Paracas

Paracas

We hebben een aantal aanbieders voor Paracas voor je op een rij gezet:

Peru Online
Peru Online

Reviews over Paracas

• 5Astrid28-06-2014

Niet echt gezellig

We zijn er alleen maar doorheen gereden. Er zijn een aantal resorts en voor de rest is er niets te beleven. Je komt hier omdat je wat excursies wilt maken.

• 5Sfeer in stad
    • 5Omgeving
    • 5Cultuur

Gereisd met partner in juni 2014

• 7Ilja104-09-2013

Aardig kuststadje

Leuk kuststadje met boulevard, wat winkels en restaurants dat gedomineerd wordt door de dagelijkse, ochtendexcursies naar de Ballestas eilanden

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 5Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2013

• 8Roel31-08-2011

Mooie reis

Het is alweer wat jaren geleden dat we per auto van Lima naar Paracas reisden. We verbleven in een hotel dat tegenwoordig Hotel Paracas heet. Het enige hotel in de omgeving. Paracas ligt in de kustwoestijn die langs de gehele Peruaanse kust loopt. We hebben Paracas Schiereiland bezocht, een onherbergzaam gebied dat wel de status van Nationaal Park heeft. De pre-Incas hadden hier hun bestaan. Vanaf het hotel konden we met een kleine sloep met buitboordmotor een tochtje van ca. 30 km maken naar de Islas Ballestas, een eilandgroep/natuurgebied buiten de kust. Een avontuurlijk tochtje, maar de moeite waard. Een autoreis buiten Lima was destijds gevaarlijk aangezien de Sendero Luminoso (het Lichtend Pad) behoorlijk actief was in het land met terroristische dreigingen. In de loop van de tijd is in die situatie wel verbetering gekomen. Maar het blijft in Zuid-Amerikaanse toch wel altijd oppassen geblazen.

• 7Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 9Cultuur

Gereisd met vrienden in januari 1990

• 8Bart28-09-2010

Erg mooi natuurgebied

In Paracas ligt een beschermd kustgebied waar je o.a. zeeleeuwen, pinguins, dolfijnen en Peruvian Boobies (vogels) kunt zien! Echt een aanrader als je niet zeeziek word van kleine bootjes.

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving

Gereisd met vrienden in juli 2005

• 0Bruno01-10-2009

Vanuit Paracas naar de Ballestas Eilanden

Vanuit Paracas vaart men naar de Ballestos Eilandengroep. Duizenden zeeleeuwen en honderduizenden vogels zijn indrukwekkend.

Gereisd met partner in maart 2009