Isla Bastimentos

Reviews over Isla Bastimentos

unieke ervaring

MK,
    3-6-2011

Kleinschalig, slechts 3 kamers waarvan 2 hoger op de heuvel, dus inderdaad klimmen (over pad). Kamer is open, geen muren (alleen achterkant) waardoor je een schitterend uitzicht hebt op het water en het omliggende woud. Als je geluk hebt kan je vanuit je bed of hangmat apen zien rondslingeren. Als je pech hebt zie je alleen enge kruip en springbeestjes, want dat is de andere kant van het verhaal. Het is best eng om zonder beschutting te slapen, gelukkig is het slaapgedeelte beschermd door een soort klamboe-tent. Geen electriciteit in de kamer (voordeel, want dan zie je al die enge beesten niet in het donker).

Steve en Karen zijn een geweldige gastheer en gastvrouw. Heerlijk gegeten samen met de andere gasten in het centrale gedeelte.

Spijt dat we hier maar 1 nacht waren, 2 was beter geweest.

Gereisd met vrienden in augustus 2010

Top!

MK,
    2-6-2011

5 Bungalows op palen in zee. Vanaf het hoofdeiland Bocas del Toro vaar je er in 10 minuten naar toe (isla Bastimentos). Bungalows mooi en smaakvol ingericht.

Goed eten en heerlijke cocktails in het restaurant. Personeel en eigenaren supervriendelijk en servicegericht. Veel vissen en zeesterren te bewonderen, 's avonds zwommen er roggen rondom de bungalows. Op land ligt een stukje "tuin" incl. wandelpad waar je de rode kikkertjes en een luiaard kan spotten (helaas wonen er ook superspinnen). Kortom, echt genoten van het verblijf.

Minpuntjes: luide muziek in de baai 's avonds, afkomstig van het hoofdeiland (we wisten dit al van tevoren, en dan valt het best mee). Op het eiland zelf is niets te doen (behalve de excursies per boot, snorkelen, kanovaren).

Gereisd met vrienden in augustus 2010

Het pareltje van de reis!

lisa,
    13-4-2010

Reizend met kleine kinderen zijn wij altijd op zoek naar accomodaties waar we de ruimte hebben en kunnen koken. Na een paar dagen in Saigoncito gezeten te hebben, besloten we op aanraden van Jenny (manager) ook een paar dagen in Rafael`s House op Bastimentos te verblijven. Dit was een geweldige aanvulling op onze reis door Panama. Rafael`s House ligt in het hartje van het dorp, dat niet meer is dan een smalle hoofdstraat. Hier konden de kinderen voor de deur spelen, waar ze vriendjes maakten met de lokale kinderen. Hier hebben ze het nog steeds over. Ook voor ons was deze plek zeer aangenaam vertoeven. Het huis is ruim en heeft twee balkonnen met uitzicht op zee en op de hoofdstraat. Vanuit de hangmat genoten we van het carribische leventje dat zich afspeelt rondom het huis. De kamers hebben goede matrassen en je valt in slaap met het geluid van de zee op de achtergrond (als de bar vlakbij niet open is). Wij huurden het hele huis, maar je kan ook een van de twee kamers huren. Topper!

Gereisd met jonge kinderen in februari 2010

Een vriendelijke plek op Bastimentos!

Toby,
    22-6-2009

Rafaels house is een prima plek om te verblijven op Bastimentos. De kamers, de badkamer en de keuken zijn modern en vrij luxueus in vergelijking met veel andere opties op Bastimentos die of vrij standaard zijn of anders veel prijziger! Rafael woont al zijn hele leven op deze plek en vanuit hier kun je genieten van de langzame en relaxte sfeer die dit caribische eiland te bieden heeft! Wat ons betreft was Bastimentos een stuk mooier, echter en minder toeristisch dan het nabijgelegen eiland Colon! Trek aan die short en slippers (vergeet " "op straat" ook je shirt niet!), maak je op voor een modderige (maar avontuurlijke) wandeling naar het strand en suck up the caribbean vibe!

Gereisd met partner in maart 2009

paradijs

marieke,
    31-3-2009

Al Natural is een geweldige ervaring, mijn vriend en ik zijn hier 5 nachten geweest in maart 2009.

Ons huisje op het strand bood ons alles wat we nodig hadden, zelf warm water.

Het eten was is ontzettend lekker, altijd vers fruit, 3-ganger diner, veel afwisseling.

De tours die geboekt kunnen worden zijn duur, maar als je op zo´n fantastische plek zit zijn deze totaal overbodig. Wij hadden 2 weken door Panama gereist en heel veel ondernomen en waren klaar voor een week relaxen.

De betaling vooraf verliep prima, geen klachten over. De rest ter plaatse voldaan, het is prijzig, maar dat weet je van te voren. Ik had deze plaats niet willen missen, ik waande me een week in het paradijs. Ook werd er gegeten aan een lange tafel, het is erg leuk om andere reizigers te spreken en ervaringen uit te wisselen.

Ik zal hier zeker nog eens terug willen komen.

Complimenten voor Martin, hij was de manager tijdens ons verblijf ivm afwezigheid van Michel en Vincent.

Gereisd met partner in maart 2009
Isla Bastimentos scoort een 5 uit 10, op basis van 1 reviews