Géén boekingskosten

• Bubbelbad
  • Animatie programma
  • Sportfaciliteiten
Meer aparthotel info

Wauw! Balaia Golf Village is een ware droom voor golfliefhebbers, dankzij de mooie en grote golfbaan op het terrein. Deze accommodatie heeft nog veel meer te bieden, zoals meerdere zwembaden comfortabele appartementen en allerlei sportfaciliteiten. Ga jij met het hele gezin op vakantie? Of lekker met zijn tweeën? Bij Balaia Golf Village beleeft iedereen een droomvakantie!

De ligging

Balaia Golf Village ligt in een rustige en groene omgeving nabij Albufeira in de Algarve. Het is de ideale uitvalsbasis voor vakantiegangers die op zoek zijn naar rust. Het dichtstbijzijnde strand ligt op maar 1 kilometer bij het terrein vandaan. Het is een zacht zandstrand met ruige rotsen, waar de Algarve bekend om staat. Ondanks de rustige ligging ben je zo in het centrum van Albufeira. Op een kleine 5 minuten wandelen is een bushalte, die je naar het bruisende centrum brengt. Een andere aanrader in de omgeving is een bezoekje aan het waterpark Aqualand Algarve. Leuk voor de kinderen, maar stiekem ook voor volwassenen!

Het hotel en faciliteiten

Balaia Golf Village is een vier sterren complex. Na aankomst heet het personeel je welkom bij de receptie, die 24 uur per dag geopend is. Balaia Golf Village beschikt over een parkeerterrein, fietsverhuur (tegen betaling) en een minisupermarkt. In sommige openbare ruimtes en in je appartement maak je gebruik van de WiFi. Balaia Golf Village is een ruim opgezet complex met maar liefst zes verschillende zwembaden en aparte kinderbaden. Na het zwemmen plof je neer op een ligstoel onder een parasol op het zonneterras. Tegen betaling maak je gebruik van de badhanddoekenservice. Ook aan de kleine vakantiegangers is gedacht. Naast de kinderbaden is er een speeltuin, een miniclub en kinderanimatie.

De kamers

Balaia Golf Village beschikt over ruim 500 appartementen. Alle appartementen beschikken over een kitchenette, een televisie, een kluisje (tegen betaling), WiFi en een balkon of terras met zitje. Daarnaast hebben alle kamers een privébadkamer met een bad of douche, toilet en haardroger.Het verschil in kamersDe standaard studio is geschikt voor één of twee personen. De woonkamer is ook de slaapkamer. Verder beschikken de standaard studio's over de bovenstaande faciliteiten. De superior studio is grotendeels hetzelfde als de standaard studio, maar de inrichting is moderner en comfortabeler.De standaard 1-kamerappartementen zijn geschikt voor maximaal drie gasten. In de woonruimte staat een sofabed en er is een aparte slaapkamer met twee slaapplaatsen. Verder beschikken deze appartementen over alle bovenstaande faciliteiten. De superior 1-kamerappartementen zijn grotendeels hetzelfde, maar zijn luxer en comfortabeler ingericht. Daarnaast zijn er extra faciliteiten in deze appartementen.De standaard 2-kamerappartementen beschikken over bovenstaande faciliteiten, twee slaapkamers, twee badkamers en een sofabed in de woonkamer. De superior 2-kamerappartementen zijn vergelijkbaar, maar luxer ingericht met extra faciliteiten.De standaard 3-persoonsappartementen hebben drie slaapkamers, twee badkamers en een sofabed in de badkamer. Daarnaast beschikken ze over alle bovenstaande faciliteiten. De superior 3-kamerappartementen zijn vergelijkbaar, maar luxer ingericht met meer faciliteiten.De standaard 2-kamervilla's zijn bijzondere appartementen dankzij het unieke design en decor. Er zijn in totaal vijf slaapplaatsen. De indeling is vergelijkbaar met de 2-kamerappartementen. De superior 2-kamervillla's zijn vergelijkbaar, maar moderner ingericht met meer faciliteiten.De standaard 3-kamervilla's zijn appartementen met een bijzondere inrichting en handige ligging. De indeling is vergelijkbaar met de 3-kamerappartementen. De superior 2-kamer villa's zijn bijna hetzelfde, maar met een modernere inrichting en meer faciliteiten.

Sport en entertainment

Naast de vele zwembaden zijn er nog veel meer sportfaciliteiten bij Balaia Golf Village. Zoals de naam doet vermoeden, is er een mooie golfbaan bij het hotel met 9 holes. Hier kunnen golfliefhebbers zich tegen betaling dagenlang vermaken! Voor beginners worden er beginnerslessen gegeven, ook tegen betaling. Verder is er een fitnessruimte waar je gratis gebruik van maakt en een tennisbaan (tegen betaling).Wie toe is aan ontspanning gaat (tegen betaling) naar het spacentrum. Hier vind je een mooi binnenbad en een jacuzzi. Daarnaast kan je massages en andere schoonheidsbehandelingen boeken.

Eten en drinken

Je verblijft bij Balaia Golf Village op basis van logies, logies en ontbijt, halfpension of volpension. Er zijn twee restaurants waar je geniet van allerlei lokale en internationale gerechten. Ook is er een poolbar, waar je terecht kan voor de heerlijkste drankjes en snacks.

Goed om te weten

Er is WiFi aanwezig op de kamers, maar je kunt maximaal met 8 apparaten tegelijk inloggen.Als je een babybedje op de kamer wil, geef dit dan tijdens of direct na het boeken aan. Hier zijn extra kosten aan verbonden.Het gebruik van het kluisje op de kamer kost €2 per eenheid per dag en moet ter plekke worden betaald.De badhanddoekenservice kost €2 per stuk per dag en moet ter plekke worden betaald.Huisdieren zijn niet toegestaan.Sommige diensten zijn seizoensafhankelijk beschikbaar, waaronder kinderanimatie en restaurants. Let op: er moet een borg worden betaald. De borg voor het verblijf is niet bij de reissom inbegrepen en moet ter plekke worden voldaan. Je krijgt de borg terug wanneer je je appartement in de juiste staat achterlaat.

Boek met andere aanbieders

Boek met Zoover

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

133 Reviews over Balaia Golf Village

• 10Daphne05-05-2022

Wat een top resort! Ons huisje was groot, schoon en van alle gemakken voorzien ( wasmachine, droger, vaatwasser, oven, magnetron etc etc). De vele zwembaden waren mooi en groot en er stonden genoeg bedjes. Mooie tennisbanen en een golfbaan. Naast het resort een prima supermarkt, koffietentje en apotheek en op loopafstand een aantal goede, betaalbare restaurants, het eten op het resort is basic. mooi strand op 10 minuten lopen en van daar kan je een prachtige wandeling langs de kust maken. Ik was met 2 meiden van 16 die s avonds lekker konden stappen op de strip ( 4 euro met de taxi) en overdag naar old town (6 euro taxi) en met 2 jongens van 13 die zich prima vermaakten op het resort. Voor uitstapjes naar bijv Carvoeiro of vilamoura is autohuur aan te raden. Taxi kost dan al gauw 50 euro. Personeel van Balaia is zeer vriendelijk en behulpzaam, van receptie tot schoonmaak. Zeker een aanrader en wij gaan terug!

• 7Katinka07-04-2022

Redelijk rustig complex maar verouderde appartemen

Het appartement wat wij kregen had een zeer oubollig karakter, een slaapbank in de huiskamer waar je bijna niet op kon zitten. De badkamer was heel mooi, zag er nieuw uit. De dagelijkse schoonmaak matig. Bij de zwembaden wel toiletruimtes en ook schoon maar geen sloten er op en ook geen werkende verlichting.

• 6Sabine S30-06-2021

Zeer matig

Zeer verouderd!! Kamers waren ruim maar ondermaats! Eten koud en zeer weinig keuze. Geen 4 sterren, eerder 3

• 5Stevens30-06-2021

Schandalige kamer!!

Bed 3 in de woonkamer was niet in te slapen ! Het houten onderstelwas gebroken en de matras was 2cm dik! De deuren vande kasten hielden niet dicht! In de dop an deb lavabo hing de schimmel! Het enige positieve ad kamer was dat ze ruim was. Dat heet dan superior???

• 9JordiB09-09-2020

Heerlijk luxe verblijf in een prachtige omgeving

Wij zaten 10 dagen op dit prachtige resort en hebben elke dag genoten. 4 zwembaden en een prachtige golfbaan. Voor 10 euro huur je een golfstick en je haalt simpel voor 2 euro - 24 golfballen om heerlijk in de zon weg te slaan.

Ons appartement zat helaas wel op 15 minuten lopen van de receptie en heel ver van de winkeltjes. Ik kreeg van een medewerker een kaartje en dit maakte onze vakantie compleet. Je belt het nummer en ze halen je netjes op voor je appartement voor de deur. Voor slechts 8 euro zit je midden in de oude stad. Erik en Sophie transfers kun je simpel bellen, (praten goed Engels) op 00351 927 285 756 en ze brengen je goedkoop overal naartoe. Zonder hen hadden we met onze kinderen te ver moeten lopen.

Fantastische vakantie!

• 8Anton17-08-2020

Mooi complex met prachtige tuinen en zwembaden.

Vriendelijk personeel, mooie zwembaden en tropische tuinen. Supermarkt en strand op loopafstand, voor centrum oude stad heb je taxi/huurauto nodig. De Strip is ongeveer 20 minuten lopen. Appartementen zijn ruim maar wel beetje gedateerd. Schoonmaak komt om de dag (prima) en handdoekenwissel slechts 1 keer per 3 dagen, dat vind ik wel een minpuntje. We hebben alle 4 oorontsteking opgelopen dus kennelijk zijn de zwembaden niet schoon genoeg, dit terwijl het erg rustig was op het park. Maar als geheel gezien een prachtig verblijf en zeker voor herhaling vatbaar.

• 8Teresa04-11-2019

Rustig en van alle gemakken voorzien

Ligt wat afgelegen. Niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Huurauto is wenselijk. Superior appartement heeft uitstekende voorzieningen en de wifi is prima en gratis.

• 9Van 't Wout03-11-2019

Kust is prachtig kleurenpalet

Wandelschoenen, zonnebrand (ook in oktober), auto huur via de receptie, 23 euro p dag vanaf 3 dagen!Loopafstand van strand. Prima ontbijt, prachtig complex, superschoon en veel natuur, stilte. ^zwembaden over 't hele terrein. Huisjes goed verzorgd, uitgebreide keukeninventaris en vaatwasser.In oktober koelt het 's avonds snel af 15 -17 graden. 's Morgens snel warm. 7 km van Albufeira centrum.

• 8Martin20-10-2019

Prima!

We bleken een appartement te hebben aan de (behoorlijk drukke) doorgaande weg. We vroegen om een rustiger appartement, en twee receptionistes hebben duidelijk hun best gedaan om er een te vinden, en de schoonmaakster te bewegen om dit nog even door te lopen en desnodig schoon te maken. Het lukte, en ons werd gevraagd ons een uurtje of wat op het strand op te houden. Resultaat: een zeer rustig appartement. Over de faciliteiten kan ik weinig zeggen: we hebben ons eigen potje gekookt. Het cijfer voor "eten" zegt dan ook uitsluitend iets over onze eigen keuken. ;)

• 7Rob Kaldenbach01-10-2019

goed voor de consument

ons appartement was goed met veel authentieke versieringen, maar helaas bleek bij aankomst dat wij tot 16.00 uur moesten wachten hierop ( AANKOMST 09.30 UUR )na enige strijd over het inleveren van ons paspoort mochten wij de koffers in een afgesloten ruimte zetten, uiteindelijk hebben wij een goed verblijf gehad.

Aparthotel Balaia Golf Village info

• WisselkantoorBeschikbaar (1)
  • GarderobeBeschikbaar (1)
  • CafeBeschikbaar (1)
  • KrantenkioskBeschikbaar (1)
  • Kleine supermarktBeschikbaar (1)
  • WinkelsBeschikbaar (1)
  • KapperBeschikbaar (1)
  • BarsBeschikbaar (1)
  • NachtclubBeschikbaar (1)
  • CasinoBeschikbaar (1)
  • RestaurantsBeschikbaar (1)
  • Restaurants met niet-rokers gedeelteBeschikbaar (1)
  • InternetBeschikbaar

• WasmachineBeschikbaar

Entertainment

• BuitenzwembadenBeschikbaar (1)
  • KinderzwembadBeschikbaar (1)
  • Pool barBeschikbaar (1)
  • LigstoelenBeschikbaar (1)
  • MassageBeschikbaar (1)
  • AerobicsBeschikbaar (1)
  • SportschoolBeschikbaar (1)
  • TafeltennisBeschikbaar (1)
  • Fietsen en/of mountainbikenBeschikbaar (1)
  • Jeu de boulesBeschikbaar (1)
  • BowlingBeschikbaar (1)
  • GolfBeschikbaar (1)
  • KinderanimatieBeschikbaar (1)
  • TennisBeschikbaar (1)
  • BadmintonBeschikbaar (1)
  • Verwarmde zwembadenBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (6)
  • ZonneterrasBeschikbaar (1)

Hygiëne