Wenen

Reviews over Wenen

Een aanrader deze stad!

Helga Boer
    5-9-2019

Wenen is een stad die je niet in een paar dagen helemaal kunt doen. Er valt zoveel te zien: vooral als je van mooie oude gebouwen houdt of kunst wilt zien. Wij waren er 5 dagen, waarvan 3 reisdagen. Onze dagen hadden we volgepropt: gratis rondleiding in het Rathaus ( indrukwekkend, dus zeker doen!), Haus der Musik, Oberes Belvedere ( waar het wereldberoemde schilderij De Kus van Gustav Klimt hangt), Hofburg, Schloss Schonbrunn, Hundertwasserhaus, een rondwandeling uit de Time to momo gids en sachertort eten in het Sacherhotel. Met de U-bahn en S-bahn kom je overal, wanneer je niet teveel wilt lopen. Kaartjes verkrijgbaar bij de automaat, ook voor meerdere dagen. Tip: vanaf de luchthaven kun je de City Airporttrain nemen of de shuttlebus, maar een goedkoop alternatief is de gewone trein/ S- bahn. Kaartjes kun je uit de automaat halen, maar er is ook een loket en daar tel je al als groep vanaf 2 personen.

Gereisd Met partner in augustus 2019

Fantastisch mooie stad

Hezerkes
    18-8-2019

Wat een geweldige stad vol mooie gebouwen en bezienswaardigheden, ook zeer ruime straten waardoor de drukte niet storend is,we hadden 3 ganse dagen nodig om alles op ons gemak te bezichtigen, voor de sissi liefhebbers bezoek zeker het sissi museum en de tuinen van schloss schönbrunn,binnen lijken alle kamers veel op elkaar, wij vonden het museum interessanter.in Wenen kan je ook lekker eten aan normale prijzen, ook de wienerkoffie is een aanrader.er is zoveel te doen teveel om op te noemen. Het openbaar vervoer is prima geregeld en met een dag pas van 20 euro pp kan je de hele dag de stad doorkruisen.voor de kids is prater ook leuk om te doen. Deze stad is zeker en vast een bezoek waard, ook proper en een gemoedelijke sfeer. Wij gaan zeker nog eens terug.

Zeer de moeite waard!

Jacqy
    24-4-2019

Heerlijk struinen door de straten. Kleine steegjes zijn leuk. En met een trammetje naar het eindpunt reizen. Zoek een goed koffiehuis uit voor koffie met een taartje, er zijn er legio! Prater vond ik prima en het Hundertwasser Haus prachtig!

Gereisd Met oudere kinderen in april 2019

Goed bestede feestelijke vakantie

Wendy Rietkerk
    23-4-2019

Wenen indrukwekkende stad. Omgeving mooie indruk gekregen in busreis erdoorheen. Chauffeur ervaren en goed gehumeurde man met grote witte santaclaus snor, Verblijf in vriendelijk familie Hotel lag wat afgelegen, vond ik prettig. Drukke volle goed bestede dagen genoeg, zeer de moeite!

Gereisd Alleenreizend in december 2017

Wil nog terug !

lutgart moortgat
    12-4-2019

prachtige kerken met muzikaal opgeluisterde missen , veel open ruimten , museumdistrict , art-deco op zijn best , grootse opera , wandelstraten met prima shopmogelijkheden ( niet goedkoop ) veel evenementen zowel in de zomer als in de winter,klassieke muziekconcerten ,maar ook ,vooral in de zomer allerlei pop en ....evenementen ....De gezondste stad van Europa !

Gereisd Alleenreizend in december 2018
Wenen scoort een 8,7 uit 10, op basis van 566 reviews