Vakantiehuis Monte do Vale Porquinhas

18 reviews over Vakantiehuis Monte do Vale Porquinhas in het Nederlands

Een verborgen paradijs

aukje van kalsbeek
2-5-2016

Het was even zoeken en na een avontuurlijke tocht werden we hartelijk welkom geheten in de mooie vallei door Jan en Wilma Barendrecht. We hadden een fantastische eigen plek op de berg in Cabana Pinheiro. De Cabana is van alle gemakken voorzien en het douchen is alleen al een feestje. Vanuit de cabana kun je prachtig wandelen in de omgeving, een boek lezen op een van de terrasjes bij de cabana of lopen naar de vallei om te zwemmen. Het zwembad heeft een prachtig uitzicht over de vallei en het is er heerlijk toeven. Belangrijke voetbalwedstrijden misten we niet doordat we bij de eigenaren mochten kijken: ware gastvrijheid dus! Een aanrader is het wandelen langs de Atlantische kust via de Rota Vicentina. De ooievaars met hun nesten op de rosten en elders in Alentejo op palmen, kerken en andere bijzonder plaatsen blijven ons bij. In de omgeving zijn leuke dorpjes te vinden. Voor ons is Monte do Valle Porquinhas zeker een plek om nog een keer terug te komen.

Mooie plek in mooie rustige omgeving

Van de meent
20-8-2014

De vakantiehuizen van Monte do Vale Porquinhas liggen mooi in een vallei. Met het zwembad, de ruime huizen met veranda's hebben we daar heerlijk gezeten. Ook onze 3 kinderen hebben zich samen prima vermaakt samen rondom het huis en in het zwembad. We hebben diverse stranden in de omgeving bezocht en er zijn ook nog genoeg andere dingen te doen,

We konden alleen niet goed wennen aan de 5 km onverharde weg ernaartoe. De auto heeft het gewoon gehouden, maar het is gewoon niet echt ons ding. Daarom een 8 voor de ligging. Het ligt erg mooi, maar de slechte weg maakt het meer een uitdaging. Anders was het zeker een 9 geworden.

Ik kom zeker terug

Maaike Brodie
18-6-2014

Verbleven in Monte Medronheiro, een typisch Portugees huisje waar het lekker koel is. Ruime, schone kamers en veel privacy. Een heerlijk zwembad, goed gegeten, veel gewandeld, prachtige natuur en een prima klimaat. Zelfs als het regent is het een geweldige plek. Jan en WIlma zijn zeer gastvrijheid en behulpzaam en hebben goede tips wat betreft leuke dingen die er te doen zijn in de omgeving. Een plek om optimaal tot rust te komen en te genieten.

Ideale rustplek waar je de stilte "hoort".

Kees en Emma van der Eerden
17-6-2014

We komen graag op deze plek. Er wachten je een gastvrije ontvangst en een schoon en goed ingericht huisje. Je kunt er heerlijke wandelingen maken , gewoon genieten van het prachtige uitzicht en de geluiden van vogels en krekels waarna je gaat afkoelen in het zwembad. Kortom, jullie gaan ons terugzien Jan en Wilma!

Een paradijs op aarde!

Emile
15-6-2014

Nu tweemaal daar geweest en beslist iet voor het laatst. De ideale plek om te onthaasten en volledig tot rust te komen. Geen omgevingsgeluiden anders dan van vogels of ruisende bomen. "s-Nachts echt donker geen licht van steden of dorpen en bij helder weer duizenden sterren aan het firmament. Huisjes zijn goed en comfortabel ingericht. Klein maar fijn zwembad aanwezig en pracht gebied om te wandelen. Een aanrader!

Geweldige plek om lekker tot rust te komen

willy faber
9-6-2014

Het huisje lag in de vallei en het was zo rustig. Heerlijk genoten met zijn vieren, 4 volw. Ik kende Wilma en Jan al, maar de anderen nog niet. Maar die vonden hen heel behulpzaam en vriendelijk. We hebben genoten van de krekels, honden, vogels. Wellicht nog een keertje?

Optimale rust en ruimte!

Walter Hoevers
30-5-2014

Wat een verrassing om bij aankomst op het landgoed een "privé-vallei" binnen te rijden en dan gastvrij te worden ontvangen. Het huisje ligt er netjes en verzorgt bij, het voelt echt als thuiskomen! Vanuit Monte do Vale Porquinhas zijn prima dagtochten te maken te voet of met de mountain bike of als je verder weg wilt met de auto naar de kust of verder het binnenland in.

Maar ook een of meerdere dagen lekker bij het huisje of aan/ in het zwembad blijven is een prima optie.

De locatie is voor de echte rustzoeker een absolute must!

We hadden ditmaal geluk de geitenherder uit de buurt trok met zijn geiten door de vallei, alsof de tijd ca. 100 jaar heeft stil gestaan.

Prachtig gelegen accommodatie midden in de natuur

Joke Bloeyaert
30-5-2014

Voor de accommodatie moet je eerst even zoeken en de weg ernaar toe is hobbelig en neemt wat tijd in beslag maar dan bereik je het woonhuis.

Supermooi gelegen, volledige rust. Prachtig zwembad met een immens uitzicht!

De eigenaars zijn vriendelijk, behulpzaam en discreet.

Heerlijk ontspannen

Willemijn Bedaux
25-4-2013

Een plek om helemaal bij te komen, midden in de Portugese natuur. Kurkeiken, Eucalyptus bomen, een herder met zijn geitjes. Een gezellig huisje, schoon en van alle gemakken voorzien. Een BBQ waar we de op de markt gekochte verse zalm op leggen. Daarnaast heerlijke bedden om in te slapen en je wandelt vanaf het huisje direct de natuur in. Kortom rust en ontspanning. Gewoon geen (stads)geluiden om je heen, gewoon even niets. Er is ook een zwembad, voor de kinderen heerlijk om zich in te vermaken. Overdag naar Vila Nova, de dichtsbijzijnde badplaats, met voornamelijk Portugese toeristen. Het strand is ideaal met kleine kinderen en de restaurantjes zijn voor Nederlandse begrippen zeer goed betaalbaar. Er zijn andere stadjes en bezienswaardigheden in de buurt, maar ik moet eerlijk zeggen dat we zelf niet zo ver zijn gekomen met kleine kinderen. De rust, het buiten zijn op het terrein, het zwembad en het strand zijn dan voldoende.

Heerlijke plek in de natuur om tot rust te komen

Els Pazmany
23-4-2013

De cabana was voor ons (met één klein kindje) ideaal!

We hebben genoten van de rust, te midden van de natuur. Het gaf ons hetzelfde vrije gevoel van wildkamperen, maar dan met veel meer luxe (buitendouche, goede bedden, zwembad verderop): écht een aanrader!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Monte do Vale Porquinhas in Milfontes / Vila Nova de Milfontes , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Monte do Vale Porquinhas zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.