Camping Alpencamping Nenzing

257 reviews over Camping Alpencamping Nenzing in het Nederlands

Top camping!

Esther
18-6-2018

We komen inmiddels al 5 jaar op deze super mooie camping.2 á 3 keer per jaar.

Samen met onze hond genieten we er iedere keer enorm.echt een top camping!

Helena
17-4-2018

Wie een luxe, ontspannen en gezellige vakantie wil, vindt het op Alpencamping Nenzing: schitterend uitzicht op de bergen, volop wandelmogelijkheden (ook met gids van de camping), zeer luxe en brandschoon sanitair, heerlijk binnen- en buitenzwembad, sauna's, prima restaurant, vriendelijke eigenaren en personeel, kortom aanbevelenswaard!

We komen hier al vele jaren met heel veel plezier

Fred Spandauw
13-11-2017

Alpencamping Nenzing is een zeer verzorgde camping met een prachtig zwembad, zeer geode en schone sanitaire voorziening en een erg leuk en goed verzorgd restaurant. Wij hebben er nog weinig gebruik van gemaakt, maar de camping bidet ook zeer geode Wellness faciliteiten aan. De camping ligt in, weliswaar op rijafstand, een prachtig wandelgebied. Kortom het is echt genieten op camping Nenzing.

Heerlijke camping om weer eens terug te komen

Albert
23-10-2017

Voor het eerst in 25 jaar in oktober met de caravan nog op pad gegaan. En dan nog de bergen in. We kozen deze camping omdat de faciliteiten bij slecht weer ons prima leken, zeker het deels overdekte zwembad. We hebben het "helaas" niet zo mogen ervaren, want het weer was uitzonderlijk mooi en bijna zomers :). Maar hoe dan ook, de faciliteiten waren gewoon uitstekend. Heerlijk zwembad en restaurant. Dat laatste met een prachtige kaart en dito keuken. En de plek die we toebedeeld kregen gaf ons het mooiste uitzicht ooit. Adembenemend! Dat geldt trouwens voor de meeste plekken (zij het niet alle). Check vooraf wel de grootte van de plaats die je wilt nemen, zeker als je nog bijzet-tenten of zoiets bij wilt plaatsen. Door de opzet van de terrassen is daar niet altijd ruimte voor. Check ook of op de plek satelliet ontvangst mogelijk is als je een TV meeneemt met CanalDigital abonnement. Bergen en bomen kunnen ontvangst beletten. Er is wel een TV-aansluiting op veel plaatsen, maar dan heb je enkel de Duitse en Oostenrijkse zenders. Er zijn al genoeg reviews te lezen over de (uitstekende) kwaliteit van de faciliteiten, dat gaan we hier niet herhalen. Natuurlijk is oktober geen hoogseizoen, hoewel de camping nog aardig vol stond. In ieder geval was het personeel uiterst vriendelijk en behulpzaam. We lazen ook wat andere kritieken, zoals het "te kleine" zwembad, waar kinderen weinig mogen. Inderdaad geen zwembad waar kinderen zich helemaal kunnen uitleven. Maar kies dan een andere camping, want de Alpencamping richt zich niet tot het publiek dat normaliter Italiaanse of Spaanse feestcampings bezoekt met grote zwembadcomplexen, dito animatie en groepen kinderen chillend op het terras met patat en pizza. We kunnen het weten want exact dat was voor onze kids destijds een must. Alhoewel ze nu ook Nenzing zeer zouden waarderen, maar ja, de kinderjaren voorbij. Trouwens, je kunt je kinderen altijd nog meenemen naar het grote Walgau-bad in Nenzing. Daar kunnen ze alles. Houden je kinderen daarentegen ook van wandelen, klimmen en klauteren en in de natuur bezig zijn, dan biedt de Alpencamping heel veel. Zoals een prachtig Indianenkamp op de top van een bergje op de camping zelf. Er is een voetbalveldje, maar dat ligt niet naast de camping. Het is een dik kwartier lopen en je komt er enkel via steile bospaadjes. Aandachtspunt voor nieuwkomers: Alpencamping beveelt al de weg via Frastanz aan (de L67, route via Alte Landstrasse) maar melding wordt ook gemaakt van de route via Nenzing. Dat is echter gedeeltelijk een ongelooflijk smalle straat, en zelfs zonder caravan moet je al regelmatig toeren uithalen bij tegenliggers, bouwplaatsen en andere obstakels. Absoluut die route niet met caravan nemen! Al helemaal als je niet van vloeken houdt. Het zegt al genoeg dat deze weg vanaf de camping terug naar Nenzing zelfs verboden is voor caravans en campers. De weg via Frastanz is prima, maar er zitten best wel steile stukken in. Inclusief een paar haarspeldbochten. Zorg dat je auto-caravancombinatie toegerust is op rijden in de bergen. Er is een gasnetwerk, maar dat wordt pas in bedrijf gesteld zodra het echt koud wordt. Dus gewoon gasflessen meenemen. Ook in oktober, zo bleek.Tot slot: de prijs is inderdaad hoger dan gemiddeld elders, maar daar krijg je dan ook het nodige voor terug. En als je het te hoog vindt, boek dan gewoon elders zou ik zeggen. Voor ons hoe dan ook een camping om nog eens terug te keren. Heerlijke vakantie genoten.

Het was weer fantastisch en gezellig

Henk en Mary
31-8-2017

De ontvangst was zeer goed en de persoonlijke belangstelling fantastisch.

Super camping!

Caroline
31-8-2017

Fijne terrascamping met prachtig uitzicht op de meeste plaatsen. Hoe mooier het uitzicht hoe hoger de nachtprijs. Heerlijk eten in het restaurant, prima kwaliteit en vriendelijke bedienig. Eenmaal per week gezellige live-muziek. Zwembad is klein en luxe, zonterras op het dak met ligtoelen. Zwembad minder geschikt voor kinderen omdat het klein is, er is wel een peuterbadje aanwezig. Sanitair is mooi en schoon, keuze uit gewone douches en complete badkamer. Omgeving veel te doen , veel wandel mogelijkheden. Echt genieten en daar is de prijs uiteraard ook naar. Wil je goedkoop zitten dan hoor je hier niet thuis. Je krijgt hier waar naar je geld.Wifi apart betalen per dag.Broodjes service aanwezig. Boodschappen doen in Nenzing, daar zijn 3 supermarkten.

Geweldig!

Moorsjes
16-8-2017

Heerlijke luxe camping met lekker terras aan het zwembad mooie omgeving

Precies de sfeer waar wij van houden!!

Super camping

Gijs
5-8-2017

Prachtige Camping. Prijs is wat hoger dan gemiddeld, maar je krijgt hier veel voor terug.

Ligging: Vanaf de terrassen mooi uitzicht over het dal van Bludenz. Rustig gelegen net boven Nenzing tegen de bosrand.

Prijs/kwaliteit: Goed, duurder door aanwezig zwembad en luxe sanitairgebouw. Voorzieningen op de plaatsen. Wel moet voor verschillende zaken (zoals wifi en sauna) extra worden betaald. Ook kent de camping verschillende extra belastingen.

Staat v/h Sanitair: Er zijn drie sanitair gebouwen. Het oudere sanitairgebouw is schoon en voornamelijk in gebruik voor toiletvoorziening. Douche wat ouder maar altijd schoon (omdat het er rustig is). Ander sanitairgebouw is nieuwer en kent los te huren douches met wastafel en soms een toilet. Als deze open zijn (dus niet verhuurd) zijn ze voor iedere gast gratis te gebruiken. Op twee verdiepingen aanwezig en luxe. Derde sanitaire voorziening zit onder het restaurant en zijn luxe en schoon (alleen toiletten).

Zwembad: Exact zoals op de foto op de website, grot genoeg, niet geschikt om veel in te spelen maar wel lekker als afkoeling (zowel binnen als buiten).

Hygiene: Niets vies op deze camping gezien.

Verbeterpunt: afwasgelegenheid is verouderd en krap, hierdoor vaak wat minder schoon dan gewenst. Afwasgelegenheid naast het winkeltje is wel goed.

Camping is zeer lux met uitstekend en schoon sanitair. Prima restaurant waar je afhaal maaltijden te verkrijgen zijn en voor de ochtend broodjes. Leuk winkeltje waar kinderen snoep kunnen graaien tegen normale prijzen. Enige nadeel is de auto bij de plaats dat geeft op het terras soms want onrust. Plaatsen zijn daarom zo groot maar als je je auto op de parkeer zet heb je wel je ruimte

Een luxe camping, maar nooit weer terug

Gerard
17-7-2017

De camping biedt luxe faciliteiten, zoals het sanitair, het zwembad en het restaurant. Toch hebben wij ons hier nooit thuis gevoeld: geen warm welkom, alles kost geld (zelfs wifi), je wordt naar je plek geracet en voordat je uit de auto bent is de campingbeheerder al weer gevlogen, personeel maakt een gestreste indruk, receptie kan weinig toeristische informatie geven, op het terras heb je betaald en dan wordt je direct verzocht om op te staan voor de volgende gasten. Kortom: de camping is lux, maar het personeel heeft een schrijnend gebrek aan betrokkenheid bij haar campinggasten.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Alpencamping Nenzing in Nenzing, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Alpencamping Nenzing zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Alpencamping Nenzing scoort een 8.61 uit 10 op basis van 384 reviews.