Hotel Polonia

7.5Goed

Polen, Malopolskie, Krakau / Cracow

7.5Goed

Hotel Info

Meer hotelinfo

6 reviews over Hotel Polonia

• 7miranda18-08-2012

Handige locatie

Handige lokatie, op loopafstand van het station en het centrum. Bij het station een groot overdekt winkelcentrum en tramhalte voor de deur. Wel gehorig vooral aan de kant van de straat, het hotel staat aan een druk kruispunt. Maar dat heb je in een stad.

• 8Marianne en Henk04-05-2012

Vergane glorie maar sfeervol hotel

In dit hotel ervaar je de sfeer van de jaren '20 van de vorige eeuw. Hoge kamers, krakende parketvloer, tapijtjes op de vloer. Het is de sfeer die bij deze stad past. Geniet ervan. Overigens, badkamers zijn gerenoveerd en voldoen. De bedden (boxspring) zijn uitstekend en grote zachte kussens garanderen goede nachtrust. Verder is de ligging ten opzichte van de oude stad én bus- en treinstation perfect. Gunstige prijzen en personeel is behulpzaam. Ze regelen taxi's en excursies vor je en geven goede uitleg als je op eigen gelegenheid activiteiten wilt ondernemen. Van het ontbijt moet je geen hoogespannen verwachtingen hebben, maar wie tevreden is met brood met kaas, ham, worst of jam met een omeletje ham, die kan hier fijn verblijven. Je zíet de Poolse chic van 80 jaar geleden bij wijze van spreken nog door dit hotel lopen.

• 4Rob01-10-2010

Dit nooit meer!!!

Na aangekomen in het hotel bleek het geheel een ouwe, gedateerde meuk te zijn. De vloeren kraakten, de bedden kraakten en de badkamer bleek een vieze lekkende bende. Toen we op een ochtend wat vroeger in de eetzaal kwamen bleek daar nog een zwerver aanwezig die tegenover ons zijn biertjes en wodka'tjes zat te drinken en zich daarbij ook nog ontzettend irriterend gedroeg. Na daarover geklaagd bij de receptie werd er hard gelachen met de opmerking dat dit figuur bekend was en daar al jaren kwam. Maar... geen geklaag, we hadden dit hotel gekozen vanwege de goede ligging naar het centrum. En waar is waar, dat was ook zo. Vanuit het hotel op loopafstand makkelijk te bereiken een nieuw winkelcentrum, het centrum en de tramhalte vanwaar de hele stad binnen bereik was. Al met al een hotel dat nodig aan renovatie of afbraak toe is.

• 9maris27-05-2010

Top locatie!!

Geweldig mooi hotel van de buitenkant, prachtige grote entree. Maar het beste van het hele hotel is toch wel de locatie. Precies tussen het centrum en het station (met giga Winkelcentrum) in. Echt ideaal. Tram en bussen stoppen voor het hotel, dus je hoeft absoluut niet ver te lopen.

Ontbijt was normaal, niets bijzonders. Kamer die wij hadden (in de punt) was erg groot en nog helemaal in de oude stijl, zoals het hotel is/was. Het enige nadeel is doordat het zo centraal ligt, is dat er veel licht en geluid is. Had hier zelf geen last van. Anders moet je daar om een andere kamer vragen.

Hotelpersoneel heeft ons super goed gelopen met het uitzoeken van de trams naar het voetbalstadion in Hutnik, dit hadden we anders zelf niet kunnen vinden. Ook kan je bij het hotel diverse tours boeken: Naar de Zoutmijnen, Schindlers factory en Auswitz. Heel handig als je het zelf niet wilt uitzoeken.

Dit hotel is zeker een aanrader!!! Ontzettend goedkoop voor een toplocatie!!!!

• 8Jambo17-08-2009

Prima hotel voor een stedentrip

Goed hotel, voor niet veel geld. Ligt tegenover het centraal station van Krakau, vanwaar een trein ieder half uur rechtstreeks naar de luchthaven gaat (8 zloty p.p. enkele reis). Het ligt aan de rand van de binnenstad, je steekt de weg over en via het mooie stadspark ben je meteen in de binnenstad. Alles is op loopafstand. Het hotel is wel gehorig (ligt aan een drukke weg en de vloeren zijn van hout), dus oordoppen meenemen voor diegene die bij het inslapen last hebben van omgevingsgeluid. Al met al een aanrader voor een korte stedentrip naar Krakau. Ps: dagtrip (totaal 6 uur incl. reis) naar Auschwitz is prima mogelijk. Zelf of via een van de vele plaatselijke reisbureautjes

• 9Antoinette Kampinga20-07-2009

fijn hotel in alle opzichten

Wij kijken met veel plezier terug op ons verblijf in Hotel Polonia. Het ligt op 5 min. lopen van het station, en je hoeft maar een straat over te steken om via de parkgordel door de stadspoort heen het centrum binnen te wandelen. De mooie ruime kamer (hoog plafond, tapijt als vloerbedekking) werd keurig schoongemaakt en elke dag stond er vers water op tafel. Ontbijt was uitgebreid en lekker. Vriendelijk personeel. In het hotel kun je tours boeken, ben je met drie personen of meer dan organiseert het hotel de tour, ben je met minder dan kun je met een andere organisatie mee en stap je twee straten verderop in de bus. Enige nadeel was dat het vrij warm was in de kamers (geen airconditioning) en dat je regelmatig wakker schrikt van de sirenes buiten.

0 tips over Hotel Polonia

• TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming
      • Huishoudelijke apparatuurTV

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
      • Op het terreinBagageruimte
      • Overige servicesHanddoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Ticket service

• ParkerenBetaald
      • ParkeermogelijkhedenParkeergarage, Parkeerplaats