Vakantiehuis Monte do Vale Porquinhas

Meer vakantiehuis info

19 reviews over Vakantiehuis Monte do Vale Porquinhas

• 10aukje van kalsbeek02-05-2016

Een verborgen paradijs

Het was even zoeken en na een avontuurlijke tocht werden we hartelijk welkom geheten in de mooie vallei door Jan en Wilma Barendrecht. We hadden een fantastische eigen plek op de berg in Cabana Pinheiro. De Cabana is van alle gemakken voorzien en het douchen is alleen al een feestje. Vanuit de cabana kun je prachtig wandelen in de omgeving, een boek lezen op een van de terrasjes bij de cabana of lopen naar de vallei om te zwemmen. Het zwembad heeft een prachtig uitzicht over de vallei en het is er heerlijk toeven. Belangrijke voetbalwedstrijden misten we niet doordat we bij de eigenaren mochten kijken: ware gastvrijheid dus! Een aanrader is het wandelen langs de Atlantische kust via de Rota Vicentina. De ooievaars met hun nesten op de rosten en elders in Alentejo op palmen, kerken en andere bijzonder plaatsen blijven ons bij. In de omgeving zijn leuke dorpjes te vinden. Voor ons is Monte do Valle Porquinhas zeker een plek om nog een keer terug te komen.

Gereisd met partner in juli 2014

• 9Van de meent20-08-2014

Mooie plek in mooie rustige omgeving

De vakantiehuizen van Monte do Vale Porquinhas liggen mooi in een vallei. Met het zwembad, de ruime huizen met veranda's hebben we daar heerlijk gezeten. Ook onze 3 kinderen hebben zich samen prima vermaakt samen rondom het huis en in het zwembad. We hebben diverse stranden in de omgeving bezocht en er zijn ook nog genoeg andere dingen te doen, We konden alleen niet goed wennen aan de 5 km onverharde weg ernaartoe. De auto heeft het gewoon gehouden, maar het is gewoon niet echt ons ding. Daarom een 8 voor de ligging. Het ligt erg mooi, maar de slechte weg maakt het meer een uitdaging. Anders was het zeker een 9 geworden.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 10Maaike Brodie18-06-2014

Ik kom zeker terug

Verbleven in Monte Medronheiro, een typisch Portugees huisje waar het lekker koel is. Ruime, schone kamers en veel privacy. Een heerlijk zwembad, goed gegeten, veel gewandeld, prachtige natuur en een prima klimaat. Zelfs als het regent is het een geweldige plek. Jan en WIlma zijn zeer gastvrijheid en behulpzaam en hebben goede tips wat betreft leuke dingen die er te doen zijn in de omgeving. Een plek om optimaal tot rust te komen en te genieten.

Gereisd met jonge kinderen in februari 2014

• 9Kees en Emma van der Eerden17-06-2014

Ideale rustplek waar je de stilte "hoort".

We komen graag op deze plek. Er wachten je een gastvrije ontvangst en een schoon en goed ingericht huisje. Je kunt er heerlijke wandelingen maken , gewoon genieten van het prachtige uitzicht en de geluiden van vogels en krekels waarna je gaat afkoelen in het zwembad. Kortom, jullie gaan ons terugzien Jan en Wilma!

Gereisd met partner in januari 2014

• 9Emile15-06-2014

Een paradijs op aarde!

Nu tweemaal daar geweest en beslist iet voor het laatst. De ideale plek om te onthaasten en volledig tot rust te komen. Geen omgevingsgeluiden anders dan van vogels of ruisende bomen. "s-Nachts echt donker geen licht van steden of dorpen en bij helder weer duizenden sterren aan het firmament. Huisjes zijn goed en comfortabel ingericht. Klein maar fijn zwembad aanwezig en pracht gebied om te wandelen. Een aanrader!

Gereisd met partner in mei 2014

• 9willy faber09-06-2014

Geweldige plek om lekker tot rust te komen

Het huisje lag in de vallei en het was zo rustig. Heerlijk genoten met zijn vieren, 4 volw. Ik kende Wilma en Jan al, maar de anderen nog niet. Maar die vonden hen heel behulpzaam en vriendelijk. We hebben genoten van de krekels, honden, vogels. Wellicht nog een keertje?

Gereisd in oktober 2013

• 9Walter Hoevers30-05-2014

Optimale rust en ruimte!

Wat een verrassing om bij aankomst op het landgoed een "privé-vallei" binnen te rijden en dan gastvrij te worden ontvangen. Het huisje ligt er netjes en verzorgt bij, het voelt echt als thuiskomen! Vanuit Monte do Vale Porquinhas zijn prima dagtochten te maken te voet of met de mountain bike of als je verder weg wilt met de auto naar de kust of verder het binnenland in. Maar ook een of meerdere dagen lekker bij het huisje of aan/ in het zwembad blijven is een prima optie. De locatie is voor de echte rustzoeker een absolute must! We hadden ditmaal geluk de geitenherder uit de buurt trok met zijn geiten door de vallei, alsof de tijd ca. 100 jaar heeft stil gestaan.

Gereisd met partner in oktober 2013

• 9Joke Bloeyaert30-05-2014

Prachtig gelegen accommodatie midden in de natuur

Voor de accommodatie moet je eerst even zoeken en de weg ernaar toe is hobbelig en neemt wat tijd in beslag maar dan bereik je het woonhuis. Supermooi gelegen, volledige rust. Prachtig zwembad met een immens uitzicht! De eigenaars zijn vriendelijk, behulpzaam en discreet.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 10Willemijn Bedaux25-04-2013

Heerlijk ontspannen

Een plek om helemaal bij te komen, midden in de Portugese natuur. Kurkeiken, Eucalyptus bomen, een herder met zijn geitjes. Een gezellig huisje, schoon en van alle gemakken voorzien. Een BBQ waar we de op de markt gekochte verse zalm op leggen. Daarnaast heerlijke bedden om in te slapen en je wandelt vanaf het huisje direct de natuur in. Kortom rust en ontspanning. Gewoon geen (stads)geluiden om je heen, gewoon even niets. Er is ook een zwembad, voor de kinderen heerlijk om zich in te vermaken. Overdag naar Vila Nova, de dichtsbijzijnde badplaats, met voornamelijk Portugese toeristen. Het strand is ideaal met kleine kinderen en de restaurantjes zijn voor Nederlandse begrippen zeer goed betaalbaar. Er zijn andere stadjes en bezienswaardigheden in de buurt, maar ik moet eerlijk zeggen dat we zelf niet zo ver zijn gekomen met kleine kinderen. De rust, het buiten zijn op het terrein, het zwembad en het strand zijn dan voldoende.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2012

• 9Els Pazmany23-04-2013

Heerlijke plek in de natuur om tot rust te komen

De cabana was voor ons (met één klein kindje) ideaal! We hebben genoten van de rust, te midden van de natuur. Het gaf ons hetzelfde vrije gevoel van wildkamperen, maar dan met veel meer luxe (buitendouche, goede bedden, zwembad verderop): écht een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in juni 2012

Vakantiehuis Monte do Vale Porquinhas info