Aparthotel Alfaqar Cerro Malpique

Aparthotel Alfaqar Cerro Malpique

7.8Goed

Portugal, Algarve, Albufeira

7.8Goed

We hebben een aantal aanbieders voor Alfaqar Cerro Malpique voor je op een rij gezet:

Aparthotel info

• Kinderopvang
  • Sauna
Meer aparthotel info

38 reviews over Aparthotel Alfaqar Cerro Malpique

• 8van Staveren26-05-2017

Fijn verblijf gehad!

Wij vonden het een goede locatie, doordat je boven op de heuvel zat had je redelijk veel koele wind in deze warme periode. Daarnaast hadden wij het mooiste appartement van Cerro Malpique met een heel groot balkon wat uitkeek op de zee. We waren met vier dames, dus het was daardoor ruim genoeg. Elke dag lekker buiten ontbeten met het ontbijt van de Lidl die op steenworp af ligt. Ook ben je snel beneden door de trap en kun je voor 6 euro met een taxi naar het nieuwe gedeeltje van Albufeira, mocht je willen stappen. Veel leuke eetplekken. Let op albufeira is erg op Engelsen gericht. Huisje zelf had niet heel veel voorzieningen om te koken, wel ruime keuken. Daarnaast stonden er bij ons eerst maar 3 bedden. Persooneel heeft gelijk ervoor gezorgd dat we een extra bed kregen. Ook taxi terug naar het vliegveld was via hen stukke goedkoper, dan wanneer je het zelf ging regelen. Daarnaast hebben ze ook nog mijn treinticket uitgeprint. Echt een service! Zwembad is ook prima en voldoende ligplekken.

Gereisd met vrienden in juli 2016

• 8Lia Kiewiet05-06-2015

Alles op Loopafstand

Wij hadden een 2 kamer appartement in blok B. Ruim en netjes. In een rustige wijk. Alles op loop afstand maar je moet wel goed ter been zijn. Veel klimmen en trappen lopen. Aldi 5 min lopen. Strand ongeveer 10 min. lopen .Naar het oude centrum 5 min. lopen. Albufeira is heel gezellig met volop keuze uit restaurants. Een paar tips (geen min punten) Het zwembad is niet geschikt voor kleine kinderen. Ook met een kinderwagen bij de accommodatie is niet praktisch. Als je zelf in het appartement wilt koken weinig keukengerei. Tip voor restaurant bij Shalom heerlijke spare ribs. In dat zelfde straatje tegen over de zand figuren Italiaans restaurant Planet waar men voordelig heerlijke pasta kan eten. Wij hebben 2 dagen een auto gehuurd. Het binnenland is ook heel mooi.

Gereisd met partner in mei 2015

• 8greevlip06-01-2013

Leuke Accommodatie!

Ik ben hier 3 maal geweest en het is mij tot nu toe altijd nog bevallen. Alles is goed schoon en de kamers zijn in redelijke staat. Het balkon is niet mega groot behalve als je op de onderste verdieping zit, dan beschik je over een zeer groot balkon/terras. Wel zaten wij in Cerro Malpique || en niet in |. Het is wel een stukje lopen na de staat maar zeker geen probleem. Voor mensen die slecht te been zijn kun je beter met de taxi gaan.

Gereisd met partner in augustus 2010

• 8ReneeK27-07-2012

Erg leuke vakantie!

Wij wilden low-budget een weekje naar de zon. Uiteindelijk voor €325,- pp, 8 dgn incl vliegreis in een studio in Cerro Malpique gezeten. De kamer is basic, goed ruim en badkamer en keuken zijn prima. Het zwembad (niet zo groot) en terras behorende bij het complex zijn ook goed verzorgt. Het kleinschalige appartementencomplex liggen ca. 800m lopen van het strand ALLEEN wel 'boven aan de berg'. Voor ons was dit geen probleem; oplossing: lopend naar beneden en na een heerlijke dag met de taxi omhoog (ca. €4,-) haha. Onze studio had vanaf het balkon uitzicht over de oude stad van Albufeira, dit was erg leuk. Het bad staat alleen wel midden in de 'living', en het is allemaal wat gehoriger. Denk aan buren die wat meer lawaai maken of vuilniswagens die voorbij komen (vooral 's nachts). Wij vonden het zeker de moeite waard voor het geld. Alleen als het 2 / 3x zo duur zou zijn, zouden we voor iets dat dichterbij het strand ligt.

• 6C. Kooij en partner02-10-2011

Prima plek wel verouderd

Cerro Malpique 1 is wel verouderd. Appartement 506 was niet echt schoon slaapbank vies vloeren slecht gedwijld. Schoonmaak liet zo en zo te wensen over, soms alleen een nieuw vuilniszakje. Personeel niet allemaal vriendelijk. keuken redelijk minimale inrichting vaatwasser niet gebruikt. Uitzicht en zwembad prima, de 100 treden naar het oude centrum prima te doen. Gaan zeker nog een keer terug naar deze locatie maar dan Cerro Malpique 2 of Cerro Mar, dez liggen naast en voor Cerro Malipuque 1

• 9Jaap25-09-2011

Erg goed als je in het nieuwe gedeelte (II) zit!

Nieuwe gedeelte, Malpique II; kamer 208. Erg ruim, prima voorzieningen, goede loopafstand naar centrum. Zwembad zeer goed, service prima. Uitzicht kan bijna niet beter.

Tip: restaurantje richting centrum, vlak voor het grote plein (heeft geen naambord maar noemen zich Bistro Restaurante, Rua Alves Correia 37/39). Itt de andere restaurants hier geen TL verlichting of Plasmascherm, maar kwalitatief goed eten)

Gereisd met vrienden in september 2011

• 8Channah25-09-2011

Heimwee

Ik ben in Cerro Malpique II geweest. Bij aankomst, moesten we onze koffers naar boven shouwen. Ons appartement lag bovenaan en we moesten dus met onze koffers over de trap want er was geen lift of plat stuk waar je koffer overheen rolt. Toen we het app. binnen kwamen waren we opgelucht, want er is een helehoop ruimte. (Het is trouwens erg wennen aan een pas inplaats van een sleutel want de deur openmaken was al een last) De bedden lagen wel wat hard. Maar wat was het lekker toen ik wakker werd. Schitterend uitzicht opzee! Ik ben meteen op het balcon gaan zitten. (Kijk uit voor de tafeltjes, die zijn gloeiend heet!) Later ben ik nog naar het zwembad gegaan, wat groter is dan het op de foto's lijkt. We hadden een kapotte lamp, niet werkende airco en een niet sluitende deur. Ze hadden beloofd om te komen, maar na veel gezeur kwamen ze, (NA 5 beloftes om te komen) (Verder veel inbraak gevaar! De altijd vriendenlijke portugezen is een fabeltje, erg chagerijnig!) De omgeving is wel erg mooi!

• 3Hetty17-09-2011

Cerro Malpique 1 verwaarloosd en vies.

Bij aankomst kregen wij een app. in het onderste gebouw. 3 trappen af ,een hele donkere gang en binnen gekomen was nog alles donker en heet.Overal vloerbedekkking ,vies ,vooral in de slaapkamer ,Onder en naast de bedden vieze papieren zakdoeken,De onderdelen van de bedden zaten allemaal los, overal vette vingers en bij het openen van de kasten vlogen de rollen stof uit dekasten.Aan de stoelen allemaal etensresten.Ik heb dit gelijk gemeld maar kreeg als antwoord dat wij tevroeg waren gekomen.Misschien na 3dagen een ander en hoger gelegen app. Ik heb de reisleiding gebeld en na 15min. kregen wij app. 605. Mevr. Irene heeft gelijk ,alles stuk en weer alles vies, heelveel zwarte haren, maar wel licht en een prachtig uitzicht.dus ikben zelf maar gaan soppen .Dit nooit meer.

• 5Irene12-09-2011

Gammel en uitgewoond

Mijn dochters en ik verbleven 1 week in aug. in Cerro Malpique. We kenden Albufeira en dit rustige buurtje met perfecte ligging en uitzicht op zee al van Cerro Mar (perfect!). Appt. 605 was echter zeer teleurstellend. Bovenste verdieping met plat dak, snikheet, geen airco. Tapijt en bank zaten vol vlekken, vulling matras van de bedbank kwam eruit, stukken uit de muur, gebladderde verf, zilvervisjes, overal barsten in de tegels etc. De koelkast, die aan de bovenkant met tape bij elkaar werd gehouden bleek niet goed te werken, alleen het vriesdeel deed wat. Na beklag te hebben gedaan, kwam een monteur met een briljante oplossing. Sloop gewoon het deurtje van het vriesdeel eraf et voila! De hele week dus met lauwe koelkast gezeten. De vaatwasser bleek lek. Afwassen ging sneller dan na een rondje vaatwasser de liters water van de keukenvloer dweilen. Personeel was chagrijnig. Kortom, Albufeira geweldig leuk, maar Cerro Malpique nooit meer!

• 8gemmy vervoort13-08-2011

toppertje

Boek je Malpique II (dus niet I) dan heb je een vrij nieuw, ruim en schoon appartement. Nr. 308 waar wij in zaten is een aanrader, 3 balkons en ruim ingedeeld, maar de bedden zijn inderdaad keihard, maar nieuw en schoon (boxsprings). Het beddegoed en de handdoeken worden om de 2 dagen verschoond en de prullenbakken elke dag. Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Het zwembad is groter dan in Malpique I. Nadeel is dat de receptie in I is en dat je dan een steile helling op moet klimmen (ligt 50 meter verderop). Om iets te ondernemen is een auto aan te raden; veel trappen en steile hellingen, dichtsbijzijnde winkel (Lidl) is 200 meter bergop lopen en dat is niet handig met veel boodschappen. Oude centrum is 10 minuten lopen, 99 trappen naar beneden (en dus ook weer op). Albufeira is erg gezellig en er is veel te zien en te doen (vooral s'avonds). Mooie omgeving. Doen!

Aparthotel Alfaqar Cerro Malpique info

• Betaalde wifiGehele hotel

• Balkon / terrasAanwezig, Terras
  • TemperatuurregelingVentilator
  • KeukenKitchenette
  • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, Gratis bedlinnen, Kluis, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, TV

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Terras, Tuin
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Kluis, Ticket service

• SaunaHammam, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeerplaats