Wieliczka

We hebben een aantal aanbieders voor Wieliczka voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Wieliczka voor je op een rij gezet:

Reviews over Wieliczka

Zoutmijnen met veel ondergrondse sculpturen

H K Bersee
    10-5-2014

Zoutmijnen zijn er wel meer hier en daar te bezoeken. De vele ondergrondse sculpturen uit ongezuiverde zout "gehouwen" inclusief een compleet kerkje, waarin desgewenst tegen betaling zelfs getrouwd kan worden is wel bijzonder. Goed te combineren met een bezoek aan Krakau.

Gereisd Met partner in januari 2007

Een bezoek waard

fam_klaver
    14-10-2012

We zijn 10 jaar geleden geweest en weer afgelopen april. Het is veel groter geworden en ook het lift naar boven is een verbetering. Toen moesten we nog met een oude mijnwerkers lift naar boven. Dood eng was het! Zoutmijnen in Wieliczka zijn zeker een bezoek waard.

Gereisd Met vrienden in januari 2012

Vooral een groot mijncomplex

E. v.d. Meulen
    7-8-2012

Het bezoek aan de zoutmijn was best aardig. We moesten vooral veel lopen. De kerk was indrukwekkend. Er was ook een ondergronds meer waar ze wat licht en muziek bij lieten zien. Zelf vonden ze dat fantastisch, maar het stelde niets voor. In de grotten van Porto Christo op Mallorca lieten ze pas echt een geweldige show zien. Toen we klaar waren met de tour konden we met de lift naar boven. Alleen niemand had ons verteld dat je bijna een half uur moest lopen voordat de liften werden bereikt. De lift kwam ook niet uit bij het beginpunt, dus we moesten echt zoeken daarnaar.

Gereisd Met jonge kinderen in januari 2012

De oudste zoutmijn van de wereld

Wolfgang
    17-11-2009

De Wieliczka-zoutmijn ligt in het plaatsje Wieliczka nabij Krakow. De mijn is een van de oudste zoutmijnen ter wereld. Het winnen van zout op deze plek werd voor het eerst vermeld in 1044. De gangen van de mijn zijn in totaal 300 kilometer lang en bereiken een diepte van 327 meter. De zoutmijn kwam voor op de allereerste Werelderfgoedlijst. De mijn heeft een bijzonder lange toeristische traditie. Bezoekers worden hedentendage rondgeleid over een 3.5 km lange route langs standbeelden van historische en mythische figuren, allemaal uitgehouwen in het rotsachtige zout. Verder zijn er een ondergronds meer, een kapel en worden er oude werktuigen getoond ter illustratie van de historie van de zoutwinning. Elk jaar bezoeken zo'n 800.000 toeristen de mijn.

Gereisd Met vrienden in juli 2009

Hotel SALIN is een leuk adresje dichtbij centrum van Hotel

choynacki
    13-5-2008

Hotel SALIN is een leuk adresje dichtbij centrum van Wieliczka. Hotel ligt 800 m van zoutmijn ( zoutmijn staat op de lijst van UNESCO).
    De receptie is heel vriendelijk. Ontbijt in vorm van buffet geopend vanaf 7.00 uur. Er is ook mogelijk om 's avonds te eten. Beperkte keuze maar alles is vers en lekker. Wij hebben betaald 70 euro voor de kamer + ontbijt. Onze kamer was groot en de badkamer was mooi. Kinderen tot 12 jaar verblijven gratis!!! Ook parkeren is gratis. Kortom, het is een charmant adresje voor wie tevreden is met basisaccommodatie. Hotel is een prima uitvalbasis naar Krakau en Oswiecim. De prijs/kwaliteit OK. Voor meer info zie: www.hotelsalin.pl

Gereisd Familie in mei 2008
Wieliczka scoort een 8,2 uit 10, op basis van 15 reviews