Camping Rosario

76 reviews over Camping Rosario in het Nederlands

Overwinteren in Rosario.

G.M.Voge
30-3-2018

Nadat we vorig jaar in mei op camping Rosario waren geweest, zijn we er van januari tot half maart gaan overwinteren. Ernst had inmiddels deuren laten maken voor het sanitair, want in de winter is het toch wel fris met alleen een kralengordijn . Het sanitair werd altijd goed schoon gehouden en er was altijd wc papier. De ochtenden waren erg fris maar overdag ,als de zon scheen, was het meteen lekker. Jammer genoeg sloeg het weer eind februari om en ging het regenen en stormen . De Portugezen waren er blij mee, want het was erg droog geweest. Toen we kwamen stond het water in de rivier heel erg laag, maar toen we vertrokken was het peil alweer flink gestegen. Vanaf 1 maart ging Ernst weer maaltijden koken voor de gasten. Hij en Enrica koken heel lekker. In de omgeving is veel te zien. Evora, Elvas ,Terrena. en Badejoz (Spanje) zijn de moeite waard om te bezoeken. Vanaf eind februari kon er weer gevist worden: Karper, snoekbaars, meerval

Een camping om terug te komen.

ed oldeman
20-2-2018

Voor de vijfde keer op deze camping. We hadden de stabilisator van de caravan stuk; de eigenaar hielp ons d.m.v. een telefoontje, zodat we na een paar dagen het e.e.a. konden maken. Verder is dit een prachtige camping met zeer goed onderhouden zwembad en de mogelijkheid aan de stamtafel 's avonds heerlijk te genieten van een door de gastheer en gastvrouw bereidde maaltijd. In de omgeving is veel te zien, er zijn veel wandel, fiets en autouitstapjes te maken m.b.v. informatiemateriaal ter plaatse. In de omgeving is voor geocachers ook het e.e.a. te ontdekken. Kortom een aanrader.

Superfijne camping, gastvrijheid, top!

Rietje
1-6-2017

Mooi gelegen, erg schoon, goede sfeer, camping eigenaar doet er alles aan om het je naar de zin te maken.

Prachtige camping in een schitterende omgeving

Menno Norder
21-5-2017

Na enkele jaren weer terug op Rosario.En we waren verrast door vele vernieuwingen,.De bijzondere gastvrijheid van Ernst en Enrica Een goede visgelegenheid op loopafstand van de camping.De mooie staanplaatsen en de temperatuur zijn voor ons zeker een reden om volgend jaar terug te komen.Een aanrader!

Oude reviews (archief)

Fantastische camping

Ed Oldeman
21-8-2016

Voor de 4e keer op Rosario. Ontvangst , verblijf, alles is OK. Veel te zien in de omgeving, een map met rondwandelingen en overige informatie is aanwezig in meerdere talen. Elke keer als we komen is er weer iets verbeterd. Ernst gaat maar door . Nu was de toegangsweg verhard gemaakt. 's Avonds (om de dag) wordt er gekookt voor ca. 10 personen maximaal , een drie gangendiner met vaak Portugese gerechten. Gezeten aan de lange stamtafel buiten op het terras krijg je echt het ultieme vakantiegevoel. Na afloop nog een zeupie maakt het compleet. Was er iets niet goed? Ik zou het niet weten en begrijp de negatieve ervaring van ene Henk een paar jaar geleden absoluut niet. Een 5 tussen allemaal tienen? Vreemd. Het is ver weg , maar komen we in Spanje/Portugal, dan gaan we zeker weer bij Ernst en Enrica langs.

Rust!

Patrick
27-6-2016

Prachtig kajakgebied met camping als startplaats

Rust, stilte, in een authentieke omgeving.

Echt een plaats om de batterijen terug op te laden.

Zo moet een camping zijn.

Dank je enrica en ernst voor het thuisgevoel

Heerlijk thuiskomen

Ton Römer
20-9-2015

Altijd als we in Portugal zijn lopen we voor een paar dagen met onze camper binnen bij Rosalio. We worden altijd hartelijk ontvangen, de accommodatie is puik.

Graag tot volgend jaar

john wijngaerden
23-8-2015

Perfect zwembad, goed verzorgde pizza's mmm. De kinderen hebben alle vrijheid en wij volledige rust. Prachtig uitzicht en heerlijke koele pilsjes.

Prima stek

Rob en Yolande van Nisselrooij
24-12-2014

Wij hebben in mei 2014 10 dagen op camping Rosario gestaan. De landelijk gelegen terrassen-camping heeft een mooi uitzicht over het stuwmeer en de omgeving, ruime plaatsen en een fijn zwembad. Het sanitair is goed en wordt prima schoongehouden. Een aantal dagen per week kun je inschrijven voor het gezamenlijke diner. Je wordt heel attent ontvangen door de eigenaar en een uitgebreide map met vele bezienswaardigheden in de omgeving wordt tijdens je verblijf ter beschikking gesteld. Een aanrader is onder meer om met de eigenaar mee te gaan op excursie naar een marmergroeve.

De natuur in de Alentejo-streek is prachtig en je kunt er leuke wandelingen maken. In het dorp is niet zoveel te doen . Brood kun je bestellen op de camping. Ook zijn er frites en kleine snacks te verkrijgen. Op het terras kun je genieten van een drankje. Kortom een prima stek.

Topcamping, voor wie van rust houdt .

Ed Oldeman
30-10-2014

Voor ons een terugkomend genot. ( net als camping Sikia in Pilion, Griekenland) Mooi weer, prachtige omgeving, authentiek aardewerk in Sao Pedro de Corval ( waar HET Portugese aardewerk vandaan komt). Vele uitstapjes in de omgeving mogelijk. Het eten 's avonds aan de stamtafel, bereid door Ernst en Enrica, de camping eigenaars, is een ervaring , die je niet vergeet. Wij komen zeker weer, ondanks de afstand.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Rosario in Alandroal - Rosario, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Rosario zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Rosario scoort een 9.16 uit 10 op basis van 87 reviews.