Artesania Santo Domingo

Artesania Santo Domingo

8.5Fantastisch

5.3km van centrum

Op vakantie geweest naar Artesania Santo Domingo?

• 8Rene28-07-2013

Markt met veel prullen

Als het warm is veel schaduw.

Zakelijk gereisd in april 2009

• 9Bart20-06-2011

Hier vind je alles/goedkoop!

Ik ben al vele vele malen in Lima geweest, heb vele souveniermarkten bezocht, maar voor mij staat met stip op één de goed verscholen souveniermarkt Artesania Santo Domingo.

De omvang van dit 2 etage tellende gangenstelsel zie je van buitenaf niet. Hier vind je alles! T-shirts, prullaria, Keramiek, Peruaanse spelletjes, mutsen etc etc.. De keuze is reuze!!

Omdat veel mensen het niet kunnen vinden hierbij een korte omschrijving: Je staat op de Plaza Mayor met je neus naar het Paleis (Gobierno) en ziet links een klein pleintje met een fontein. Dit heet Plaza Peru. Loop de straat in die links langs Plaza Peru loopt, vervolgens ga je de eerste straat rechts (volgens mij heet deze Camana). Je loopt nu voorbij de 'Iglesia de Santo Domingo' waarnaar de souveniermarkt vernoemd is.

Er is een klein pleintje tegenover Museo de la Gastronomica, hier vind je de ingang! Dit is echt the place to be voor al je souveniers gecentreerd in één locatie tegen de allergunstige prijs!! Succes met vinden!

december 2009