Camping Corgo do Pardieiro

• 8.4Staat v/h sanitair

Meer camping info

41 reviews over Camping Corgo do Pardieiro

• 3Van Hilten17-07-2014

voorzieningen in appartement zeer slecht

Wij hebben voor 2 weken het appartement gehuurd op de camping, vanaf de 1e dag blijkt dat tal van voorzieningen niet werken. De ijskast doet het niet, er is geen warm water in het keukentje en de douche laat het veelal afweten. In eerdere recencies wordt gesproken over de heerlijke maaltijden en brood wat te verkrijgen zou zijn, hier was geen sprake van, eigenares woonde elders tijdens ons verblijf. Vaak waren er problemen met de waterpomp en waterdruk, waardoor soms vies water of slechts een klein straaltje wat niet warm werd. Omgeving is prachtig, maar de beloofde voorzieningen zijn absoluut ondermaats. Wij zijn dan ook eerder als gepland vertrokken, omdat het vakantiegevoel dreigt te verdwijnen als je weer eens moet helpen om de waterpomp schoon te maken , alvorens te kunnen douchen. Voor het ultieme vakantiegevoel moet je op deze camping absoluut niet zijn, problemen blijven onopgelost en de eigenares trekt zich weinig aan van het wel en wee van haar gasten.

• 2Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2014

• 10Dieter02-01-2013

Het paradijs op aarde

Als er een voorproefje bestaat van het paradijs dan is het deze plek. Ver weg van alle drukte, omgeven door druivenranken die tegen de schaduwgevende bomen opklimmen. Ruime, rustige plaatsen, vriendelijke uitbaters met een hart voor de natuur, het onvervalste Portugal.

Gereisd met partner in september 2012

• 10Iris Mak31-05-2012

bijzonder mooie plek

bijzonder mooie plek waar het heerlijk vertoeven is. De prachtige tuin met verschillende hoekjes, plantjes, bloemen, steentjes, er zit aandacht in en dat maakt alles nog mooier!

Gereisd met partner in mei 2012

• 10Gerard21-05-2012

Unieke plek in de wereld

Prachtige ver van elkaar gelegen kampeerplaatsen tussen bloemenvelden. Buitengewoon vriendelijke ontvangst; uitstekende service. De omgeving is het mooiste wat je kunt wensen als wandelaar, vooral als je niet al te gemakkelijk klimt en daalt. Het land is vriendelijk geaccidenteerd, doorsneden me tbewandelbare boerenpaadjes, nergens verrommeld. Grote landschappelijke schoonheid. Wij waren er in Mei: een en al bloemen van de grootst mogelijke verscheidenheid. Wij verlangden een dag na vertrek al terug. Een plek met soul1

Gereisd met partner in mei 2012

• 10irene13-09-2011

Een plek waar je hart open gaat !

Deze lokatie is geen camping te noemen, maar logeren bij hartelijke mensen die liefde hebben voor de natuur. Dat zie je aan alles ! We hebben er heerlijk gegeten, gitaar gespeeld, gezongen, gezwommen en nog veel meer. We hoorden allerlei bijzonderheden over bomen, planten en bloemen, waterzuivering en ze lieten ons zelfs allerlei heerlijke bloemen proeven ! En zwemmen in het natuurbad was zalig, het water is heel zacht en als je rustig kijkt zie je tussen de waterplanten langs de kant kikkertjes en libelle's. Mijn kinderen vonden het prachtig ! Ze gaven ons een map met allerlei informatie en ook prachtige wandelroutes die je vanaf de camping kan maken.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2011

• 10Vince Cornwell17-08-2011

Onontdekt paradijsje

Ongelooflijk mooi plekje aarde! Heerlijke camping die met geen andere te vergelijken valt. Een ontzettende aanrader.

Gereisd met partner in januari 2011

• 10Albert15-06-2011

Dit is wat je zoekt als natuurliefhebber!

Deze schitterende natuurcamping in het zuiden van Portugal is een uitstekende uitvalsbasis om te wandelen en vogels te gaan kijken. Op en rond de camping is al veel te zien zoals de Hop, Bijeneter, Orpheusspotvogel, Dwergarend en Roodkopklauwier. Tijdens een autorit naar de nabijgelegen 'steppen' bij Castro Verde zag ik zowel de Grote- als de Kleine Trap en waren er regelmatig Grauwe Kiekendieven aan het jagen. Voor vogelaars is het dus een uitstekende uitvalsbasis met veel verschillende biotopen in de nabijheid. Als je niet wilt kamperen is er ook een 2 persoons onderkomen. De plaatsen op de camping zijn ruim en liggen ver uit elkaar. Er is prima en schoon sanitair. Verlichting is er nauwelijks, net genoeg om je weg te vinden langs het pad. Dat maakt dat je 's avonds kunt genieten van een prachtige sterrenhemel, zelfs de melkweg is hier zichtbaar! Ik heb genoten van de fijne dagen op deze gastvrije en rustige natuurcamping, en kan het iedereen aanraden hier eens een tot rust te komen.

Alleen gereisd in mei 2011

• 10Thed Biegstraaten03-05-2010

pure natuur en stilte

Corgo do Pardieiro is een natuurcamping waar je het gevoel krijgt deel uit te maken van de natuur. Er wordt rekening gehouden met de natuur door eigen stroom op te wekken, eigen watervoorziening, een nonolet (een toilet zonder waterspoeling), binnenkort een zwemgelegenheid zonder chemicaliën, veel eigen groenten, etc. De omgeving nodigt uit tot het maken van prachtige wandelingen. En niet te vergeten de Atlantische Oceaan op 50 minuten met de auto. De westkust is nog niet aangetast door het appartementenvirus. Een ruige kust met onverwachte zandstranden. Kortom Corgo do Pardieiro is een kennismaking waard.

Gereisd met partner in januari 2010

• 9yves tassignon24-04-2010

heel toffe plaats

de stilte horen, prachtige kleuren, heerlijke geuren en speciale beestjes en bloemetjes en... en...

Alleen gereisd in maart 2010

• 9Rob18-04-2010

Speciaal voor de natuurliefhebber!

Op zoek naar een mooi plaatsje voor een dag of 3 zijn we er 3 weken gebleven. Een prachtige plaats midden in de natuur, met soms de "herrie" van de schapen- en geitenkuddes, en dagelijks de zeer vriendelijke boer die op zijn ezelwagentje passeert. De zeer vriendelijke eigenaars wijden u gaarne in in de geheimen van de ecologische voetstap, en proberen deze beperkt te houden (zonder dat er sprake is van zelfs maar een geringe opdringerigheid). Vanaf de camping kan een KM of 20 alle kanten op worden gewandeld: een voertuig kom je zeer zelden tegen. We hebben er een geweldig mooie periode mogen staan (ondanks de regen).

Gereisd met partner in maart 2010

Camping Corgo do Pardieiro info