Vakantiehuis Montinho da Rocha

Meer vakantiehuis info

9 reviews over Vakantiehuis Montinho da Rocha

• 9Kees Jan21-04-2017

Genoten +

We hebben een korte week in Casa do Meio gebivakkeerd. Helaas waren het maar 5 dagen, maar wat een waanzinnige plek.

Om alles uit de vakantie te halen zijn we bijna elke dag naar de westkust geweest. Zooooo mooi. Echt een aanrader. Maar ook de zuidkust heeft zijn charme. Rustiger water, kleine baaitjes, en veel fijne plekjes om te eten.

Het huis is knus en veel ruimer dan het lijkt... dus ideaal voor 2 (3) personen. Ruim beschut terras zowel voor als achter het huis, en fijn gezelschap van de hondjes, die elke ochtend op je wachten!

Het land straalt rust uit. ' s Ochtends de deur open doen en je waant je in een klein paradijsje. Ontbijt onder de schaduw van de laurierboom. Tijm en roosmarijn rechtstreeks uit de tuin voor je neus.

Op de derde dag was het weer omgeslagen. Veel wind, regen en een stuk koeler. De houtkachel bood uitkomst. Je moet wel zorgen dat je die aan het eind van de middag (5 uur) aansteekt, maar daarna is het huis erg aangenaam.

Sol en Jan Willem, heel erg bedankt, Zoals beloofd komen we zeker snel terug. Waarschijnlijk volgend jaar al! :-)

Veel liefs, Kees Jan en Anneke

Gereisd met partner in april 2017

• 4henk valk27-03-2017

achterlijk zootje

wc/douche ventilatie kwam via de woon en slaapkamer, douche bleef de hele dag nat. Buiten 6 graden in de nacht en geen verwarming. Als je de kachel wil aan doen dan moet je zelf hout gaan regelen in het dorp en dan nog de kachel zien aan te krijgen, de kachel was veel te klein om het hele huis te verwarmen. Als je in het donker thuis kwam moest je op de tast (of met lampje van je gsm) je huis op zoeken. En niet vergeten het buitenlicht van het huisje aan te doen. Bedden slecht, slapen met de veren in je rug, te weinig dekens. Afval moet je zelf weg brengen in het dorp en als klap op de vuurpijl bij opstaan ook nog eens geen water, pomp was niet opgestart. Niet geschikt om in winter, lente en herfst te verhuren.

Gereisd met partner in maart 2017

• 8Jan van den Belt01-09-2013

Back in Casa Brava

After 5 years we spent our holidays again in Casa Brava. With the new ecological swimmingpool the staying was even more fun. We like the house, we like Jan-Willem and Sol (and their dogs), we had a wonderful time again. Next time we want to experience spring or fall. Short distance to south and west-beaches, good surfing opportunities. Jan, Marjanne, Koen & Sjoerd - Zutphen, Nederland

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

• 9Hans21-08-2013

Ons verblijf in casa do Meio

We hebben twee weken gebivakkeerd in Casa do Meio (het kleine huis). De naam "kleine huis" doet wat ons betreft afbreuk aan het huis. Het is een heerlijke plek met dikke muren die de warmte van de zomer en de kou van de winter buiten houden. Een perfecte slaapkamer met een achterterras en een woonkamer met een bedbank, die we niet gebruikt hebben. Ons zoontje van 16 maanden sliep in het kinderbedje aan de andere kant van de woonkamer. wat betreft de stranden. Je kan alle kanten op. De rustige zuidkust (ideaal voor onze Casper) of de wildere westkust, heerlijk om te surfen.

We hebben enorm genoten en bedanken Sol en Jan Willem voor hun gastvrijheid in hun paradijsje ....En dan vergeet ik nog te noemen de heerlijke zwemvijver met puur water om aan het eind van de dag nog even af te koelen.

Hans

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 9thijs06-08-2013

Geweldige plek, oase van rust en ruimte

Jan Willem en Sol hebben een aantal verschillende huisjes. Ieder huis heeft zo zijn voor- en nadelen, al zijn de nadelen te verwaarlozen. Het kleine huisje is inderdaad klein en je moet lang het huisje van buren om binnen te komen. Er is een prachtig natuurzwembad, de huisjes zien er goed verzorgd uit en zijn met smaak ingericht. Jan Willem en Sol zijn erg gastvrij.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 9polly hohner20-07-2013

tot rust komen in authentiek portugal

Om volledig tot rust te komen wonend op een berg met uitzicht op een dal met amandelbomen, veldje met kippen, zandwegen, verschilende soorten bomen en bloemen, Schaduwplekjes overal en zeer smaakvol rustiek huis waar het koel is in de zomermaanden. Een groot voordeel biedt het natuurlijke zwembad waar je naast de waterlelies elk moment van de dag een paar baantjes kunt trekken. Geen drukte van teveel gasten omdat er maar drie huizen verhuurd worden. Het is aan te raden om een auto te huren want de omgeving is erg mooi met groot aanbod aan rustige stranden, kleine dorpjes met goede en voordelige restaurantjes.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 9Mariska van Bergen21-05-2013

Authentiek, rust en ruimte. Heerlijk!

Een last minute naar de Algarve en het werd Casa Velha, een van de drie vakantiehuizen van Montinho de Rocha. En geen moment spijt gehad. Een heerlijk huis met alles erop en eraan, een mooie natuurlijke tuin met veel mediterrane vegetatie. Lekker terras in het zonnetje (behalve 's avonds) en als het warm is een fraaie natuurlijke zwemvijver. Absoluut geen modderig poeltje. Janwillem en Sol (eigenaars) zijn gastvrije mensen en met hun honden ben je snel dikke maatjes. Qua ligging is dit een mooie plek. Weg van de drukte en toch met een kwartier bij de mooiste stranden en bij Lagos. Ook de westkust is dichtbij. De snelweg ligt redelijk dichtbij het huis maar daar heb je geen last van omdat deze weinig wordt gebruikt en Bensafrim aan het einde van deze weg ligt. Wel hadden we soms 's nachts wat last van hondengeblaf van buurtbewoners. De 7 voor kindvriendelijkheid: onze zoon (6) miste een veldje om te ballen. Maar buiten dat... een heerlijk plekje! We hopen er zeker naar terug te keren.

Gereisd met jonge kinderen in april 2013

• 10Hans02-07-2010

Zeer bijzondere lokatie

Een werkelijk fantastisch mooi huis op een groot stuk eigen grond met een privé oprijlaan van 100 meter. Het uitzicht vanaf de verschillende terrassen is adembenemend. In het huis is alles aanwezig zoals oven, wasmachine, afwasmachine etc.. je bent net ver genoeg uit de hectische drukte van de kustlijn, maar wel zo dichtbij dat je binnen 5 minuten op het strand kan zijn. Absolute aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in januari 2010

Vakantiehuis Montinho da Rocha info