Arequipa

We hebben een aantal aanbieders voor Arequipa voor je op een rij gezet:

Reviews over Arequipa

• 9Gert29-12-2015

Een fantastische ervaring!

Niet voor niets is de binnenstad van Arequipa opgenomen in de canon van de Werelderfgoedlijst van Unesco. Met de kathedraal, de Compaña, klooster Santa Catalina, de Plaza, Museo Andeo, en vele andere attracties kan dat ook bijna niet anders. Het is een gezellige stad, met vele restaurantjes, winkeltjes, uitgaansmogelijkheden, maar ook - in de buitenwijken - met enorme shoppingmalls. Bovendien is de stad een prachtig uitgangspunt voor excursies naar de Colca Cañon, de intrigerende vulkanen die de stad omringen, en vele andere mogelijkheden voor excursies. Arequipa ligt op gemiddeld 2500 meter hoogte, en dat merk je, vooral bij inspanning. De vulkanen, de stad ligt op/tegen de nog actieve Chachani en de Misti (beide meer dan 6000 meter hoog), en zijn overal vandaan te zien. De stad heeft een vliegveld, en een netwerk van goedkope en zeer goede busverbindingen verbindt de stad met vele andere steden. Ik ben er enige weken geweest, en kwam tijd tekort! Geen 'stadje' overigens, want bijna 800.000 inwoners!

• 10Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 10Cultuur

Gereisd met partner in januari 2014

• 7Astrid28-06-2014

Gezellige plaats

Reserveer een city tour, je ziet dan alle interessante plekken in 1 middag...

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 7Zorg voor natuur
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in juni 2014

• 9Rein28-10-2013

Mooiw wandelingen

In Arequipa vindt je nog het nodige van de Inca's zoals het ijsmeisje Juanita. Het Santa Catalina klooster is een dorp in een stad, bezoek waard

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in september 2013

• 8gstijf19-07-2013

Hele ervaring !

Leuke bruisende stad met genoeg winkels en eetgelegenheden . Bezoek ook de Tristan market .

Zakelijk gereisd in juni 2013

• 9Frans Hupkens25-05-2012

Levendig stadje

Geheel passend in een rondreis door Peru, je voelt je in tegenstelling tot in Lima, meteen op je gemak. Leuke ouderwetse winkeltjes en boutieks. Het klooster San Catelina is een aanrader evenals de kathedraal. Inderdaad een sfeervol plein waar mensen je nog goedendag zeggen.

• 6Uitgaanslevenn

Gereisd met oudere kinderen in april 2012

• 9A. FUNKE17-10-2011

Peru: onvergetelijke natuur en cultuur.

De inca cultuur heeft vele gezichten. in peru wordt dit vooral getoond in arequipa, cuzco en lima. natuurlijk zijn de machu picchu, salinas, colca canyon en ollantaytambo hoogtepunten. als je de kans krijgt om dit geweldig land te bezoeken: grijp die met beide handen!!

• 10Omgeving
    • 10Cultuur

Gereisd met jonge kinderen in januari 2011

• 9Bart04-11-2010

mooie coloniale stad waar veel te zien is

Arequipa is echt een schitterend mooie stad, een parel van het Zuiden! Het plein siert sich met koloniale gebouwen met grote boogbalkonnen waar je je maag kunt vullen. De cathedraal is ook erg mooi! Alleen het plein met zijn uitstraling geeft ik al een 8,5 =) Hoofdattractie van deze stad is het Monesterio de Santa Catalina. Dit is echt een dorp in de stad Arequipa. In dit klooster werd vroeger flink gefeest door de nonnen en werden de plaatselijke jongeren via de achterdeur binnengelaten. Dit alles hield al snel op toen het Vaticaan hier bericht van kreeg en er een strenge Non als leidster naar Arequipa werd gestuurd. Elk deel van dit klooster is in een andere kleur geschilderd. Een niet te missen bestemming!

Vanaf Arequipa worden reizen georganiseerd naar Canon del Colca (zie andere berichten), mocht je twee dagen de tijd hebben dan raad ik iedereen deze fantastische reis van harte aan. terugkomende op het stadscentrum, er zijn veel gezellige straatjes, goede restaurantje

Gereisd met vrienden in februari 2008

• 9Chris 26-10-2009

Mooi gelegen stad in het zuiden

Arequipa, de derde stad van Peru, ligt in het zuiden van het land, op meer dan 2300 meter hoogte. Zo is het een ideaal tussenstadium naar het meer dan 3800 meter hoge Titicacameer. Arequipa doet heel Spaans-koloniaal aan. Vooral mooi is de Plaza de Armas, met onder meer de kathedraal en verscheidene koloniale gebouwen. In de omgeving van de stad liggen drie vulkanen

Gereisd met partner in juli 1995

• 8peter11-09-2009

leuke stad

mooie kathedraal en santa cataline convent zijn de moeite waard. vrouwen met bolhoedjes, straatverkopers enz

• 8Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in oktober 2005

• 7Antonio18-04-2009

Prima hotel op doorreis.

Het hotel heeft een ommuurde tuin met daarin verschillende gebouwen met hotelkamers. Grote verschillen in kamers qua accomodatie. Ontbijt 's morgens in de tuin tussen de planten en de kolibries. In de tuin bevindt zich een speeltuintje en een soort kantine met terras. Ligt dicht bij het centrum. Geen last van verkeer.

• 7Sfeer in stad
    • 8Omgeving