Hotel Pozo Del Cielo

Hotel Pozo Del Cielo

3 reviews over Hotel Pozo Del Cielo in het Nederlands

Hotel Pozo del Cielo is gelegen in het kleine dorpje Chivay. De enige logische reden om dit dorp aan te doen is een bezoek aan de Canon del Colca.

Het hotel is simple maar mooi opgebouwd en prachtig gelegen. Het uitzicht vanuit je hotelkamer is simpelweg fantastisch! Het restaurant is goed, maar de meeste mensen gaan met een georganiseerde trip elders eten in een simpeler restaurant met traditionele dans en een bezoek aan de thermale baden.

Ik vond het personeel behulpzaam en vriendelijk.

Bij het regelen van je reis naar Canon del Colca zou ik zeker vooraf navragen/aangeven dat je graag in dit hotel verblijft!

Chivay zelf is een klein dorpje. De route die je aflegd om dit dorp te bereiken is fantastisch! Het dorp zelf stelt niet veel voor, in het centrum zijn een aantal simpele restaurants waar het eten overigens fantastisch smaakt!! Veel traditioneel regionaal eten is te bestellen en het smaakt heerlijk!

Er zijn heerlijke thermale baden te bezoeken, zeker de moeite waard!

Hotel ligt aan de rand van Chivay een plaats in de colca Canyon.

Het hotel ligt wat afgelegen met een prachtig uitzicht op de valei.

Het zijn allemaal aparte huisjes met daarin de kamers. Soms met een stijle trap te bereiken.

Het ontbijt is in buffetvorm, erg goed verzorgd.

Het koelt 's avonds flink af maar echt koud heb ik het niet gehad. Dekens genoeg.

Voor een bezoek aan de termale baden in Chivay kun je vragen om een handdoek te lenen (kost 5 sol).

Personeel is erg aardig en behulpzaam.

KOUD, KOUD, ZEER KOUD

Francis van Jette, 3-6-2010

Dit hotel werd onlangs gebouwd in pure Inca-stijl : verschillende huisjes bevatten een tweetal kamers ZONDER VERWARMING. In mei is het er 's nachts heel koud. Wanneer men slapen gaat, krijgt men een warme waterkruik mee om aan de voeten leggen. 's Morgens zelfs geen douche genomen omdat wij vreesden dat er ijsblokjes op ons zouden vallen. Ook in het restaurant en in de lobby is er geen verwarming (met uitzondering van een open haard waar iedereen dicht bij elkaar zat). Een hotel geschikt voor ijsberen !

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Pozo Del Cielo in Colca-Canyon, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Pozo Del Cielo zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Pozo Del Cielo scoort een 7 uit 10 op basis van 3 reviews.