Ponta da Piedade

9Fenomenaal

1.8km van centrum

• 10Sanne07-03-2018

Helemaal geweldig

Super mooi, vergeet vooral jouw fotocamera niet mee te nemen! Maak zoveel mogelijk foto’s en maak prachtige herinneringen hier. Het is er erg druk want iedereen wil het mooiste plekje Portugal zien. Maar als je naar beneden loopt bij het water kan je zoveel zien! Neem wel goede wandelschoenen mee, je moet aardig wat trappen op en af! Helaas is het voor mensen in een rolstoel alleen mogelijk vanaf boven te kijken. Dit komt weer door al die trappen. Met een verrekijker kan je heel ver kijken, en met een beetje geluk staat de zon prachtig op het water zodat je de bodem van de zee kunt zien en de vissen ziet zwemmen. Ook de grotten zijn prachtig en hier moet je zeker even in lopen. Je voelt je opeens heel klein tussen al dat grote gesteente. Al met al is het er super en raad ik echt aan even de tijd te nemen om dit fantastische plekje in het prachtige land Portugal in de Algarve. Ik wil hier zeker snel weer naar toe, kan dit nooit vergeten!

Gereisd met partner in juli 2017

• 10L. van Rijswijk04-04-2017

Super mooie omgeving

Deze plek hebben wij bezocht en genieten nog steeds na van de bijzondere uitzichtpunten die na elke stap veranderen.

januari 2015

• 10Irene21-08-2016

Prachtige rotsformaties

Prachtig uitzicht vanaf de rotsen over zee. Het is zeker de moeite waard om met een bootje tussen de rotsen door en langs de kust te varen. Echt een aanrader. Je kunt boven met een trap (200 tredes!) naar beneden lopen waar de bootjes klaarliggen. Maar de boten liggen ook op een strand verderop, handiger voor wie slechter ter been is of met kleine kinderen.

augustus 2016

• 10Didi23-02-2016

Prachtig!

Als ik in Portugal ben ga ik er altijd eventjes naar toe.

Alleen gereisd in mei 2015

• 9Relinde20-08-2015

Adembenemend

Ontzettend mooi punt. Je kunt er ook varen en zwemmen. Je kunt er met een excursie naar toe om leuke foto's te maken.

augustus 2015

• 8Hanna20-07-2015

Prachtige grotten!

Je hoeft geen boattrip te doen! Je kan hier gewoon met een trap naar beneden om de grotten te bekijken! En ook vanaf bovenaf is het er erg mooi!

juli 2015

• 10Hans20-07-2015

Gewoon gaan kijken, heel bijzonder

Ponta moet je op 3 manieren bekijken: van boven (op de rots), vanuit een bootje en snorkelen in de lagune. Super mooi

juli 2015

• 10MieMa24-06-2015

schitterend

zeker een bezoek waard bij vakantie in de Algarve. Verschillende leuke wandelpaden met prachtige uitzichten. Optie voor boottochtje, hebben wij niet gedaan. Wel vrolijke foto's genomen van de bootje met parasolletjes.

• 9Peter van Haaren16-06-2015

Mooie kust

Mooi natuurgebied met vele mooie plaatjes voor je fototoestel. heerlijk gebied om te wandelen.

• 10Peter31-05-2015

Mooi stuk natuur

Een leuke wandeling die wordt beloond met mooie uitzichten op de oceaan. Direct onder de rosten wat bootjes die de grotten invaren. Via een lange trap naar beneden kan je de bootjes bereiken

10 van de 48 reviews gezien