• Type accommodatie

• Waardering

Reviews over Machu Picchu

Een overweldigende adembenemde ervaring,

Susan, 20-2-2017

Het busvervoer naar MP vanuit het dorp is goed geregeld, de rijen waren lang maar toch ging het snel. Ook bij de ingang van MP verliep het kopen van tickets heel vlot! Wel handig om voor binnenkomst nog even naar het (schone!)toilet te gaan aangezien er hierna geen mogelijkheden meer zijn. Wij dachten in Cuzco tickets voor Huayna Picchu gekocht te hebben( hier ook nog extra naar gevraagd), maar dit bleken tickets voor MP mountain te zijn..... Maar toch een schitterende dag gehad, echt ongelofelijk indrukwekkend hoe dit ooit gebouwd is. Als je iets van de menigte wegloopt is het extra genieten van de omgeving. Wij zijn tot het einde van de middag gebleven, de meeste toeristen zijn dan weg en je beleeft MP dan heel anders: er heerst echt een serene rust. Ook leuk dat er op dat moment veel lama"s tevoorschijn kwamen wat nog een paar extra leuke plaatjes opleverde.

Ook het naar het dorp terug wandelen ipv de bus vonden we erg goed te doen, zelfs onze 2 tieners die eerst niet wilden wandelen vonden het uiteindelijk erg leuk !

Mooie, toeristische plaats

Mar, 5-9-2016
    Er was een zwembad met vulkanisch water, maar door de drukte en doordat de mensen daar vooral staan te drinken, kun je er niet zwemmen. Het stadje op zich is toeristisch, maar ziet er wel leuk uit. Vanuit Cuzco ga je erheen met een stoomtrein.

Prachtige omgeving, wel heel druk, erg duur

H. Hammann, 7-6-2015
    Zeer indrukwekkend. Veel trap lopen, oneffen treden.

Mooie ervaring, imposant!

Wouter, 11-9-2014
    Geweldige bezienswaardigheid, mooi om te ervaren. Gidsen vertellen het hele verhaal eromheen, uitzicht is geweldig.
Machu Picchu scoort een 8,9 uit 10, op basis van 29 reviews