Mertola

Vakantie in Mertola

We hebben een aantal aanbieders voor Mertola voor je op een rij gezet:

Reviews over Mertola

• 9Hotel Museu Mertola15-05-2017

Om de Mertola streek te bezoeken een prima plek.

Mooi omgeving aan de rivier Guadiana met heel veel cultuur Moorse en romeinse tijd. Leuke terrasjes. Portugese eettentjes. Veel Vogels, van Ooievaars tot mussen. Goed om te wandelen en uit te rusten. Hotel schoon redelijk rustig, vriendelijk personeel en leuk geprijsd.

• 9Omgeving
    • 9Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in mei 2017

• 10Gregoors25-09-2016

Echt de moeite waard

Mertola en omgeving echt de moeite waard, zeg ik niet zomaar Een echt leuke omgeving met heel veel natuur, vogels en vergezichten, vriendelijke mensen. Veel historistische zaken, Moren tijd, Romeinse zaken, geen gejak als je op de secundaire wegen blijft. Goed hotel Museu heerlijke kamers, heel schoon en gezicht op de rivier. Best ontbijt welke goed verzorgd was. Hotel heeft geen diner mogelijkheid geen nood hoor in het hele dorp kun je eten We bezochten vele plekjes en plaatsen Belja, Serpa en andere kleine witte dorpjes. Vele lokale restaurants goed te doen maar bespreek op tijd het kan er erg druk zijn.

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 10Zorg voor natuur
    • 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in september 2016

• 9Michiel30-06-2016

Naar Mértola, een goed idee!

De mij onbekende Anja2 heeft op deze site 3 recensies over Mértola en omgeving geplaatst waar ik het helemaal mee eens ben. In mei en juni 2016 verbleef ik tweemaal in deze schilderachtige en boeiende plaats in Zuidoost-Alentejo. De ligging aan de Rio Guadiana is heel fraai, en het ommuurde historisch centrum vertelt in musea het romeinse en islamitische verleden. Het uitzicht vanaf de kasteelmuren - de klim er naar toe is goed te doen - boven de stad is reeds door Anja2 geroemd. Om met de tijd mee te gaan: wow! Mértola noemt zich de meest islamitische stad van Portugal. In oneven jaren, medio mei, vindt het 4-daagse Festival Islamico plaats. Straatjes zijn omgetoverd in een souk. Aan muziek en ander vermaak ontbreekt het niet. Uit heel Europa komt men daarvoor naar Mértola. Wie deze juweel aan de Guadiana vanuit een loge wil bewonderen steekt de brug over naar het tegenover gelegen dorpje Além-Rio. En bij duisternis geniet je van de sfeervolle belichting. Zeg tegen Portugezen dat je naar Mértola gaat en enthousiaste reacties zijn een zekerheid. Wat musea betreft, ga zeker ook kijken in Hotel Museu bij de rivier, vlakbij het centrum.Tijdens de bouw werden de restanten van een islamitische wijk ontdekt, te bewonderen vanuit de receptie van dit nu 3 jaar oude hotel in strakke stijll. Het naastgelegen Residencial Beira Rio,waar ik logeerde, heeft dezelfde eigenaren.

In de omgeving (17 km) loont een bezoek aan Mina de São Domingos. Bekend door een idyllisch praia fluvial oftewel rivierstrand, én het verleden als mijnstad. Tot 1966 is daar een gigantische hoeveelheid koper gedolven. De mijninstallaties liggen er spookachtig bij. Vrij rondkijken mag; ik was de enige. Nog een weetje als afsluiting. Niet Beja in Alentejo is de heetste plaats van Portugal, maar Mina de São Domingos. Altijd twee graden meer. Van 40+ graden Celsius kijken ze niet op. Ik zou zeggen: op naar Mértola en omgeving. Geniet!

• 10Omgeving
    • 9Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn

Alleen gereisd in juni 2016

• 8Arija17-12-2014

Fantastische plaats

Wij waren drie dagen in Mertola en zijn erg enthousiast over het mooie en gezellige plaatsje aan de rivier Guardiana. Leuke oude (klimmende) straatjes met authentieke huizen en enkele superkleine restaurants en bars. De omgeving is een heerlijk natuurgebied met een grote variëteit aan vogels en bloemen. Je kunt er goed wandelen zonder iemand tegen te komen.

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in april 2014

• 10carmen02-12-2010

Fantastico

Fabulosa! Adoramos a nossa estadia no Monte da Galega! Foi uma experiencia extremamente agradavel. O local é perfeito, a decoração da Casa é excepional, os quartos muitos limpos e o pequeno almoço serve practicamente de almoço. Recomendo a todos que procuram o sitio para relaxar e desfrutar de umas férias em familia ou em grupo com os amigos!È de aproveitar as promoções desta epoca, e o fim de semana do pão. Vamos voltar em breve.

• 10Sfeer in stad
    • 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in november 2010

• 9Mary Noordoven19-02-2010

Alentejo leuk gebied!

Alentejo met al zijn leuke stadjes zoals Mina de Sao Domingos, Beja en Mertola.

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving

september 2001

• 8Desiree22-10-2009

leuke plaats met een mooi kasteel

Leuke plaats om vanuit de Algarve of op doorreis te bezoeken. Boven de stad is eeen mooi kasteel met uitzicht op de rivier. Mertola is gelegen in een nationaal park, de omgeving is mooi, afhankelijk van het seizoen soms wel een beetje dor.

• 9Omgeving

Gereisd met partner in oktober 2009