Aparthotel Alvor Baia

Hotel aan zee, Kinderhotel, ZorghotelWeer vandaag17°12°
Aparthotel Alvor Baia
8,9

43 reviews over Aparthotel Alvor Baia in het Nederlands

Een aanrader in de prachtige Algarve.

Nosja,
19-10-2018

Heerlijk ruim, schoon hotel, vriendelijke medewerkers, super kamer, veel ligruimte bij groot zwembad, gezellige animatie en ruime keuze in gevarieerd en smakelijk eten. Een prachtig strand is dichtbij, maar de weg er naar toe is erg onprettig om te lopen. Gebruik de hotelbus, deze rijdt meerdere keren per dag van het hotel naar het strand. Ga je daar linksaf heb je strand met rotsen, rechtsaf is een uitgestrekte zandvlakte. Binnen 10 minuten loop je naar het leuke centrum van Alvor met veel eettentjes en een kleine haven. Tip: neem de boot naar Lagos (vismarkt, oud centrum, boottocht naar Ponta da Piedade) en ga met de taxi terug (€ 25). Met de taxi (receptie belt deze voor je) naar Praia da Rocha (€ 8) is een aanrader. Loop de boulevard uit bezoek de burcht en loop via de burcht het centrum in. Neem een taxi terug naar het hotel. Hotelkamer is top: ruim, goed ingedeeld (2 gedeelten beiden met tv), groot balkon en geen geluidsoverlast.

Aanrader!!

Carina,
15-9-2018

2 dagen voor vertrek lastminute geboekt voor een heel aantrekkelijke prijs. We zijn all inclusive Turkije gewend (Delphin hotels, Voyage Belek etc.) dus we verwachtten geen super luxe.

All inclusive is ietwat uitgekleed, niets in de minibar wat overigens een fijn tafelmodel koelkast is. Flesjes water horen er ook niet bij maar je kan wel drinkwater tappen. Aan te raden is om zelf een paar 100 meter verderop wat drinken te halen.

Eten daarentegen was echt super lekker, niet heel veel keuze maar toch elke dag wel iets anders en goede kwaliteit.

Ligging niet heel goed vergeleken met bijvoorbeeld Ferragudo waar we eerder zaten.

Kamer is super, lekker ruim.

Zwembad is ook top, leuk speeltoestel in het peuterbad met een speeltuin erachter.

Huur zeker een auto om al het moois van de Algarve te zien, wij zijn voor de 2de keer verliefd geworden op deze prachtige streek!! Volgende keer zouden we geen all in meer kiezen maar lekker lokaal eten.

Cherisch,
23-8-2018

Fantastisch hotel.

Eten erg gevarieerd en veel. Locatie is rustig , auto huren aan te raden als je de omgeving wilt zien.

Veel animatie, erg leuk gedaan.

Personeel vriendelijk en behulpzaam.

Stranden zijn erg mooi in de algarve die zeker bezoeken.

Mochten wij teruggaan naar portugal zullen wij dit hotel zeker opnieuw boeken.

Mooi en goed hotel.

Beppy,
4-10-2017

Mooi hotel met heel groot zwembad. Grote nette kamers. Uitgebreide bufetten die goed worden aangevuld. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Animatie doen goed hun best. Een heel groot nadeel, de muziek staat zowel overdag als 's avonds loeiend hard. Echt niet om aan te horen.

Tip, huur een auto en ga lekker op pad.

Anoniem stel,
23-8-2017

Super ruime kamers mooi zwembad top hotel.

Enige nadeel mag geen handdoeken op het balkon hangen om te drogen.

En als je gaat douche word de badkamer nat doordat de glazen afzetting lekt aan de onderkant.

Goed verzorgd familie hotel in de Algarve

Anoniem,
3-8-2017

Modern goed verzorgd familie hotel, riante kamers dagelijks schoongemaakt, dagelijks schone handdoeken. Groot zwembad (fris/helder water) wel in hoogseizoen te weinig ligbedjes hierdoor begint het "handdoekje leggen" al vroeg in de ochtend. Eten van goede kwaliteit voor ieder wat wils, wel luide akoestiek in restaurant. Om rustig te dineren moet je of bij opening of sluiting gaan eten. Ofwel buiten gaan zitten helaas zijn hier maar 4-5 tafeltjes neergezet. Dranken voor all-inclusive formule van redelijke kwaliteit. Animatie prima, gehele dag activiteiten rondom zwembad in de avond kinderdisco en vermaak tot ongeveer 22h hierna heerlijk rustig in hotel.

Het hotel ligt afgelegen ongeveer 15-20 minuten lopen naar pittoresk dorp Alvor met leuke typische Portugese straatjes en boulevard. Strand met shuttle bus binnen 5 min bereikbaar, bij strandtentje voor 10-15 euro 2 strandbedden/parasol/2 gratis drankjes. Helaas hier en rondom strand geen mogelijkheid om snel te douchen.

Heerlijke vakantie gehad 💖

Fam Bouwmeester,
2-8-2017

Het was fantastisch

Hotel prachtig, sevice super en mensen mega aardig en spreken bijna allemaal engels.

Private taxi met paarse shirts (Madeline en man) zijn goedkoop en super vriendelijk

En een boot huren bij luis en zijn vrouw van alvor boats is ook zeer aan te raden.

We hebben wel 50 dofijnen gezien ( ook mazzel)

Lekker shoppen bij aqua shopping

We gaan volgend jaar weer terug.

Op en top genoten met man, kinderen en zus en zwager

MAURICE,
6-7-2017

Een goede uitvalsbasis voor uitstappen.

Voor personen die minder goed te been zijn is het aan te raden een wagen te huren .

heerlijke plek

Barbara Schipper,
24-4-2017

Hotel Avor Baia in Alvor is een heerlijk, kindvriendelijk hotel! Heerlijk eten, hele mooie kamers met vriendelijk personeel en een leuk animatie team. Er is genoeg te doen. Alvor ligt op 10 minuten lopen vanaf het hotel. Leuk dorpje

Toffe vakantie gehad!

Joke
11-8-2016

Wij hebben hier 10 dagen verbleven met onze kids van 3 en 5 jaar. Het hotel is groot, modern en nog vrij nieuw. De kamers zijn echt super, veel ruimte en een gigantisch terras eraan. We kregen elke dag propere handdoeken.

Er zijn 2 restaurants, waarvan eentje meer gericht op gezinnen. Zowel wij als onze kinderen hebben hier lekker gegeten. Ook de snacks in de namiddag vielen in de smaak.

Het zwembad is megagroot. Helaas geen glijbanen, de leuke speeltuin in de buurt van het zwembad maakt dit wel goed. Animatieteam is ook in orde. Helaas wel geen Nederlandstalige animatie, maar voor onze dochter van 5 was dit geen probleem. Ellke avond kinderdisco aan het zwembad.

In de buurt is er een klein dorpje (wandelafstand), veel is er wel niet te zien. Het strand is iets verder maar er rijden shuttlebussen van het hotel.

We zijn ook naar de zoomarine geweest ( geboekt met touroperator) . Dit was echt een toppertje.

BeachCheck

Overweeg je om een verblijf te boeken in Aparthotel Alvor Baia in Alvor, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Aparthotel Alvor Baia zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.