Machu Picchu

Machu Picchu

We hebben een aantal aanbieders voor Machu Picchu voor je op een rij gezet:

Peru Online
Peru Online

Reviews over Machu Picchu

• 10Susan20-02-2017

Een overweldigende adembenemde ervaring,

Het busvervoer naar MP vanuit het dorp is goed geregeld, de rijen waren lang maar toch ging het snel. Ook bij de ingang van MP verliep het kopen van tickets heel vlot! Wel handig om voor binnenkomst nog even naar het (schone!)toilet te gaan aangezien er hierna geen mogelijkheden meer zijn. Wij dachten in Cuzco tickets voor Huayna Picchu gekocht te hebben( hier ook nog extra naar gevraagd), maar dit bleken tickets voor MP mountain te zijn..... Maar toch een schitterende dag gehad, echt ongelofelijk indrukwekkend hoe dit ooit gebouwd is. Als je iets van de menigte wegloopt is het extra genieten van de omgeving. Wij zijn tot het einde van de middag gebleven, de meeste toeristen zijn dan weg en je beleeft MP dan heel anders: er heerst echt een serene rust. Ook leuk dat er op dat moment veel lama"s tevoorschijn kwamen wat nog een paar extra leuke plaatjes opleverde. Ook het naar het dorp terug wandelen ipv de bus vonden we erg goed te doen, zelfs onze 2 tieners die eerst niet wilden wandelen vonden het uiteindelijk erg leuk !

• 10Uitgaanslevenn

juli 2016

• 8Mar05-09-2016

Mooie, toeristische plaats

Er was een zwembad met vulkanisch water, maar door de drukte en doordat de mensen daar vooral staan te drinken, kun je er niet zwemmen. Het stadje op zich is toeristisch, maar ziet er wel leuk uit. Vanuit Cuzco ga je erheen met een stoomtrein.

• 6Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met vrienden in augustus 2016

• 10H. Hammann07-06-2015

Prachtige omgeving, wel heel druk, erg duur

Zeer indrukwekkend. Veel trap lopen, oneffen treden.

Gereisd met vrienden in mei 2015

• 8Wouter11-09-2014

Mooie ervaring, imposant!

Geweldige bezienswaardigheid, mooi om te ervaren. Gidsen vertellen het hele verhaal eromheen, uitzicht is geweldig.

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 9Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in augustus 2014

• 8Astrid28-06-2014

Prachtig! Hopen dat het niet helemaal instort

Omdat Machu Picchu nu op de erfgoedlijst van Unesco staat, mag alles wat instort niet meer worden opgebouwd. Je ziet nu al hele stapels met stenen liggen van gedeeltes van gebouwen die zijn ingestort. Maar het is heel indrukwekkend om hier te lopen en je te beseffen dat dit alles met mensenhanden is gemaakt, hoog op de berg.

• 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2014

• 10Rein27-10-2013

Dit moet je gezien hebben.

Als je van historie houdt en je wilt echt iets ongelofelijks zien dan moet je hier geweest zijn. Niet alleen de natuur is mooi maar wat je ziet dat gaat je verstand te boven.

Gereisd met vrienden in september 2013

• 10Paul02-09-2013

absoluut een ToDo!

helemaal top! 's ochtends vroeg gaan en boven zijn als de zon opgaat. ja inderdaad wel een dure trip maar de moeite waard

augustus 2013

• 9Conny05-12-2012

de meest bekende Incastad ter wereld

Machu Picchu is natuurlijk de meest bekende Incastad ter wereld en letterlijk en figuurlijke een hoogtepunt! Wij waren er al om 7 uur 's-morgens en hebben eerst met een gids het complex bezocht. De gidsen vertellen je allerlei dingetjes die je niet in een gewone reisgids terug vindt. Na 2 uur hebben we afscheid genomen en hebben we zelf nog een tijdje rond gelopen. Voordeel van er vroeg te zijn is dat het nog relatief rustig is, hoe later op de dag hoe meer volk. Dus vroeg opstaan loont de moeite als je een beetje in rust van dit geweldige complex wilt genieten. Wij hebben de Salkantay-Inca Trail gelopen om in Aguas Calientes te komen, supermooi en niet zo overlopen als de Inca Trail. Enige nadeel is dat je niet boven in Machu Picchu aankomt maar beneden in Aguas Calientes.

• 9Omgeving

Gereisd met vrienden in november 2011

• 7John29-08-2012

Mooi maar druk

Er lopen per dag 5000 mensen hier dus had voor ons hoewel het erg mooi was wel een hoog Disney gehalte zeker toen we 1 1/2 uur moesten wachten, door de drukte, tot we met het busje naar beneden konden. Je moet moeite doen om om de mensen heen te fotografen. Maar laat dit je niet tegen houden om te gaan er is genoeg te zien.

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in augustus 2012

• 9karol16-06-2012

Wspaniałe miejsce

Jest tu wspaniale i kiedys tu wrócę to pewne

• 9Sfeer in stad
    • 9Uitgaanslevenn