header

De Algarve voor prachtige stranden, authentieke stadjes en 300 dagen zon

Fantastische zandstranden met adembenemende uitzichten op indrukwekkende rotspartijen. In de Algarve komen je vakantiedromen tot leven. Bovendien kun je er urenlang slenteren door pittoreske stadjes, genieten van heerlijke visgerechten en de natuur intrekken om je te laten verrassen door het landschap.

Inspiratie voor de Algarve

5 vakantieparken

Gezinsaccommodaties in de Algarve

5x steden in de Algarve

De highlights van de Portugese streek

De 5 mooiste zandstranden

Ontdek de meest populaire stranden

5 vakantieparken

1. Clube Albufeira

Dit vakantiepark is prachtig gelegen tegen de rotsen van het vissersdorp Albufeira. De 350 appartementen zijn goed onderhouden, bieden comfortabel ruimte aan het hele gezin en liggen verspreid over het groene en glooiende park. Ook de vier zwembaden en twee restaurants voldoen aan alle moderne eisen en bieden vermaak voor iedereen.

2. Quinta de Paraiso

Dichtbij het pittoreske vissersdorpje Carvoeiro ligt dit uitgestrekte Portugese vakantiepark met vermaak voor het hele gezin. Het park met prachtige villa’s, bungalows en appartementen beslaat ruim 300.000m² en is gebouwd in traditionele Moorse stijl. De accommodaties bevinden zich tussen de tropische tuinen waar je tevens uiteenlopende voorzieningen hebt zoals zwembaden, restaurants, barretjes, sportfaciliteiten en vermaak.

3. Golden Club Cabanas

Middenin de natuur en met een heerlijk strand voor de deur, dat maakt dit vakantiepark in de Algarve tot een bijzondere plek. Golden Club Cabanas ligt aan de rand van een natuurgebied dichtbij Tavira. Je kunt er uitrusten in de luwte of je uitleven bij het hotel, want voor iedereen organiseert het park leuke activiteiten.

4. Alfagar Village

Bij een vakantie in de Algarve hoort een oogverblindend uitzicht en dat vind je bij Alfagar Village. Je hebt de keuze uit royale appartementen, spectaculair gelegen op een klif met prachtig uitzicht over de Atlantische oceaan. Het park heeft bovendien een riante tuin met een prachtig privé zandstrand, drie zwembaden en verschillende restaurants.

5. Vitor's Village

Vitor’s village is ook een prachtig gelegen vakantiepark in de Algarve dichtbij het traditionele dorpje Ferragudo. De appartementen zijn schoon en mooi gelegen en je komt er heerlijk tot rust. En vakantiegangers die meer uitdaging zoeken zijn zo in de stad Portimão of middenin het bruisende nachtleven van Praia da Rocha.

5x steden in de Algarve

1. Lagos

Deze stad staat bekend om de hippieachtige sfeer die je vindt op de vele terrasjes, stranden en in de winkeltjes. Lagos heeft bovendien prachtige rotsen die de Algarve kenmerken. Het is daarom een aanrader om met een bootje langs en onder Ponta da Piedade door te varen. Misschien zie je zelfs de dolfijnen.

2. Albufeira

Dit oude vissersdorpje in de Algarve staat bekend om de knusse witte huisjes en de mooie rotsformaties op de stranden. Tegelijkertijd vind je hier alles wat je van een grote stad kunt verwachten, allemaal tegen de achtergrond van een azuurblauwe zee. Je kunt ook een kijkje nemen in het nieuwere gedeelte Praia da Oura. En wil je schitterende grotten van binnen zien? Een echte aanrader is de Xorino Cave.

3. Faro

De meeste reizigers starten hun vakantie in de Algarve vanuit Faro om vervolgens direct door te reizen naar de plek van bestemming. En dat is zonde, want Faro heeft veel te bieden en is niet voor niets de hoofdstad van de Algarve. Hier vind je vele authentieke straatjes waar je het Portugese stadsleven op een rustig tempo kunt ervaren.

4. Monte Gordo

Vlakbij de Spaanse grens vind je badplaats Monte Gordo. Dit is een goede uitvalsbasis om Oost-Algarve te verkennen. Golfen, wandelen, wielrennen: het kan hier allemaal. Luieren op het strand is hier ook prima te doen. Ook in de winter zijn de temperaturen aangenaam. Dat maakt Monte Gordo de plek om te overwinteren in de Algarve. Voor een flinke dosis cultuur bezoek je de kasteelruïne Castro Marim.

5. Praia da Rocha

Deze Portugese badplaats staat bekend om de gezellige boulevard en het brede, schone strand. Ook de grote rotspartijen die het strand omgeven zijn een trekpleister voor vakantiegangers in de Algarve. Niet ver van Praia da Rocha vind je Portimao. Een grote stad met een prachtige haven waar zowel de Portugezen als de toeristen zich tegoed doen aan het heerlijke eten in de restaurants.

De 5 mooiste zandstranden

1. Praia dos Três Irmãos

Een prachtig strand in de Algarve gelegen in het meest oostelijke punt van het uitgestrekte zandstrand van Alvor. Dankzij de ligging in een baai, die beschermd wordt door grote rotspartijen en kliffen, heb je hier geen last van de wind en kun je volop genieten van de zon, de zee en het strand.

2. Praia da Marinha

Misschien wel het meest fotogenieke strand van de Algarve. En dat heeft Praia da Marinha te danken aan de indrukwekkende rotsen die door erosie hun karakteristieke vorm hebben gekregen. Het natuurschoon van dit strand is oogverblindend en daarom zeer geliefd onder vakantiegangers in de Algarve. Ook het water is hier bijzonder, het is het meest heldere water dat je aan de Portugese kust kunt vinden.

3. Praia do Amado

Als je in Europa wilt surfen, ga je naar dit strand. Hier vinden jaarlijks verschillende surfwedstrijden plaats voor zowel nationale als internationale competities. Bovendien vind je er een populaire surfschool en kun je speciale surfvakanties boeken waarbij je verblijft in het surfkamp. Voor een mooi uitzicht over het strand kun je de hoge kliffen beklimmen.

4. Praia da Falésia

Ideaal voor een lange wandeling langs de zee van de Algarve, want dit populaire zandstrand is maar liefst zes kilometer breed. In het hoogseizoen kan het druk zijn op Praia da Falésia, maar op de plekjes die verder afliggen van de parkeerplaatsen kun je toch volop genieten van je rust. Verder vind je op dit strand talloze restaurantjes en voldoende toiletten.

5. Ilha de Tavira

Op dit Portugese strand word je overweldigd door het natuurschoon. Dit eiland aan de oostkant van de Algarve behoort tot het Parque Natural Ria de Formosa en speelt een belangrijke rol in het beschermen van het leefgebied voor vogels en het leven in de zee. Je neemt de boot ernaar toe om vervolgens te kunnen genieten van maar liefst elf kilometer zandstrand.

1.503

vakantie Algarve

Reviews over accommodaties in Algarve

Geweldig en als je van rust houd is dit het

jan huis in t veld, 10-4-2018
    Het App is prachtig en het uitzicht geweldig.De tuinen zijn heel gezellig en het zwembad ziet er prachtig uit.Het plaatsje zelf is heel rustig met weinig winkeltjes wel veel restaurantjes die er heel gezellig uitzien.verschillende excursies mogelijk.Met de auto kan je hele mooie plekjes vinden met een prachtig uitzicht.

Een geslaagde vakantie!

Desloovere, 28-3-2018

Eten was lekker en afwisselend.

Hotel en kamers zijn proper maar wel toe aan renovatie;die zijn ze wel al gestart.

Goed hotel.

R.Schaafsma, 17-3-2018

Hotel Tui Blue Falesia vonden we een zeer schoon en goed onderhouden hotel.

Wij hadden een standaard kamer met zeezicht geboekt, we kregen een kamer op de 3e verdieping met half zeezicht en een grote palm voor ons balkon.

De kamer was prima met goede, niet te harde bedden, voldoende kastruimte, mooie badkamer met grote aparte douche.

Op de kamer stonden 2 flessen met water klaar en deze werden aangevuld, koffie en theezakjes met een waterkoker en een leeg koelkastje.

Iedere dag schoonmaak en handdoeken wissel, de badlakens voor het zwembad kon je elke dag omruilen bij het zwembad.

Het zwembad was niet verwarmd, dus best wel koud, het binnenzwembad met bubbelbad was lekker (gratis).

We hadden half pension, het ontbijt was uitgebreid, het diner was eveneens uitgebreid maar weinig variatie.

De trap naar het strand naast hotel PortoBay is lang en vermoeiend, het strand zelf is mooi, je kan in een uurtje naar Vilamoura lopen.

Inhouse Marketing & Social Media Manager, Asst General Manager, 14-4-2018

Dear R.Schaafsma,

Thank you very much for choosing to stay at TUI BLUE Falesia.

We are absolutely delighted to learn that we met your expectations on all aspects and that you enjoyed your stay with us.

We look forward to having the opportunity to welcome you back to our hotel.

Kind regards,

Suely T

Wij komen hier zéker terug!

Liselotte Blonk, 19-10-2017

Wat een prachtig park en een warme ontvangst!

Als stel zijn wij met z’n tweeën heerlijk bijgetankt op dit park. Ondanks dat het een kindvriendelijk park is, hadden wij zeker geen “last” van de kinderen die wel op het park verbleven. Wij verbleven in een huisje en dit was zo compleet ingericht dat we ons direct thuis voelde. In de omgeving genoeg restaurantjes waar we heerlijk konden eten, maar we konden (als we dit gewild hadden) ook zelf koken in ons huisje.

Relaxed wakker worden op ons eigen terras met een kopje koffie, en prachtig uitzicht...beter kan je de dag niet beginnen!

Mooie camping in prachtige omgeving!

Danielle, 18-9-2017
    Mooie rustige camping, ook in het hoogseizoen, met verschillende hele mooie accomodaties. Er wordt vanalles georganiseerd, maar je kunt er ook goed genieten van rust. In de omgeving liggen diverse mooie stranden, dorpjes en Lagos is natuurlijk de parel van de Algarve! Vanwege de verre afstand zou ik aanbevelen om met het vliegtuig naar Faro te gaan en vanuit daar met taxi (wij hadden greenbus voor 34 euro) of met de trein (7 euro pp van Lagos naar Faro) naar de camping. Wij hadden geen auto gehuurd maar te voet en met de bus uitstapjes gemaakt, ging prima! Enkeltje Lagos kost bv nog geen 5 euro met 3 personen.
Algarve scoort een 7,9 uit 10, op basis van 6285 reviews