Puno

We hebben een aantal aanbieders voor Puno voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Puno voor je op een rij gezet:

Reviews over Puno

goede uitvalsplek voor het titicacameer

Conny
    27-12-2011

Puno heeft een kleinschalig centrum met een paar bezienswaardigheden en voldoende eet- en drinkgelegenheden. Vanuit Puno kun je goed de Uros eilanden en het Titicacameer bezoeken. Ondanks de commercie rond de eilanden is het toch een aanrader om te doen.

Gereisd Met vrienden in Fri Oct 28 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

het fantastische Lago Titicaca

Bart
    2-11-2010

Lago Titicaca is het hoogst bevaarbare meer ter wereld. Vanaf de Peruaanse zijde grenst het aan de stad Puno, een oude coloniale stad met een mooi aangelegd stadscentrum. Bezoek de Uros indianen op hun drijvende dorpen en maak een tocht op een rieten boot! Een vaak overgeslagen maar toch o zo mooie bezienswaardigheid is Sillustani, de torens waar vroeger mensen gecremeerd werden! Eet Cuy (cavia) in het bekenste Cuyrestaurant van de regio met een prachtig uitzicht over het meer.

De Peruanen zeggen altijd wij hebben de Titi en Bolivia hebben de Caca, 3 maal raden wat ze daarmee bedoelen ;-)

Echt een niet te missen bezienswaardigheid bij een bezoek aan zuid Peru!

Gereisd Met vrienden in februari 2008

Puno ideale stop voor de Uros eilanden

Ronald Flint
    29-3-2010

Puno is net als veel plaatsen in Peru een vrij smerige stad. Maar als je hier door heen kijkt zie je (vooral het centrum) een mooi plaatsje Het centrum is schoon en vol met restaurantjes. Het heeft een mooie plaza de armas, waar je lekker in de zon kunt genieten. Puno is de stad van de kip, en deze is ook overal te verkrijgen voor heel weinig. Maar een trip naar de uros eilanden, een beetje commercieel maar wel een must. Teven een mooie plek om plaatjes te schieten. Vergeet niet dan Puno op 3860 meter licht.

Gereisd Met partner in Tue Jul 01 2008 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Stad aan het Titicacameer

Chris
    26-10-2009

Puno ligt aan het Titicacameer, het grootste meer van Zuid-Amerika, dat grenst aan Peru en Bolivië. Op 3850 meter hoogte zijn de avonden en nachten in Puno echt koud, wat je merkt aan de flink ingedoste Indianen. De grote hoogte bezorgt menig toerist ook de hoogteziekte, waartegen het kauwen van colabladeren volgens sommigen een remedie is. Aan te raden is een bezoek aan de rieteilanden van de Uros-Indianen, die momenteel vooral leven van het toerisme. Puno is geen aangename stad, maar je krijgt er wel een aangrijpend beeld van het armzalige leven dat de Indianen er leiden op de Andes-hoogvlakte.

Gereisd Met partner in Sat Jul 01 1995 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Puno scoort een 7,4 uit 10, op basis van 8 reviews