Hotel Baia Cristal Beach & Spa Resort

• Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna
Meer hotelinfo

We hebben een aantal aanbieders voor Baia Cristal Beach & Spa Resort voor je op een rij gezet:

28 reviews over Hotel Baia Cristal Beach & Spa Resort

• 6NJ19-07-2019

Eenmalig en geen 4 sterren waard

Ligging is echt super!! Maaaaar.... Het eten is lauw, weinig echt lekkere dingen en voor kinderen is er bijna niks. 1 keer per week is het BBQ. Idee is echt leuk maar uitvoering is drama. Hamburgers nog rauw van innen, lauw eten, desserts waren 3 van de 6 keuzes op. Niet op tijd aangevuld. Personeel is op enkeling na vriendelijk. Wat ook belangrijk is om te weten is dat je al je drinken en eten wat je daar neemt aan het einde via je creditcard wordt afgeschreven, dus niks contant, wat wij eigenlijk wel fijn vinden zodat je weet wat je uitgeeft. Een auto huren is een aanrader. Strand onder het hotel is schoon en mooi. Wat wel goed is dat je iedere dag als je wilt handdoeken kunt krijgen voor bij het zwembad of strand. Ook kan je een parasol voor het strand lenen( kosteloos) Borden waren soms vies bij het eten. Het is 3 sterren(mager) maar zeker geen 4.. Wij komen hier niet meer terug

• 7Anouk Jongmans19-07-2019

Gezellig en mooi hotel echter niet goed schoon!

Locatie is mooi. Prachtig uitzicht en vlakbij een mooi strandje! Zwembad ziet er mooi en gezellig uit, het is alleen slecht schoon gemaakt en ook missen er meerdere tegeltjes erg zonde van het geheel. Ligstoelen waren sommige ervan kapot. Onze kamer werd goed schoon gemaakt maar helaas kunnen we niet hetzelfde zeggen van het restaurant. We zaten geregeld aan een vieze plak tafel. De borden en glazen waren duidelijk niet goed schoon. (Plakresten op de borden en glazen). Borden waren soms stukken vanaf. Veel fruitvliegjes op het fruit (1 avond gezien). Het eten liet te wensen over, hamburgers tijdens de bbq avond (op zich een leuk idee) waren half rauw en eten was vaak niet goed warm. Keuze was ook beperkt op zich niet erg maar dan moet wat er is wel goed zijn en dat was vaak gewoon niet zo. Bij de receptie zijn ze vriendelijk en wordt je goed geholpen. De entertainment is elke avond en is in orde.

• 2017
    8rosita nooyen24-08-2017

gemoedelijk kleinschalig hotel

hotel baia crystal beach in carvoeiro is een gezellig kleinschalig hotel.Hotelbusje bespreken en je wordt in centrum afgezet.Kamers ruim, wordt goed schoongehouden.mooi uitzicht.er zijn ook tuinkamers met zeezicht.eten is prima maar niet zoveel keus als bij andere 4 sterren hotels.bij receptie heel vriendelijk helpen je waar ze kunnen.wifi daar ook beste ontvangst, verder bijna niet.binnenzwembadje en spa alles netjes.ongeveer 15 min.lopen van het centrum.naar de andere kant 5 min. lopen naar strand en mooie baai.ook gewone bus naar diverse plaatsen.op weg naar centrum na paar minuten aan beide kanten van de weg barretjes, winkeltjes.in carvoeiro kun je ook met treintje stukje de kust langs.elke avond entertainment en artiesten, kleine bar met ruimte maar gezellig.snacks voordelig en oke.

• 8Nell08-05-2017

Geweldig

Het is heuvelachtig dus je moet niet slecht ter been zijn

• Oude reviews

3svdgraaf21-08-2015

Nooit meer naar dit hotel

Echt de sterren niet waard, viezig hotel, erg gedateerd en dat is nog niet zo heel erg, maar als het dan maar schoon is. Is een verwaarloosd hotel, niet echt gastvrij personeel, wij zijn vooral weg gegaan. Enige voordeel is een mooi strand op loopafstand. Zwembad hebben we 1x in gezwommen, daarna ook niet meee vanwege het vieze water. Parasols kapot, veel tegels van het zwembad kapot, afgebladderde verf etc. voor ons nooit meer

• 6Philippe24-08-2011

Zeker geen 4 sterren waard

Net terug van een verblijf van 9 dagen in dit hotel. Geboekt in half-pension formule aangezien het volgens de touroperator een hotel voor lekkerbekken was. De kamer was correct, voldoende ruim voor 3 personen en met uitzicht op het zwembad. Jammer genoeg bleek dat we er dan wel het lawaai van de keuken dienden bij te nemen. Ze kunnen er heel luidruchtig en heel lang afwassen. Het zwembad is leuk, maar niet echt proper. Nooit met de stofzuiger bezig gezien, in het begin enkele keren met een schepnetje, maar als er na een regenvlaag allerhande bladeren in het water gevallen waren, zaten die er 3 dagen later nog in. Het avondmaal was in buffetvorm, kost 19,95€ per persoon zonder drank. Persoonlijk lijkt de term avondmaal of diner niet echt juist. "Eten" of "voeding" lijkt mij de correcte term. Je kan het opeten, je wordt er niet ziek van, het is niet walgelijk, maar lekker op zijn minst. In een lokaal restaurantje heb je met 15€ lekker gegeten en drank erbij en koffietje en ...

• 8Emie06-08-2010

Fantastisch hotel dichtbij de zee

Mooi hotel, dichtbij het strand. De kamers zijn vrij groot en de bedden zijn zeer goed. Het centrum ligt vrij ver, zo'n 20 minuten vanaf het hotel. Het is te lopen, maar wel langs een zeer drukke/on-overzichtelijke weg. Het centrum stelt echter weinig voor. Het eten in het hotel is prima! Geen een avond stond hetzelfde op het menu. Al met al een goed hotel!

• 7Gianni Claessens24-09-2009

Juiste prijs-kwaliteit verhouding

Kleinschalig hotel dat ideaal gelegen is tussen het strand Vale Centianes en het centrum (20 min. wandelen). Prachtige en nette streek. Verzorgde kamers. Het eten was gevarieerd al had iets meer keuze geen overbodige luxe geweest. TIP: bezoek zeker het strand Praia do Carvalho !

• 8geert rooms17-09-2009

mooie vakantie, prachtige kust

onze algemene indruk was goed. Het eten is ietsje te toeristisch, te weinig "lokale keuken", doch voor gezinnen met kinderen uitstekend. Indien balkon of terras gewenst, dit duidelijk melden. Wij hadden een hoekje (amper 1.5m2), met zicht op de bomen. Mooi complex verzorgd en (op een paar na) vriendelijk personeel. Bezit van een auto is een must. Best te boeken via internet. Terplaatse duur en hoge waarborg (1.000€). Mooie baai met strand op 5 min flink stappen (trappen), Carvoeiro zelf op 20 min de flinke pas in met enkele nijdige hellingen. De shuttle bus van het hotel naar Carvoeiro heeft geen intressante uren. In het hotel om de 2 dagen live music, doch weinig vermaak. Fantastisch streek, prachtige kust.

• 8Kelly en Kevin15-09-2009

prachtige vakantie

Hotel is ondertussen "Baia Cristal", zelfde eigenaar als hotel "Baia Grande" in Albufeira. Wij zijn hier 1 week geweest van 06/09 tot 13/09 in half pension. Het is een rustig, klein maar wel heel fijn en gezellig hotel. Prachtige ligging boven op een rots, via een trap en 5 minuutjes wandelen ben je aan het strand dat in een prachtige baai ligt. Op 20 minuten wandelen van centrum Carvoeiro. We hebben een prima ontvangst gehad. De kamer was goed in orde, proper, goeie airco, douche en wc werkte prima. Het ontbijt en avondeten was lekker, niet zo uitgebreid maar wel afwisselend iedere dag. Heel fijne en snelle service in het restaurant.
    Proper en goed onderhouden tuin en zwembad. 's avonds is er om de dag live muziek maar eigenlijk is er 's avonds niet veel te doen in hotel en omgeving. Kortom: hotel is een aanrader en we komen hier zeker nog eens terug.

0 tips over Hotel Baia Cristal Beach & Spa Resort

• Soort strandZand
      • Afstand tot strand800 m, 9 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
      • Kleur van het strandLicht

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Frans, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Internationaal, Italiaans, Lactosevrij, Mexicaans, Portugees, Regionaal, Vegetarisch

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
      • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming
      • JacuzziAanwezig
      • KeukenKitchenette

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
      • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Late check-out mogelijk
      • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
      • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Disco, Lees/Studeerrruimte, Recreatieruimte, Terras, Tuin
      • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Casino
      • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Post service, Stomerij, Strijkservice, Tours, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad
      • Wellness behandelingenAyurveda, Lichaamsbehandelingen, Massages, Oosterse behandelingen, Schoonheidsbehandelingen, Speciale massages

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportDuiken, Kanoën, Snorkelen, Vissen, Zeilen