Vakantiehuis O Vale da Mudanca

Vakantiehuis
Vakantiehuis O Vale da Mudanca
9,5

96 reviews over Vakantiehuis O Vale da Mudanca in het Nederlands

prettig en met lang licht de winter door.

Ineke Verbeek, 12-1-2018

Fijne gastheer en gastvrouw. Op de achtergrond met respect voor je privacy nabij.

Casa oliveira bleek een comfortabel en geriefelijk huis te zijn en het geheel licht in een erg mooi ondiep dal. Een maand vrijwel dagelijks wandelen van 2 tot 3 uren bleek niet voldoende om alle paadjes, paden en wegen verkend te hebben. Stilte, rust en een prachtige fauna waren hierbij trefwoorden. Enkele prachtige restaurantjes ontdekt op aangeven v.d. gastvrouw met heel eenvoudig maar erg lekker eten en het volslagen ontbreken van elke vorm van klantenpaaierigheid maakten het leuk.

Twee minpuntjes; slecht internet -volgens Wiro zeer uitzonderlijk- en enkele keren wat overlast van de olijfpitten verwerkende industrie maar beiden wegen niet op tegen de rest van dit paradijsje. M.a.w. een aanrader maar hou het stil!!!

Fantastische plek

Gabrielle Blaauw, 30-8-2017

Mooi Onder moderne architectuur gebouwd huis. Van alle gemakken voorzien. Heerlijk licht in huis. Door de mooie grote vensters, zonder dat zon het te warm maakt. Aan alle kanten terrassen, waar je kunt zitten met prachtig uitzicht.

Klein nadeel: voor slaapkamers en badkamer moet je altijd de trap op.

Bijzonder logeren in herdershutten

Kris Verlinden, 22-8-2017

Voor de derde keer reisden we naar Wiro en Margriet, het was heerlijk om terug te zijn. Deze keer logeerden we in de twee fonkelnieuwe herdershutten; Choupana Abilardo en Choupana Chicozé. Deze zijn erg origineel gebouwd; een combinatie van staal, hout, triplex en kurk. De kurken hutten zijn als het ware één met de geweldig prachtige omgeving waarvan je kan genieten vanop je privé terras of vanuit je bed. De indeling van de hutten is compact met alle comfort. Een aparte badkamer met douche en toilet, een leef/slaapruimte met heerlijk bed, een gezellige zithoek en een mooi uitgerust keukengedeelte. Vergis je niet; Abilardo en Chicozé hebben niets te maken met populaire safaritenten, vergelijk het eerder met een ‘tiny house’. Wat we zo bijzonder vinden is dat je nooit het gevoel hebt dat je het allemaal al eens gezien hebt. De inrichting van de hutten ademt Wiro en Margriet; zeer creatief en steeds met originele twist. Naast alle moois wat betreft accommodatie heb je bovendien nog eens het geluk om te genieten van mooie mensen zoals zij. Steeds paraat met tips, hulp of gewoon omdat het fijn is met ze een praatje te maken. De pizza-avond is een vaste waarde met hoog gezelligheidsgehalte! Het is erg fijn dat we merken dat ze gedurende jaren steeds blijven aanpassen, vernieuwen. Zo konden we bijvoorbeeld dit jaar bij Ana uit het dorp aanschuiven voor een typisch Portugees diner.

Een dikke aanrader voor natuur- en rustliefhebbers die de Alentejo, Lissabon, de Westkust, ... willen verkennen!

Margriet en Wiro, Eigenaar, 24-8-2017
Hi Kris en Nina, dank jullie wel voor deze ontzettend mooie review. Leuk geschreven en leuk om jullie belevingen zo eens te lezen. We zijn er trots op dat jullie hier voor de derde keer op vakantie kwamen. Erg gezellig. Liefs van ons.

Rust en ontspanning, warme gastvrijheid

Fam. Van der vennet, 22-8-2017

Wil je even ontsnappen en tot rust komen, even genieten en alles vergeten? Dan is dit the place to be! Casa a Oliveira is een gezellig, smaakvol ingericht vakantiehuis met alles erop en eraan. Zelfs al is er geen airco, toch kan je het huis fris houden. De ligging is prachtig, het domein mooi en perfect onderhouden. Het zwembad is verfrissend, de cabana gezellig. Wiro en Margriet zorgen voor een warme ontvangst, ongedwongen, niets moet, alles kan,... Elke morgen zelf gebakken brood, heerlijk, ... Hoewel in the middle of nowhere is het toch centraal gelegen, veel mogelijkheden voor uitstapjes al moet je dan eerst een uurtje genieten van het landschap langs rustige wegen. Wij hebben in elk geval heel erg genoten!
Margriet en Wiro, Eigenaar, 24-8-2017

Hi Fré en Katrien, wat een leuke en mooie referentie van jullie. Dank jullie wel. We vonden het erg leuk om jullie hier te ontmoeten en wat hebben jullie ons weer een goede tip gegeven voor het restaurant in Grandola: Taberna da Vila.

Precies zo als jullie vertelden, lekker buiten gegeten onder de bomen. Mooi dat jullie ervaring weer gebruikt kan worden voor onze andere gasten.

Liefs van ons

Prachtige plek. We hebben een topvakantie gehad in de choupana's (de nieuwe tiny houses van Margriet en Wiro). Mooi vormgegeven - praktisch en heel comfortabel. Naast een heerlijk klimaat en mooi binnenland, ook een mooie en rustige kust op een uurtje rijden. Een aanrader is zwemmen onder de heldere sterrenhemel in het zwembad. Genoten van de pizza- en visavond en het brood in de ochtend.

Hi Sandrijn en Michiel,

Dank voor jullie enthousiasme en mooie verhaal. Bijzonder dat jullie beide hutten gehuurd hadden voor jullie gezin. Ook dat blijkt dus goed te kunnen als je wat oudere kinderen hebt. We hebben ook genoten van jullie aanwezigheid en de toevalligheden die zo samenkomen :-).

Liefs van ons.

Heerlijk compleet huis op landgoed met zwembad

E. de Jong, 21-8-2017

Casa Oliveira is een vrijstaand huis met tuin en terras rondom op het eigen terrein van de lieve eigenaars Wiro en Margriet. Ze zijn er ook aanwezig maar ze geven je alle privacy. Ze zeggen het zwembad ook te gebruiken maar dat doen ze voor dag en dauw. Het huis heeft een meer dan volledige keuken, pràchtig uitzicht en 2 slaapkamers boven met elk een eigen badkamer met ruim voldoende kastruimte en handdoeken. De inrichting is warm modern. De nieuw gebouwde herdershutten staan zo gesitueerd dat je er geenszins hinder van ondervindt.

Enige wat wij kunnen bedenken als verbeterpunt is een hordeur en een lekkerdere eethoek buiten.

Hallo Esther en Gerard,

Wat geweldig leuk om jullie gezinnetje ook dit jaar weer te mogen ontvangen. Het was vorig jaar al gezellig met jullie in Ninho da cegonha en nu helemaal natuurlijk op ons eigen landgoed. Dank voor de mooie woorden en de fijne week hier.

hartelijke groet en liefs van ons beiden.

Choupana Chicoze, in een woord heerlijk!

Pauline, 18-8-2017

Landgoed O vale da Mudanca is voor ons thuiskomen, weg uit de hectiek van het dagelijkse bestaan en hier genieten van de rust, ruimte, natuur en van het prachtige weer. Deze zomer voor het eerst verbleven in de nieuwe accommodatie Choupana Chicoze, een van de nieuwe herdershutten. Meer heeft een mens niet nodig…….. overzichtelijke ruimte, heerlijk bed, fijne badjassen, praktische keuken, sfeervolle creatieve/ slimme inrichting, tuindeuren dag en nacht open en bij het ontwaken kijkend in een dal waar de schaapsherder liep met zijn kudde. Ruim terras waar de stoelen klaarstaan en een BBQ, in een woord heerlijk!!

Het is een omgeving waar je eindeloos kan wandelen en dit jaar voor het eerst de fiets ontdekt, prachtige tochten gemaakt langs de zonnebloemvelden, graanvelden en door de olijvenboomgaard. De eigenaren attendeerden ons op geocaching, dus met ons allen op de fiets trachten een cache te vinden. We kwamen op plekjes die we anders niet ontdekt hadden. Het leuke is dat je regelmatig door kleine dorpjes heen komt om een lekkere espresso te drinken uiteraard met een heerlijke pasteis de natas.

Omdat we hier al verschillende keren zijn geweest verwachten we niet echt iets nieuws te ontdekken en toch blijven we ons telkens verwonderen en ontdekken we weer nieuwe activiteiten. Op een uurtje rijden over de rustige wegen zijn we dolfijnen wezen spotten in Setúbal en surfen op de Atlantische oceaangolven. Telkens komen we er achter hoe centraal O vale da Mudanca toch ligt. Dit jaar ook veel thuis gebleven ivm de warmte, daarom veelvuldig gebruik makend van het zwembad, de parasolletjes werden neergezet en met enige regelmaat werd het glas gevuld met een heerlijke Vinho Branco. Tja en dan zit je ’s avonds op je mooie terras, kijkend over het dal, nog wel eens te mijmeren of zullen we ook een huis hier …………….

Margriet en Wiro, dank jullie wel voor de gastvrijheid en tot de volgende keer!

Hi Pauline en Eddy,

Wat een eer dat we jullie hele gezin mochten onderbrengen in onze 2 nieuwe choupana's. Het was heel gezellig en erg leuk dat we ook Rick & Anne en Niels weer eens hier zagen. Bedankt voor jullie prachtig geschreven referentie en natuurlijk tot ziens zoals het ware "recidivisten" betaamt.

Liefs van ons

Heerlijke plek

Ilse, 17-8-2017

Casa a Oliveira is een heerlijk huis in een prachtige omgeving. Het zwembad is groot, fris en geeft de nodige afkoeling op de warme dagen. Omdat het nogal afgelegen ligt, hebben wij iedere morgen het zelfgebakken brood van Wiro besteld.

Goede middag Ilse,

Dank voor jullie review. Het was erg leuk om jullie hier te ontvangen. Bedankt voor jullie inbreng bij de pizza-avond en ontzettend leuk dat Jimme hier zijn verjaardag vierde. Gezellig dat jullie er waren.

hartelijke groet van ons beiden.

Een buitengewone ervaring in O Vale da Mudanca

Truus en Harry, 16-8-2017

Tien dagen in een Çhoupana ? Een herdershut ! Dat lijkt afzien, ontberingen, honger en dorst. In juni 2017 hebben wij het tien dagen ondergaan. Nee niet ondergaan, maar hebben we het beleefd. We misten hoogstens de schaapkudde om ons heen. Wij genoten van deze hut, dit ‘tiny house’ , in de schaduw van de honderdjarige olijfboom. Een heel bijzondere ervaring. Wat een verschil met de drukke strandboulevard elders. Als we ’s morgens wakker werden keken we hier centraal in de Alentejo uit over het glooiende landschap. En ’s avonds was er de stilte onder een flonkerende sterrenhemel. Een paradijs. En de hut is comfortabel met het nodige wat een mens zich wenst. In november gaan we terug, zeker en vast.
Margriet en Wiro, Eigenaar, 24-8-2017

Hi Harry en Truus, ik ben blij dat jullie het die 10 dagen inderdaad hebben uitgehouden :-). super bedankt voor je mooie stukje en de leuke omschrijving van jullie choupana-belevenis. Het was spannend. Voor alle partijen... want ja, een nieuwe accommodatie bedenken die nog niet eerder ergens bestond is een ding. Het moet ook maar net aanslaan en vraagt moed van de eerste gasten die zoiets gaan bewonen. Daarom: erg blij met jullie lovende woorden en positieve geluiden. Dat smaakt naar meer.

Liefs van ons beiden.

Grote onderscheiding

Dieter, Talita & Robin, 16-8-2017

Kort samengevat was deze vakantie geweldig!!! Bij aankomst werden we warm verwelkomd door Wiro en Margriet en voelde je je al snel thuis op dit stukje paradijs in Portugal. Naast een comfortabel gezellig huisje met alles er op en er aan; een zwembad met leuke tuin/ omgeving waar zowel ons dochtertje van 2 jaar als onze hond van harte welkom waren; is de warmte van het land en die van Wiro en Margriet een grote surplus. Op vraag kan je er lekker ontbijten, dineren, en geven ze je op maat de beste tips. De omgeving gaf de ruimte en rust die men in België vaak mist en tegelijkertijd ben je op ongeveer een uur rijden aan zee, Evora en nog veel meer. Een uur lijkt lang rijden, maar in vergelijking met de files in België, was dit door het mooie landschap een verademing en was de trip naar een stadje snel om. Kortom hier heb je alles wat je maar wensen kan voor een vakantie als je van natuur, ruimte, rust, luxe en ontspanning houdt met daarbovenop tal van mogelijkheden om de cultuur op te snuiven van het land. Wij zijn grote fan van O Vale da Mudanca en komen zeker terug!!!

Hi Dieter, Talita en Robin,

Wat was het leuk om (sorry hoor) de-broer-van-overwinteraars-in-Monte-da-Madeira met zijn gezin hier te ontmoeten. Vanaf het eerste moment was het al gezellig met jullie op het terrein en de vrolijke kreten van Robin die de hilarische verwisseling van Luna en Margriet waarschijnlijk nu nog stellig blijft ontkennen. Het voelde vertrouwd en mooi om die momenten van jullie te mogen delen.

Liefs van ons beiden en natuurlijk een poot van Luna (speciaal voor Robin) en natuurlijk hopen we jullie hier weer eens te zien.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis O Vale da Mudanca in Aldeia do Ronquenho, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis O Vale da Mudanca zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis O Vale da Mudanca scoort een 9.47 uit 10 op basis van 98 reviews.