Machu Picchu

Reviews over Machu Picchu

Een overweldigende adembenemde ervaring,

Susan
    20-2-2017

Het busvervoer naar MP vanuit het dorp is goed geregeld, de rijen waren lang maar toch ging het snel. Ook bij de ingang van MP verliep het kopen van tickets heel vlot! Wel handig om voor binnenkomst nog even naar het (schone!)toilet te gaan aangezien er hierna geen mogelijkheden meer zijn. Wij dachten in Cuzco tickets voor Huayna Picchu gekocht te hebben( hier ook nog extra naar gevraagd), maar dit bleken tickets voor MP mountain te zijn..... Maar toch een schitterende dag gehad, echt ongelofelijk indrukwekkend hoe dit ooit gebouwd is. Als je iets van de menigte wegloopt is het extra genieten van de omgeving. Wij zijn tot het einde van de middag gebleven, de meeste toeristen zijn dan weg en je beleeft MP dan heel anders: er heerst echt een serene rust. Ook leuk dat er op dat moment veel lama"s tevoorschijn kwamen wat nog een paar extra leuke plaatjes opleverde. Ook het naar het dorp terug wandelen ipv de bus vonden we erg goed te doen, zelfs onze 2 tieners die eerst niet wilden wandelen vonden het uiteindelijk erg leuk !

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2016

Mooie, toeristische plaats

Mar
    5-9-2016

Er was een zwembad met vulkanisch water, maar door de drukte en doordat de mensen daar vooral staan te drinken, kun je er niet zwemmen. Het stadje op zich is toeristisch, maar ziet er wel leuk uit. Vanuit Cuzco ga je erheen met een stoomtrein.

Gereisd Met vrienden in Mon Aug 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Prachtig! Hopen dat het niet helemaal instort

Astrid
    28-6-2014

Omdat Machu Picchu nu op de erfgoedlijst van Unesco staat, mag alles wat instort niet meer worden opgebouwd. Je ziet nu al hele stapels met stenen liggen van gedeeltes van gebouwen die zijn ingestort. Maar het is heel indrukwekkend om hier te lopen en je te beseffen dat dit alles met mensenhanden is gemaakt, hoog op de berg.

Gereisd Met partner in juni 2014

de meest bekende Incastad ter wereld

Conny
    5-12-2012

Machu Picchu is natuurlijk de meest bekende Incastad ter wereld en letterlijk en figuurlijke een hoogtepunt! Wij waren er al om 7 uur 's-morgens en hebben eerst met een gids het complex bezocht. De gidsen vertellen je allerlei dingetjes die je niet in een gewone reisgids terug vindt. Na 2 uur hebben we afscheid genomen en hebben we zelf nog een tijdje rond gelopen. Voordeel van er vroeg te zijn is dat het nog relatief rustig is, hoe later op de dag hoe meer volk. Dus vroeg opstaan loont de moeite als je een beetje in rust van dit geweldige complex wilt genieten. Wij hebben de Salkantay-Inca Trail gelopen om in Aguas Calientes te komen, supermooi en niet zo overlopen als de Inca Trail. Enige nadeel is dat je niet boven in Machu Picchu aankomt maar beneden in Aguas Calientes.

Gereisd Met vrienden in november 2011

Mooi maar druk

John
    29-8-2012

Er lopen per dag 5000 mensen hier dus had voor ons hoewel het erg mooi was wel een hoog Disney gehalte zeker toen we 1 1/2 uur moesten wachten, door de drukte, tot we met het busje naar beneden konden. Je moet moeite doen om om de mensen heen te fotografen. Maar laat dit je niet tegen houden om te gaan er is genoeg te zien.

Gereisd Met partner in Wed Aug 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Machu Picchu scoort een 8,9 uit 10, op basis van 29 reviews