016

Prima voor een 3 sterren appartement

Ligging is leuk, wel ver sjouwen met je koffer naar de diverse gebouwen en als je pech hebt zit je op 4 hoog zonder lift. Zwembad vrij klein, veel ligbedden en schaduw. Kussentje op de plastic bedjes had fijn geweest. Strand inderdaad veel treden maar heel mooi en groot. Heerlijk! We hadden geluk met zulk supermooi weer in september! Nadeel als je laat vliegt: geen mogelijkheid tot aankleden in een fatsoenlijke kleedruimte. ranzig douche-ruimtetje bij het zwembad. Moet er niet aan denken dat je daar met 4 man moet omkleden. We mochten wel al om 12 uur in het appartement bij aankomst, fijn! Volgens eigen zeggen zaten ze vol maar ik vond het niet druk, niet bij het zwembad en ook niet op het strand. Restaurantjes en supermarkt zijn aan te lopen. Appartement is groot, keuken klein, badkamer erg verouderd, had wel iets luxer gemogen. De kastdeur viel er uit tijdens verblijf. Niks aan gedaan. Al met al in de basis prima en leuk, maar verwacht geen echte luxe. Ontbijt prima. 's Avonds lekker uit eten geweest voor weinig. Acqua is een aanrader! Fratelli's was ik niet van onder de indruk. Ik zou er zo nog een keer heen gaan.

Gereisd met vrienden in september 2016

• 8Joop24-06-2016

Schitterend strand

Kamers: interieur gedateerd maar functioneel, wel schoon. Iedere dag (muv zondag) schone handdoeken, bedden opmaken. Bedden: matras stevig. Zeezijde appartementen hebben een schitterend uitzicht. Voor een rustig appartement, block F, C en D zitten meer richting de bar en zwembad dus wat rumoeriger. Gebouwen: Bestaat uit diverse blokken van appartementen sommige met lift (zeezijde) onderhoud van en rond de appartement blokken matig. Zwembad: geen gebruik van gemaakt. (is niet erg groot) Animatie: geen gebruik van gemaakt, maar is aanwezig. Restaurant: Eten was prima, uitgebreide buffetten, redelijke afwisseling, smaak goed. Temperatuur van het eten ook goed. Onderhoud gebouw ook hier matig. Personeel vriendelijk en correct. Een dresscode doen ze niet aan, diverse tanktops, korte broeken en slippers bij het diner. De afstand naar het (supermooie)strand is goed (als je goed ter been bent) om hier te komen moet je een trap af van zo'n 140 treden, maar is goed te doen. Alhos d Aqua centrum is op loopafstand, is klein, zo'n 10 souvenir shops en evenveel restaurantjes. Ook op loopafstand een flinke supermarkt. Bezetting in deze periode: Spanjaarden, Portugezen (grootste deel) verder wat Belgen, Nederlanders, Polen en Engelsen.

Gereisd met partner in juni 2016

• 8Hilda08-05-2016

prima vakantie gehad in dit 3 sterren complex

Het is een leuk appartementen complex. Voor mensen die slecht ter been zijn is dit complex niet handig. Veel trappen. Het is 3 sterren en het eten is ook echt 3 sterren en moet je niet te veel van verwachten. De wifi bij de receptie is zeer slecht. Tijdens onze vakantie deed de wifi het 2 dagen niet. Er waren nederlanders, engelsen, polen en spanjaarden in het hotel. Ik vond de bedden prima. De muziek bij het zwembad was te hard en het geluid slecht. De ligstoelen bij het zwembad zijn erg hard, geen kussen er in. De locatie is mooi, je loopt zo 145 treden naar beneden om bij het strand te komen. Hier kun je ook ligstoelen met een parasol huren. In het dorp weinig te doen. Er is 2x per dag een gratis transfer naar het oude gedeelte van Albufeira leuk om te doen.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2016

• 7sandertjuh105-07-2015

Prima hotel

Afgelopen maand 10 dagen in dit hotel verbleven. Prima onderkomen en erg naar onze zin gehad. We hadden met ontbijt. Prima en voldoende soorten eten. Erg lekker ook. We hebben gekozen om elke avond uit eten te gaan en dat Is prima te doen. Veel lekkere restaurants in de buurt en erg goedkoop. Hotel zelf was erg druk.vooral tijdens ontbijt. Geen Nederlanders. Erg fijn dus. Appartementen zijn gehorig. Hoorde de buren hun kinderen heel goed. Ook schuiven van tafels en stoelen hoor je goed.. Ook in de nacht. Schoonmaak Was ok. Weinig handdoeken en ze doen geen afwas. Haha. Conclusie is prima vakantie maar kleine aanmerkingen. Verder genoten.

Gereisd met partner in juni 2015

• 8franka19-10-2014

Schitterende plek, goed hotel

Heerlijke vakantie achter de rug. Luna Felesia Mar bij Olhos d’Aqua is gewoon goed, ruime appartementen en bij all inclusive uitgebreide buffetten. ’s Morgens onder meer zoet (jam en honing) voor op het brood, ook bij de andere maaltijden steeds brood en fruit (soms bananen en druiven, vaak verse ananas, sinaasappelen etc.) en verder genoeg keuze uit vis/vlees en groenten. Alleen binnenrestaurant. De handdoekenservice had wat uitgebreider gemogen. Bij poolbar lekkere (alcoholische) dranken. Live music was goed, zo ook de volksdansgroepen. Personeel vriendelijk. Prachtige locatie voor wie van lange strandwandelingen houdt. Links om (de trappen vallen mee) naar een Vilamoura met haven. Rechts om als het eb is via de rotsen naar Olhos d’Aqua. Het opborrelen van zoet water bij eb is daar een leuke belevenis. De klifformaties zijn er schitterend.
    Luna Faleisia Mar 3* wordt bezocht door jong en oud van allerlei nationaliteiten. In hotel weinig Nederlanders gezien. Zeker een aanrader.

Gereisd met partner in oktober 2014

• 8rickieboy3125-08-2014

Erg goed!

Erg goed resort. Ruim appartement en de ligging aan zee is geweldig. Ook is er een gratis shuttle naar Albufeira en zijn er verschillende excursies te boeken. Het ontbijt was prima, helaas weinig afwisseling en je had alleen jam als zoet beleg. Het avondeten was erg goed met een enorm saladebuffet en genoeg afwisseling tussen vlees en vis. Kortom, een echte aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in januari 2014

• 10Berto12-05-2014

Aanrader

Dit is een wat kleinschaliger resort. Wat ons betreft beter dan de hele grote resorts. Personeel heel erg vriendelijk. Kamers wat verouderd, maar wel netjes. We zaten in een gunstige week, waarbij we nergens hoefden te wachten en er altijd bedjes bij het zwembad beschikbaar waren. De zee is ook erg mooi en we zijn dan ook elke ochtend eerst naar zee gegaan en pas in de middag naar het zwembad.

Dit is er wel 1 om terug te komen!

Gereisd met jonge kinderen in april 2014

• 7RenskeJ12-07-2013

Heerlijke vakantie gehad!

Het complex is gelegen tussen een aantal andere hotels, maar dat stoorde ons niet. Verder geen geluidsoverlast, lekker rustig. We hebben zelf de hele vakantie vertoefd aan het kleine strandje naast het massale strand (even zoeken). Mooie zee en leuk om af en toe je snorkelset mee te nemen het water in. Ontbijt is prima, lunch hebben we steeds zelf klaargemaakt met boodschappen die we deden met een huurauto, avondeten in het oude gedeelte van Albufeira erg leuk en lekker. We waren zelf niet echt veel in het appartement. Hebben één keer geprobeerd te koken, maar het keukentje leent zich er niet echt voor. Geen fatsoenlijk gereedschap om te koken en er miste afwasmiddel, borstel en theedoek. Airco deed het prima en het was wel schoon. Ben wel blij geweest dat we voor de hele week een autootje tot onze beschikking hadden. Het is erg leuk om langs de kust te rijden, verschillende strandjes aan te doen en naar 'het einde van de wereld' te rijden!

Gereisd met partner in augustus 2011

• 7Anne10-07-2013

Leuk voor een keertje

Net terug na 15 dgn Falesia mar. Pluspunten: ruim appartement, mooie omgeving, prachtig weer, gratis wifi in de lobby. Minpunten: Continue een rij voor de poolbar, animatie zeer matig, schoonmaak zeer matig, te weinig parasols en ligstoelen voor een relatief groot hotel en spullen in slechte staat.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2013

• 8askamp28-06-2013

Mooie, rustige ligging.

De algemene indruk is goed. Omgeving en uitzicht prachtig, mits je zeezicht hebt. Het complex is rustig gelegen, alleen de animatie is nogal luidruchtig. De klantvriendelijkheid is redelijk. In ons gebouw bevond zich geen lift en er was geen assistentie om de koffers 4 hoog naar boven te dragen! Ontbijt en diner waren in buffetvorm en het eten was goed. De schoonmaak was redelijk tot goed.

Gereisd met partner in mei 2013

7 tips over Appartement Falésia Mar Beach Resort

• Berto, 12-05-2014 Rapporteren

Boek een kamer met zeezicht, dit kost iets meer, maar is zeker de moeite waard.

• Anne, 10-07-2013 Rapporteren

2 x per dag gratis shuttle naar Albufeira, goede service! Eigenlijk zijn alle restaurants in de omgeving goed en zeer voordelig!

• RenskeJ, 12-07-2013 Rapporteren

Voor rustzoekers aan het strand, zoek rechts naast het 'massale' strand het kleine strandje op. Hier gaat ook een lange trap naartoe vanaf de straat, maar voor de eerste keer is dit kleine strandje makkelijker te vinden vanaf het grote strand (langs de rots bij eb, over de rots bij vloed). Let wel, bij vloed opletten waar je het water in gaat vanaf het kleine strandje. Er liggen redelijk veel rotsen (te zien bij eb) Ook auto huren en een uitstapje naar praia Dona Ana is errrg aan te raden!

3 vragen over Appartement Falésia Mar Beach Resort

• h, 08-08-2017 Rapporteren

linnengoed

Moeten we beddengoed en handdoeken meenemen?

• Jean, 05-06-2013 Rapporteren

Tijdstip van inchecken.

Ik ben op meerdere beoordelingswebsites tegen gekomen dat je pas erg laat je appartement in kunt. Wij komen om half 8 in de ochtend aan, en ik las dat er vaak pas vanaf 16.00 ingecheckt kan worden? dat zou ik echt schandalig vinden om zo lang te moeten wachten. Is er iemand die kan bevestigen of dit zo is?

rickieboy31, 25-08-2014

Wij kwamen ook vroeg in de ochtend aan.. Helaas konden wij pas vanaf 16:00 inchecken. Wel is er een ruimte waar je je koffers vast neer kan zetten!

• Janneke van Kalkeren, 03-06-2012 Rapporteren

all inclusive

Hallo, Wij gaan over 3 weken naar dit hotel en hebben all in geboekt ben benieuwd hoe het eten daar is heeft iemand ervaring lees het nog niet in de beoodreling alleen ontbijt wordt genoemd

Wendy, 17-06-2012

Wij mogen ook nog gaan! Laat je weten hoe het was? Fijne vakantie!

Appartement Falésia Mar Beach Resort info

• Aantal personen2 tot 4

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad, Poolbar, Verwarmd, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand500 m, 6 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Strand faciliteitenGratis parasols, Handdoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• Soort gerechtenGerechten voor gasten met allergieën, Internationaal, Perzisch, Portugees, Vegetarisch

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasAanwezig, Terras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming, Ventilator
  • KeukenKitchenette
  • Huishoudelijke apparatuurGratis bedlinnen, Kluis, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, Strijkijzer, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• Wellness behandelingenLichaamsbehandelingen, Massages

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats