Cusco

Reviews over Cusco

Prachtige stad

Babken Grigoryan
    27-11-2018

Cusco is een hele coole stad, maar bij aankomst op de luchthaven merk je al meteen dat het hoogteverschil niet te onderschatten is. Taxi's van de luchthaven naar het centrum zouden tussen de 3 en de 5 euro moeten kosten aangezien het een korte rit is. Het centrum is redelijk compact en alles wordt er met de voet gedaan. In een van de vele toeristenwinkeltjes kan je ook gemakkelijk je trip naar de Machu Picchu boeken. 's Nachts kan het aardig koud worden, dus warme kledij is een must. Eten doe je het best in een van de vele Peruaanse restaurantjes, en tot mijn grote verrassing waren er ook Chinese en Italiaanse restaurants! Dus aan keuze geen gebrek :)

Gereisd Alleenreizend in februari 2018

Cultuur en gezelligheid, kent geen tijd.

Catja
    14-11-2018

Cusco. Het bruisende stadje in Peru waar vanuit menige mensen hun reis naar Matchu Pitchu starten. Bij ons was dit niet gelukt vanwege tijdgebrek. Uiteindelijk zijn we aangenaam verrast door dit vriendelijke stadje met bijhorende inwoners. Ligging, cultuur, historie, leuke restaurants en barretjes, alsmede winkels en wandel gelegenheden. Ofwel, van alles wat en voor ieder wat wils in een typisch Peruaanse omgeving.

Gereisd Met partner in april 2016

Leuk voor een kort verblijf

Sabrina
    13-1-2018

Het is geen schone stad, maar zeker leuk om een gratis walkingtour te doen. Voor een fooi kan je hierbij een groot aantal leuke plaatsen zien. Een mooie dag trip is een tour naar rainbow mountain. Fysiek zwaar, maar zeker de moeite waard.

Gereisd Met partner in juni 2017

Een stad met een leuk oud centrum

Hugo
    27-11-2017

Naast de mooie oude gebouwen en de schilderachtige smalle straatjes had ik het geluk dat op zondag er een lokaal feest werd gevierd waarbij in het centrum veel mensen in klederdracht op de been waren. Wel was het voor mij als lage land bewoner rustig aan te doen vanwege de hoogte, ca. 3500 mtr. Niet te min was het een geweldige ervaring.

Gereisd Met vrienden in Fri Sep 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Magisch, gezellig en prachtig

ellen.v
    2-5-2016

De meeste mensen die naar Cusco gaan komen van of gaan naar Maccupichu. Cusco ademt de Incacultuur uit. Gezellige stad, mooie stad en gewend aan toeristen. Marktjes leuk en afdingen het devies. Vergeet het koffiemuseum niet voor de heerlijkste koffie met taart ( bovenste verdieping).

Gereisd Met vrienden in Fri Apr 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Cusco scoort een 8 uit 10, op basis van 33 reviews