Tijdelijk €25 aanbetaling

• Bubbelbad
  • Animatie programma
  • Sportfaciliteiten
Meer aparthotel info

Vier sterren aparthotel Balaia Golf Village in de Algarve is een ware droom voor golfliefhebbers dankzij de mooie, grote golfbaan op het terrein. Deze accommodatie heeft daarnaast nog veel meer te bieden, zoals de meerdere zwembaden, comfortabele appartementen en allerlei sportfaciliteiten. Ga jij met het hele gezin op vakantie? Of lekker met zijn tweeën? Bij Balaia Golf Village beleeft iedereen een droomvakantie!

Veel vakantiegangers gingen je voor naar Balaia Golf Village. Ze zijn erg enthousiast en zeggen dat er veel te doen is in het hotel, maar ook in de omgeving. Ook scoort Balaia Golf Village hoog op service en hygiëne: het personeel is vriendelijk en de schoonmaak van de kamers is uitstekend. Daphne heeft een top vakantie gehad en zegt: ‘’Wat een top resort! Ons huisje was groot, schoon en van alle gemakken voorzien (wasmachine, droger, vaatwasser, oven, magnetron etc etc). De vele zwembaden waren mooi en groot en er stonden genoeg bedjes. Mooie tennisbanen en een golfbaan. Naast het resort een prima supermarkt, koffietentje en apotheek en op loopafstand een aantal goede, betaalbare restaurants, het eten op het resort is basic. mooi strand op 10 minuten lopen en van daar kan je een prachtige wandeling langs de kust maken. [...] Personeel van Balaia is zeer vriendelijk en behulpzaam, van receptie tot schoonmaak. Zeker een aanrader en wij gaan terug!’’ Balaia Golf Village is ook een ideale keuze voor (grote) gezinnen die op zoek zijn naar een kindvriendelijke vakantie naar Portugal. Er zijn ruime appartementen en er is genoeg te doen voor jong en oud: je hoeft je totaal niet te vervelen! Joyce is samen met haar gezin naar Balaia Golf Village geweest. Ze vond haar verblijf heerlijk en de ligging was fijn, omdat ze er graag op uit gaat met kinderen. Ze vond dat de handdoekservice wat vaker in de week mocht, maar ze komt graag volgend jaar weer terug.

De ligging

Balaia Golf Village ligt in een rustige en groene omgeving nabij Albufeira in de Algarve. Het is de ideale uitvalsbasis voor vakantiegangers die op zoek zijn naar rust, maar het ook leuk vinden om erop uit te gaan. Het dichtstbijzijnde zandstrand ligt op ongeveer 1 kilometer bij het aparthotel vandaan en is omringd met ruige rotsen, waar de Algarve bekend om staat. Ondanks de rustige ligging ben je zo in het centrum van Albufeira. Op een kleine 5 minuten wandelen is een bushalte die je naar het bruisende centrum brengt. Een andere aanrader in de omgeving is een bezoekje aan het waterpark Aqualand Algarve; ideaal voor een uitstapje tijdens je kindvriendelijke vakantie naar Albufeira. Het dichtstbijzijnde vliegveld van Faro ligt op ongeveer 34 kilometer afstand.

Het hotel en faciliteiten

Balaia Golf Village is een vier sterren appartementencomplex. Na aankomst heet het vriendelijke personeel je welkom bij de receptie die 24 uur per dag geopend is. Balaia Golf Village beschikt over een parkeerterrein, fietsverhuur (tegen betaling) en een minisupermarkt. In sommige openbare ruimtes en in je appartement maak je gebruik van de gratis WiFi. Balaia Golf Village is een ruim opgezet complex met maar liefst zes verschillende zwembaden en aparte kinderbaden. Na het zwemmen plof je neer op een ligstoel onder een parasol op het zonneterras. Tegen betaling maak je gebruik van de handdoekenservice. Als je ultiem wil ontspannen, kun je ook (tegen betaling) gebruik maken van de wellnessfaciliteiten. Wil je juist actief bezig zijn? Ga dan zeker naar de 9-holes golfbaan of een van de vier tennisbanen die bij het complex zit: sla je slag! Ook aan de kleine vakantiegangers is gedacht. Naast de kinderbaden is er een speeltuin, een miniclub en kinderanimatie.

De kamers

Balaia Golf Village beschikt over 503 appartementen. Alle appartementen beschikken over een kitchenette, een televisie, een kluisje (tegen betaling), WiFi en een balkon of terras met zitje. Daarnaast hebben alle kamers een privébadkamer met een bad of douche, toilet en haardroger.

Het verschil in kamers

De standaard studio is geschikt voor één of twee personen. In de woonkamer staat een tweepersoonssofabed. De superior studio is grotendeels hetzelfde als de standaard studio, maar de inrichting is moderner en comfortabeler. De standaard 2-kamerappartementen beschikken over een aparte slaapkamer, een badkamer en een sofabed in de woonkamer. In deze appartementen kunnen maximaal drie personen overnachten. De superior 2-kamerappartementen zijn vergelijkbaar, maar luxer ingericht met extra apparatuur. De standaard 3-kamerappartementen hebben twee aparte slaapkamers, twee badkamers en een sofabed in de woonkamer. De superior 3-kamerappartementen zijn vergelijkbaar, maar moderner ingericht met meer apparatuur. De standaard 4-kamerappartementen beschikken over drie aparte slaapkamers, twee badkamers en een sofabed in de woonkamer. De superior variant is net wat luxer.

Eten en drinken

Je verblijft bij Balaia Golf Village op basis van logies, logies en ontbijt, halfpension of volpension. Bij logies met ontbijt is alleen het ontbijtbuffet inbegrepen, bij halfpension ook het dinerbuffet en bij volpension ook het lunchbuffet. Er zijn twee restaurants waar je geniet van allerlei lokale Portugese gerechten, maar ook de internationale keukens worden er bereid. Ook is er een poolbar, waar je terecht kan voor de heerlijkste snacks en frisse drankjes. Alle maaltijden die bij je verzorging zijn inbegrepen worden opgediend in het buffetrestaurant.

Kindvriendelijke vakantie

Balaia Golf Village is een goede keuze voor wie met het hele gezin of de hele familie op vakantie wil naar Portugal. Kinderen zitten hier niet stil, want er is een uitgebreid animatieprogramma, een speeltuin en aparte kinderbaden om in te plonzen. Je kan zelfs met elkaar naar het waterpark Aqualand Algarve, waar je de hele dag waterpret hebt onder de Portugese zon. Je zit in Balaia Golf Village helemaal op je plek samen met je gezin!

Goed om te weten

In Balaia Golf Village is er gratis WiFi aanwezig op de kamers, maar je kunt maximaal met 8 apparaten tegelijk inloggen. Als je een babybedje op de kamer wil, geef dit dan tijdens of direct na het boeken aan. Hier zijn extra kosten aan verbonden. Het gebruik van het kluisje in de appartementen en de badhanddoekenservice zijn tegen betaling en deze kosten moeten gelijk worden voldaan. Huisdieren zijn niet toegestaan. De toeristenbelasting is niet bij de reissom inbegrepen en dient ter plekke te worden voldaan. Sommige diensten zijn seizoensafhankelijk beschikbaar, waaronder kinderanimatie en restaurants. De borg voor het verblijf is niet bij de reissom inbegrepen en moet ter plekke worden voldaan. Je krijgt de borg terug wanneer je je appartement in de juiste staat achterlaat.

Boek met andere aanbieders

Boek met Zoover

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

133 Reviews over Balaia Golf Village

• 10Daphne05-05-2022

Wat een top resort! Ons huisje was groot, schoon en van alle gemakken voorzien ( wasmachine, droger, vaatwasser, oven, magnetron etc etc). De vele zwembaden waren mooi en groot en er stonden genoeg bedjes. Mooie tennisbanen en een golfbaan. Naast het resort een prima supermarkt, koffietentje en apotheek en op loopafstand een aantal goede, betaalbare restaurants, het eten op het resort is basic. mooi strand op 10 minuten lopen en van daar kan je een prachtige wandeling langs de kust maken. Ik was met 2 meiden van 16 die s avonds lekker konden stappen op de strip ( 4 euro met de taxi) en overdag naar old town (6 euro taxi) en met 2 jongens van 13 die zich prima vermaakten op het resort. Voor uitstapjes naar bijv Carvoeiro of vilamoura is autohuur aan te raden. Taxi kost dan al gauw 50 euro. Personeel van Balaia is zeer vriendelijk en behulpzaam, van receptie tot schoonmaak. Zeker een aanrader en wij gaan terug!

• 7Katinka07-04-2022

Redelijk rustig complex maar verouderde appartemen

Het appartement wat wij kregen had een zeer oubollig karakter, een slaapbank in de huiskamer waar je bijna niet op kon zitten. De badkamer was heel mooi, zag er nieuw uit. De dagelijkse schoonmaak matig. Bij de zwembaden wel toiletruimtes en ook schoon maar geen sloten er op en ook geen werkende verlichting.

• 6Sabine S30-06-2021

Zeer matig

Zeer verouderd!! Kamers waren ruim maar ondermaats! Eten koud en zeer weinig keuze. Geen 4 sterren, eerder 3

• 5Stevens30-06-2021

Schandalige kamer!!

Bed 3 in de woonkamer was niet in te slapen ! Het houten onderstelwas gebroken en de matras was 2cm dik! De deuren vande kasten hielden niet dicht! In de dop an deb lavabo hing de schimmel! Het enige positieve ad kamer was dat ze ruim was. Dat heet dan superior???

• 9JordiB09-09-2020

Heerlijk luxe verblijf in een prachtige omgeving

Wij zaten 10 dagen op dit prachtige resort en hebben elke dag genoten. 4 zwembaden en een prachtige golfbaan. Voor 10 euro huur je een golfstick en je haalt simpel voor 2 euro - 24 golfballen om heerlijk in de zon weg te slaan.

Ons appartement zat helaas wel op 15 minuten lopen van de receptie en heel ver van de winkeltjes. Ik kreeg van een medewerker een kaartje en dit maakte onze vakantie compleet. Je belt het nummer en ze halen je netjes op voor je appartement voor de deur. Voor slechts 8 euro zit je midden in de oude stad. Erik en Sophie transfers kun je simpel bellen, (praten goed Engels) op 00351 927 285 756 en ze brengen je goedkoop overal naartoe. Zonder hen hadden we met onze kinderen te ver moeten lopen.

Fantastische vakantie!

• 8Anton17-08-2020

Mooi complex met prachtige tuinen en zwembaden.

Vriendelijk personeel, mooie zwembaden en tropische tuinen. Supermarkt en strand op loopafstand, voor centrum oude stad heb je taxi/huurauto nodig. De Strip is ongeveer 20 minuten lopen. Appartementen zijn ruim maar wel beetje gedateerd. Schoonmaak komt om de dag (prima) en handdoekenwissel slechts 1 keer per 3 dagen, dat vind ik wel een minpuntje. We hebben alle 4 oorontsteking opgelopen dus kennelijk zijn de zwembaden niet schoon genoeg, dit terwijl het erg rustig was op het park. Maar als geheel gezien een prachtig verblijf en zeker voor herhaling vatbaar.

• 8Teresa04-11-2019

Rustig en van alle gemakken voorzien

Ligt wat afgelegen. Niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Huurauto is wenselijk. Superior appartement heeft uitstekende voorzieningen en de wifi is prima en gratis.

• 9Van 't Wout03-11-2019

Kust is prachtig kleurenpalet

Wandelschoenen, zonnebrand (ook in oktober), auto huur via de receptie, 23 euro p dag vanaf 3 dagen!Loopafstand van strand. Prima ontbijt, prachtig complex, superschoon en veel natuur, stilte. ^zwembaden over 't hele terrein. Huisjes goed verzorgd, uitgebreide keukeninventaris en vaatwasser.In oktober koelt het 's avonds snel af 15 -17 graden. 's Morgens snel warm. 7 km van Albufeira centrum.

• 8Martin20-10-2019

Prima!

We bleken een appartement te hebben aan de (behoorlijk drukke) doorgaande weg. We vroegen om een rustiger appartement, en twee receptionistes hebben duidelijk hun best gedaan om er een te vinden, en de schoonmaakster te bewegen om dit nog even door te lopen en desnodig schoon te maken. Het lukte, en ons werd gevraagd ons een uurtje of wat op het strand op te houden. Resultaat: een zeer rustig appartement. Over de faciliteiten kan ik weinig zeggen: we hebben ons eigen potje gekookt. Het cijfer voor "eten" zegt dan ook uitsluitend iets over onze eigen keuken. ;)

• 7Rob Kaldenbach01-10-2019

goed voor de consument

ons appartement was goed met veel authentieke versieringen, maar helaas bleek bij aankomst dat wij tot 16.00 uur moesten wachten hierop ( AANKOMST 09.30 UUR )na enige strijd over het inleveren van ons paspoort mochten wij de koffers in een afgesloten ruimte zetten, uiteindelijk hebben wij een goed verblijf gehad.

Aparthotel Balaia Golf Village info

• WisselkantoorBeschikbaar (1)
  • GarderobeBeschikbaar (1)
  • CafeBeschikbaar (1)
  • KrantenkioskBeschikbaar (1)
  • Kleine supermarktBeschikbaar (1)
  • WinkelsBeschikbaar (1)
  • KapperBeschikbaar (1)
  • BarsBeschikbaar (1)
  • NachtclubBeschikbaar (1)
  • CasinoBeschikbaar (1)
  • RestaurantsBeschikbaar (1)
  • Restaurants met niet-rokers gedeelteBeschikbaar (1)
  • InternetBeschikbaar

• WasmachineBeschikbaar

Entertainment

• BuitenzwembadenBeschikbaar (1)
  • KinderzwembadBeschikbaar (1)
  • Pool barBeschikbaar (1)
  • LigstoelenBeschikbaar (1)
  • MassageBeschikbaar (1)
  • AerobicsBeschikbaar (1)
  • SportschoolBeschikbaar (1)
  • TafeltennisBeschikbaar (1)
  • Fietsen en/of mountainbikenBeschikbaar (1)
  • Jeu de boulesBeschikbaar (1)
  • BowlingBeschikbaar (1)
  • GolfBeschikbaar (1)
  • KinderanimatieBeschikbaar (1)
  • TennisBeschikbaar (1)
  • BadmintonBeschikbaar (1)
  • Verwarmde zwembadenBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (6)
  • ZonneterrasBeschikbaar (1)

Hygiëne