Vakantiepark Prainha Village

Meer vakantiepark info
Tonen op kaart

61 reviews over Vakantiepark Prainha Village

• 7Ronald07-10-2016

Een enigszins armoedig, ruim opgezet vakantiepark

Het complex oogt wat armoedig en sfeerloos, maar eigenlijk geldt dat voor de hele Algarve. Niettemin hebben we er een prima vakantie gehad. Dit mede door het mooie weer en de huurauto, waarmee we de streek hebben bekeken. Wij hadden een geschakelde vierkamerbungalow met prive zwembad. Deze was op zich prima, maar de ligging langs de weg was niet heel goed. Omdat het blijkbaar vol zat, was een andere bungalow niet mogelijk.

De bungalows staan vrij dicht op elkaar, maar dat was niet heel vervelend. Het uitzicht is hierdoor wel nul komma nul. Het complex heeft meerde zwembaden, welke onderling nogal verschillen. Dit geldt dus ook voor de accomodaties. Sommige zijn heel armoedig en sommigen haast nieuw. Bij het atlantische zwembad lig je het mooist. Een ligstoel is er helaas niet te betalen.

Het leukst van deze vakantie was het eten bij Valentino's, een restaurant een paar straten/km verderop. Hier moet je echt naar toe; voor 50 euro eet je er met hele gezin!!

Gereisd met jonge kinderen in april 2016

• 4M. Nonnekes28-05-2016

alvor is leuk, maar dit appartement nooit meer

Geen service van het hotel, personeel onvriendelijk. We moesten maar zelf onze appartement met een plattegrond vinden en bagage moest mijn man zelf 4 trappen op sjouwen. Appartement was niet echt schoon maar wel compleet en heel sober. Bed leek een hondenmand. Geen airco, geen wifi. En een tv als een postzegel. Ontbijt voldoende maar elke dag hetzelfde. Sinaasappel sap proefde net als water. Geen aanrader. Appartement heeft zijn glorie tijd gehad. De locatie is wel schitterend.

Gereisd met partner in mei 2016

• 7reny oostendorp20-02-2016

Ruim appartement, heel schoon, prachtige omgeving, goede service. Servies wat weinig, maar bij gemis aan een koffiezetapparaat werd deze binnen een uur bezorgd!

Gereisd met partner in oktober 2015

• 9Rianne17-01-2016

Een echte aanrader!

Recht aan het mooiste strand van alvor! Op dit deel van het strand was het niet toeristisch. Met voorbij de rotsen zaten eventueel wat strandtenten. Het park zelf was erg netjes. Wij zaten met zijn 2en voor een prikkie in een 6 persoons appartement. Met een familie zou ik echter de bungalows op het park aanraden! Het is wel een stukje lopen naar het centrum, maar voor 5 Euro heb je eventueel een taxi.

Gereisd met partner in oktober 2014

• 9Laurie04-03-2014

Prachtige accomodatie

Afgelopen zomer zijn wij naar prainha village geweest. Het is de allermooiste locatie waar ik ooit geweest ben. Het strand was prachtig met de mooie rotsen, blauwe zee en hoge golven. Wij zaten in een villa met zwembad die heel mooi schoon en onderhouden was. Het personeel was ook erg vriendelijk. Ik wil hier zeker nog eens naar terug!

Gereisd met oudere kinderen in januari 2013

• 9Yvonne04-10-2012

Geweldig, enorm genoten van ons verblijf hier!

3-kamer villa inclusief huurauto geboekt (nr. E16) Alle gemakken van een appartement met de service van een hotel (elke dag schoonmaak, om de 3 dgn schone handdoeken, om de 4 dgn linnengoed. De keuken is wat gedateerd maar schoon en voldoende app.geen koffiezetapparaat aanw. wel een fluitketel en een koffiefilterhouder. Geen fohn aanw. wel vaatwasser. Het is een prachtig complex met allemaal witte huisjes (verschillende villa's, appartementencomplexen en een hotel, 3 zwembaden, prachtige zandstrand welke je via een lift, trap of hellingweg kunt bereiken. Een huurauto is wel aan te raden. In Portimoa liggen een Lidl, Aldi, Continente en Jumbo (in Aqua center, mega shopping center met een Primark!!) alles is makkelijk te vinden en gratis parkeerplaatsen! Villa was wat gedateerd en her en der zijn wat randjes van de meubels af maar ik vond het sfeervol en schoon.

Gereisd met vrienden in september 2012

• 9Heleen Huisman14-09-2012

ongelooflijk mooie plek

Prainha Village is een geweldige accom. en ligt op het mooiste plekje van de Algarve vinden wij.Het ligt op loopafstand langs het strand van het plaatsje Alvor zelf, waar heerlijke restaurantjes te vinden zijn. Verder zijn alle restaurants ook die aan het strand prima. Wij hebben een heerlijke vakantie hier gehad en gaan zeker nog een keer. Prijs kwaliteit staat zeker in verhouding.

Gereisd met partner in september 2012

• 8gjaltemahenknel27-12-2011

Prachtig complex

Mooie, super ruime bungalow van alles voorzien. Het is wel aan te raden om auto te huren. Leuk in de lift om op het strand te komen.

Gereisd met partner in juni 2008

• 4Fam. Hendriks07-06-2011

Misleiding

Wij hebben via TO onze reis geboekt. We hadden een prachtig plaatje in ons hoofd, maar bij aankomst viel dat enorm tegen. In plaats van een laagbouw huisje/appartement gelegen in het groen zaten we in een blokkendoos, schuin boven een restaurant en supermarkt. Het appartement stonk, het meubilair was erg oud, het campingbedje voor onze baby was erg vies, daar heeft ze dan ook niet in geslapen. De oven en kookplaat bleken niet veilig, de oven ging niet goed uit en de kookplaat zorgde tot twee keer toe voor kortsluiting. Om het plaatje compleet te maken ging de wasmachine ook kapot. TO belooft op hun site heel wat, maar de huisjes op de foto’s kun je blijkbaar niet boeken. Het zwembad op de foto’s ziet er prachtig uit, maar daar moet je betalen voor de ligbedden.

Nu het positieve van onze vakantie: Alvor en omgeving is erg leuk! De stranden zijn prachtig. De Algarve is voor herhaling vatbaar, maar geen Prainha Village meer voor ons.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2011

• 8J.J.Wensveen27-09-2010

schilderachtig mooi

Mooi onderhouden en bewaakte appartementen schone zwembaden goed onderhouden gazons en bloemenperken,uitstekende restaurants waar iedere dag verse vis gegeten kan worden, vlees is iets te doorbakken. Portugezen zijn lieve en behulpzame mensen.

Gereisd met partner in september 2010

2 tips over Vakantiepark Prainha Village

• Yvonne, 04-10-2012

Alvor Boat Tours (Silves trip, inclusief lunch en drinken kost 40 euro maar is waar voor je geld) Aqua Portimoa shopping center, Santa Bernarda grottenboottocht, Alvor centrum lekker uiteten 's avonds, Loule markt op zaterdagochtend.

• Heleen Huisman, 14-09-2012

Enige minpuntje is het ontbijt: Je kunt beter in het winkeltje op de accom. lekker vers brood 's morgens kopen en zelf een lekker ontbijtje maken.

3 vragen over Vakantiepark Prainha Village

• Annemieke, 07-07-2016

Restaurants

Zijn er in de nabije omgeving restaurantjes. Op loopafstand.

• Merel, 20-07-2014

dvd speler

Hi weet iemand of er in de appartementen ook tv /dvd speler zit. Ik neem dan namelijk wat dvdtjes mee voor de kinderen.

• Chrissy, 11-11-2012

Is het supermarktje op loopafstand?

Hallo, Bij informatie lees ik dat de dichtstbijzijnde supermarkt op ong 3km afstand ligt? Maar op de accommodatie zelf zou er toch ook wel een klein supermarktje zijn belangrijke benodigdheden en vers brood?

Laurie, 04-03-2014

Ja dat klopt, op het park zelf is er ook een supermarkt. Hier kun je goed boodschappen doen.

Vakantiepark Prainha Village info

• Aantal sterrensterstersterster