Arequipa

Reviews over Arequipa

Een fantastische ervaring!

Gert
    29-12-2015

Niet voor niets is de binnenstad van Arequipa opgenomen in de canon van de Werelderfgoedlijst van Unesco. Met de kathedraal, de Compaña, klooster Santa Catalina, de Plaza, Museo Andeo, en vele andere attracties kan dat ook bijna niet anders. Het is een gezellige stad, met vele restaurantjes, winkeltjes, uitgaansmogelijkheden, maar ook - in de buitenwijken - met enorme shoppingmalls. Bovendien is de stad een prachtig uitgangspunt voor excursies naar de Colca Cañon, de intrigerende vulkanen die de stad omringen, en vele andere mogelijkheden voor excursies. Arequipa ligt op gemiddeld 2500 meter hoogte, en dat merk je, vooral bij inspanning. De vulkanen, de stad ligt op/tegen de nog actieve Chachani en de Misti (beide meer dan 6000 meter hoog), en zijn overal vandaan te zien. De stad heeft een vliegveld, en een netwerk van goedkope en zeer goede busverbindingen verbindt de stad met vele andere steden. Ik ben er enige weken geweest, en kwam tijd tekort! Geen 'stadje' overigens, want bijna 800.000 inwoners!

Gereisd Met partner in januari 2014

Levendig stadje

Frans Hupkens
    25-5-2012

Geheel passend in een rondreis door Peru, je voelt je in tegenstelling tot in Lima, meteen op je gemak. Leuke ouderwetse winkeltjes en boutieks. Het klooster San Catelina is een aanrader evenals de kathedraal. Inderdaad een sfeervol plein waar mensen je nog goedendag zeggen.

Gereisd Met oudere kinderen in Sun Apr 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Peru: onvergetelijke natuur en cultuur.

A. FUNKE
    17-10-2011

De inca cultuur heeft vele gezichten. in peru wordt dit vooral getoond in arequipa, cuzco en lima. natuurlijk zijn de machu picchu, salinas, colca canyon en ollantaytambo hoogtepunten. als je de kans krijgt om dit geweldig land te bezoeken: grijp die met beide handen!!

Gereisd Met jonge kinderen in januari 2011

mooie coloniale stad waar veel te zien is

Bart
    4-11-2010

Arequipa is echt een schitterend mooie stad, een parel van het Zuiden! Het plein siert sich met koloniale gebouwen met grote boogbalkonnen waar je je maag kunt vullen. De cathedraal is ook erg mooi! Alleen het plein met zijn uitstraling geeft ik al een 8,5 =) Hoofdattractie van deze stad is het Monesterio de Santa Catalina. Dit is echt een dorp in de stad Arequipa. In dit klooster werd vroeger flink gefeest door de nonnen en werden de plaatselijke jongeren via de achterdeur binnengelaten. Dit alles hield al snel op toen het Vaticaan hier bericht van kreeg en er een strenge Non als leidster naar Arequipa werd gestuurd. Elk deel van dit klooster is in een andere kleur geschilderd. Een niet te missen bestemming!

Vanaf Arequipa worden reizen georganiseerd naar Canon del Colca (zie andere berichten), mocht je twee dagen de tijd hebben dan raad ik iedereen deze fantastische reis van harte aan. terugkomende op het stadscentrum, er zijn veel gezellige straatjes, goede restaurantje

Gereisd Met vrienden in februari 2008

Mooi gelegen stad in het zuiden

Chris
    26-10-2009

Arequipa, de derde stad van Peru, ligt in het zuiden van het land, op meer dan 2300 meter hoogte. Zo is het een ideaal tussenstadium naar het meer dan 3800 meter hoge Titicacameer. Arequipa doet heel Spaans-koloniaal aan. Vooral mooi is de Plaza de Armas, met onder meer de kathedraal en verscheidene koloniale gebouwen. In de omgeving van de stad liggen drie vulkanen

Gereisd Met partner in juli 1995
Arequipa scoort een 8,4 uit 10, op basis van 20 reviews