Aparthotel Muthu Clube Praia da Oura

Aparthotel Muthu Clube Praia da Oura

7.4Goed

Portugal, Algarve, Albufeira

7.4Goed

We hebben een aantal aanbieders voor Muthu Clube Praia da Oura voor je op een rij gezet:

Aparthotel info

Meer aparthotel info

97 reviews over Aparthotel Muthu Clube Praia da Oura

• 2019
    8Corrie02-10-2019

Prachtige locatie aan het strand. Mooie verzorgde tuin met drie zwembaden waarvan een kinderzwembad. De appartementen zijn ruim en mooi ingericht. De balkons van de appartementen zijn niet erg privé maar voor ons geen probleem. Eten hadden we geen ervaring mee maar genoeg restaurantjes op de strip.

Gereisd met partner in september 2019

• 7Wilma K25-09-2019

Groot complex, mooie tuin.

Groot complex met veel trappen en trappetje, met koffer gedeeltelijk met lift en hoger nog met trappen. Wij zijn strandmensen maar sowieso geen plek bij zwembad. De receptie houdt er vreemde praktijken op na. Tijdens ons verblijf kwam dochter met haar gezin + baby en daarom ook een babybed besteld. Eerste nacht nog geen bedje beschikbaar. Volgende dag gebracht en oma stelde voor om te betalen. Naar de receptie en de manager zei zonder blikken of blozen 70 e (10 e per dag). Oma schrok maar betaalde en kwam er bij thuiskomst achter dat bij reisorganisatie een babybed 3 euro per nacht was.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 7Ynis10-01-2019

Zeker niet in de zomer.

Aan de balie moet je soms lang wachten. Ze helpen je wel vriendelijk en correct. Het overgrote deel is Engels en het ontbijt is dan ook meer gericht op de Engelsen. Bolletjes en brood om te toasten, kaas en paar soorten worst. Heerlijk is het verse fruit en de yoghurt. Als je wilt kun je 3x daags warm eten. We hadden eerst een 2 kamer appartement op het noorden waar net gesaust was. Rook dus muf en was wat vochtig. Gelukkig konden we ruilen voor een zonnig en vrij nieuw appartement. Echt genoten van dat plekje. Verder is alles heel mooi aangelegd en kun je zo naar het strand lopen. Albufeira is geschikt voor zonaanbidders en mensen die houden van kroegjes, enz. Busstop dichtbij het hotel en kost € 1,40 voor in Albufeira (hele dag). De oude stad was echt niets bijzonders. Genoten van een jeepsafari, je krijgt een mooi beeld van het achterland. In de zomer zul je ons hier niet zien, 6 dagen in dec. was voldoende.

Gereisd met partner in december 2018

Geboekt bij vakantiediscounter

• 2018
    4Danielle30-05-2018

Met de zon op je kop fleurt de hele dag op...

Het complex is all in maar is absoluut niet te vergelijken met een all in in bijvoorbeeld een Turkije. Het ontbijt en diner stellen weinig voor, bij het ontbijt (wt erg op engelsen is gericht) is qua drinken alleen keuze uit koffie en thee, water en een drankje wat ze sinaasappelsap noemen maar wat meer een sinaasappellimonade is met een vreemde bijsmaak. Ook is er een tropical drankje die ik zelf niet heb gehad en meer is er gewoon niet. Het diner, wat ook in buffetvorm is, zijn veel dingen lauw en sommige vleesgerechten taai. Bij de bar beneden waar de keuze overigens ook erg beperkt is want bijv. icetea hebben ze al niet mag je maar 2 drankjes per keer halen en als je met een grote groep bent is dat lastig. Daarnaast is het complex niet geschikt als je slecht ter been bent, zijn er geen parasols bij het zwembad en is het erg verouderd. Bij de bar bij de receptie moet je de drankjes gewoon betalen.

Gereisd met vrienden in mei 2018

• 4Jessica05-03-2018

Overal schimmel

De hotels van MGM Muthu lijken erg mooi en netjes, maar ze zijn alles behalve dat. De muren van onze hotelkamer zaten voor met schimmel, hiernaast druipte er aan de buitenkant van onze kamer water uit het plafond. De schimmel stonk enorm, hierdoor konden wij ‘s nachts en overdag onze deur niet dicht houden. Wanneer wij ons appartement even verlieten en later terugkwamen, waren de ramen beslagen met vocht en stonk het erg. Wij hebben een aantal keer een klacht ingediend bij de receptie. ‘Morgen gaan we er naar kijken.’ Was iedere dag opnieuw het antwoord. Ik en mijn vriend hebben hierdoor tijdens ons verblijf accute bronchitis opgelopen. En hebben zo’n 400 aan ziekenhuiskosten gehad. Onze hotelkamer zat dichtbij de personeelswoningen. Het Indische personeel was vriendelijk, maar zij hadden vaak erg luide muziek op waardoor wij overdag en ‘s avonds lastig konden slapen. MGM Muthu Hotels, nooit meer.

Gereisd met partner in juli 2017

• Oude reviews

5Elly Westra08-07-2017

Slechte ervaring

De gehele ervaring was op zijn zachtst gezegd slecht

Aangekomen bij het hotel, 's morgens om 9 uur, bleek het hotel de regel "inchecken vanaf 17.00 uur" te hanteren.

De all inclusive boeking zou ook pas dan van start gaan bij het diner waarbij een pasje werd toegeschoven. Het pasje zou gebruikt moeten worden bij elke maaltijd/drankje die wij zouden willen nuttigen. (noem het een soort creditcard) Aan het einde van het verblijf konden wij de pas inleveren om datgene dat wij zouden hebben besteld te betalen. "All inclusive" bleek geen stand te houden vanaf deze dag.

's Morgens ontbijten was niet fantastisch, maar prima voor een paar dagen. Daarna volgde de regel "vanaf 12:00 uur all inclusive". Bij het diner mocht 1 alcoholisch drankje genuttigd worden, werd dat meer dan moest er bijbetaald worden.

Het zwembad lag ramvol. 140 bedjes op een krappe 36 m2. We zijn alle dagen naar het strand afgereisd, want dit was niet te doen. Zwembaden waren kapot, er werd aangebouwd met de nodige geluidsoverlast, er was (zoals wel eerder aangegeven) geen 'ocean bar' dus ook op het strand kon geen enkel drankje of snack genuttigd worden. Je begrijpt dat all inclusive voor ons niet opging. We hebben alleen ontbijt en diner genuttigd, omdat alles op de Engelsen geënt was.

Let op voor je boekt, je zit in een bepaald deel van het hotel direct op de strip. Hier loopt veel dronken en luidruchtige jeugd. Een rustige vakantie heb je in dit hotel niet.

De hotelkamer/ appartement was overigens prima. Prima onderhouden, wel verouderd, maar wat ben je nou eigenlijk op je kamer?!

Water uit de kraan? Liever niet, het water bevat meer ijzer en is daardoor minder lekker.

Gereisd met partner in juni 2017

• 7Tilly Caenen07-01-2017

goed personeel

appartement, eten,goed.ver af de appartementen van de eetzaal

Gereisd met partner in september 2015

• 6S palmen01-11-2016

Niet bijzonder

Jammer dat ze de kleine verbeterpunten niet als gewoon doorvoeren; verse jus in t land van de sinaasappels ipv chemische sap, wat meer aandacht aan t buffet waardoor je t niet als gaarkeuken ervaart. Geen WiFi overal. Geen wijn bij zwembadtrap. Beperkte al inclusief. Plastic bekertjes ipv glaasje voor je wijn in restaurant.gehorige kleine slaapkamers. Mengeling van invinity gasten met overig. Vers fruit in de receptie bv. Kortom niet superslecht, maar 6 dagen was genoeg. Voor ons niet voor herhaling vatbaat

Gereisd met partner in oktober 2016

• 8SP07-08-2016

Uitstekende ligging en géén kotsende Engelsen

Wij als 2 vriendinnen van 40+ zijn hier 6 dagen geweest. We hadden een luxe studio aan zwembadzijde met airco gereserveerd, maar kwamen de eerste nacht in een gewone studio. Prachtig uitzicht (zeezijzicht) maar de kamer erg klein en zònder airco wat ons toch echt te warm was (kamer op het oosten, dus bloody hot). Wij hebben dezelfde avond (we kwamen 's avonds 23.30 u nl. pas in het hotel) bij de receptie onze klacht neergelegd; wij hadden immers ook voor luxe betaald. Ze hebben zeer overvloedig hun excuses aangeboden en de volgende dag zouden we in onze studio luxe terecht kunnen. We konden de koffers in onze kamer laten staan en zij zouden ervoor zorgen dat deze naar de nieuwe kamer gebracht werden. Zo is het ook precies gegaan, en we snapten bij het binnentreden van de studio luxe ook meteen waarom ze zo nederig hun excuses hadden aangeboden; de kamer was wel 2x zo groot, 2x een eenpersoonsbed (staat nl. bedbank in de informatie van de kamer), luxe gerenoveerd met een grote flatscreen tv en vooral: airco! En we hadden een nog mooier uitzicht dan eerst, nu op de andere kant van het strand! Dikke prima! Verder erg belangrijk (vonden wij): het is een echt familiehotel en voor stelletjes, géén puberende, kotsende Engelsen (of Nederlanders) gehoord of gezien in het hotel, terwijl De Strip vlakbij was (paar minuten lopen). Heeeeerlijk geslapen dus!

Verder hadden wij logies met ontbijt; uit eerdere reviews hadden wij gelezen dat de all inclusive formule niet voor iedere bar zou gelden, dus hebben wij eieren voor ons geld gekozen (en een paar flessen wijn uit de supermarkt gehaald en in onze koelkast gelegd). Het ontbijt was prima, heerlijke koffie en zelfs keuze uit koffie (cappuccino, espresso, caffee latte etc.! En verder keuze uit gekookt of roerei, kaas, ham, jam, croissantjes en broodjes, gewoon brood, fruit (meloen) en yoghurt met 3 keuzes voor muesli/cruesli. Meer dan voldoende!

Naar het strand toe is inderdaad met een lange trap, maar prima te doen. Prachtig strand met uitlopende krijtrotsen etc. Schoonmaak 3x in de week, ook prima. Wel 2x een kakkerlak gezien, maar dat heb je nu eenmaal in die warme Zuideuropese landen en ze hebben dit ook meteen genoteerd bij onze melding.

Het zwembad en de ligweide leek ons wat aan de kleine kant toe, zeker voor zo'n groot complex; ook hier 's ochtends de bekende handdoeken, dus het hele zaakje om 9.00 uur bezet. Ik heb niet gezien of het personeel deze handdoeken ook weer weg haalden, wij lagen altijd aan het strand. De ligstoelen rondom het zwembad stonden ook wat hutje mutje.

Al met al, een prima vakantie, we hebben heerlijk genoten!

Gereisd met vrienden in juli 2016

• 8Emile21-07-2016

Erg leuk, prima ligging en nette appartementen

Ik ben hier samen met mijn vriendin een week geweest. Het is wel een erg groot complex, maar wij hadden relatief weinig last van anderen. (waarschijnlijk is dit in het hoogseizoen wel wat erger).

De appartementen van binnen zijn goed, netjes en schoon. Het is vrij basic, maar alles werkt (airco (gratis), koelkast, fornuis etc.) We moesten douchen in een badkuip, maar voor een week is dat niet zo erg.

De ligging van de appartementen zijn super. Je kijkt uit op het strand en restaurants, een grote supermarkt, auto verhuur en bars zijn vlakbij.

Wij hadden geen ontbijt bijgeboekt (8,50,- per dag), maar ervoor gekozen om elke dag even langs de supermarkt (de grootste is c.a. 10 minuten lopen en heeft elke dag vers brood.

Er is een goede wifi bij de receptie, niet bij de appartementen.

Al met al prima is dit een prijs/ kwaliteit verhouding. Ik weet niet of ik er in het hoogseizoen naar toe zou gaan (i.v.m. veel Engelsen/Ieren etc. )maar voor juni of sept/okt is het een aanrader.

Gereisd met partner in juni 2016

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand< 25 m
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand faciliteitenHanddoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Disco, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Casino
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna
  • Wellness behandelingenLichaamsbehandelingen, Massages