Camping Alpencamping Nenzing

• 8.7Staat v/h sanitair

• Sauna
Meer camping info
Tonen op kaart

Kijk uit op het dal op Alpencamping Nenzing in het plaatsje Vorarlberg. Met het nette zwembad, restaurant, de wellness en vele activiteiten is het hier goed te doen. De ligging is centraal dus er is veel te doen in de omgeving zoals een fietstocht naar Bodensee, wandelen op de Nenzinger Himmel, met de auto naar Appenzell of naar Bürs (10 km).

412 reviews over Camping Alpencamping Nenzing

• 7Hanna29-09-2019

Dure maar mooie camping

Hier zonder te boeken heen gegaan,bij aankomst was de camping volgeboekt Toen we weer weg zouden gaan was er opeens nog plekje vrij gelukkig,maar dit was wel een plek van ruim 50 euro pn. Grote plek ,mooi uitzicht maar ver van toiletgebouw. Volgende dag goedkopere plek gekregen ,met uitzicht op de sauna waar gasten naakt te zien zijn( hoop dat de sauna gasten dit weten) Voor dat we zo laat in seizoen waren is deze camping nog ontzettend duur. En waarom is een hond in winterseizoen goedkoper? Maar camping is mooi met prachtig sanitairgebouw. Je kan er prachtig wandelen. Je moet wel alles zelf ontdekken wat uitstapjes betreft Heerlijk gegeten in restaurant ,wel reserveren Omdat dit een dure camping is ,denk ik niet dat we er weer komen Zou hier zelf ook niet met kinderen heen gaan

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2019

• 7Jeanet19-08-2019

matig

De camping is te bereiken via een pittige klim, uitzicht is prachtig maar dusdanig afgelegen dat je altijd de auto nodig bent om iets te ondernemen. Receptie is niet vriendelijk, uiterst sumier met informatie verstrekking en de eigenaar is een apart mannetje. Plekken zijn prima. Broodjes in het winkeltje, wat je beter een woonwinkel kunt noemen, zijn veel te duur. Zwembad en natuurbad zijn prachtig maar veel te klein bij warm weer en wanneer de camping vol is. Sanitair heeft prive badkamers, maar zodra iemand gedoucht heeft, is alles zeiknat en kan ook niet droog getrokken worden door het ontbreken van een putje. Ik raad deze camping niet aan voor gezinnen, er zijn veel mooiere campings in Oostenrijk te vinden waar kinderen zich heel goed kunnen vermaken.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 7Gardagoofy19-08-2019

Overpriced

Via de beoordelingen en het ANWB Campingboek de keuze laten vallen op deze Camping op doorreis naar huis.Wij vonden het een Prachtige Camping/omgeving maar niet in verhouding met de prijs.Het is behoorlijk pittig te bereiken via een flinke klim en ligt toch wel wat afgelegen zodat je altijd de Auto nodig hebt om bv. het Dorp in te gaan.De plaatsen zijn prima en ons uitzicht prachtig.De Receptie gaf maar hele beknopte informatie.De prijs voor de broodjes en brood zijn overdreven duur ( gewoon het dubbele als in het dorp bij de bakker) maarja, je gaat natuurlijk niet daarvoor de auto starten.Het Restaurant is gewoonweg Top, net als de bediening hier, dat mag gezegd worden maar aardig aan de prijs.Het zwembad en het natuurbad zijn prachtig en goed onderhouden ( is nog allemaal nieuw) Het scheiden van afval is netjes aan het begin van de Camping en het reinigen van het chemisch toilet gaat via een Automaat (2 euro) of via de Campersluis.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 9Rudolf Schreuder17-08-2019

Rustige, nette camping, prachtig gelegen

Wij hadden een hooggelegen plek met prachtig uitzicht, dit was de goedkoopste plek overigens. Groot genoeg voor caravan, voortent en auto (had ook nog een tentje bij gekunt). Goed sanitair, vooral het nieuwe deel. Geen wachttijden gehad bij douches of toilet. Restaurant is geweldig, hier komen ook gasten van buitenaf. Zwembad is heerlijk met daarbij een natuur zwembad voor alleen volwassenen. Broodjes kan je de dag van te voren bestellen. Winkeltje heeft vooral souvenirs en alleen basis producten. Receptie is gastvriendelijk. Vanaf 21.00 uur wordt het rustig op de camping. Campingpoort is dicht tussen 12.00 - 13.30, en gaat in de ochtend pas om 08.00 uur open. Dus vertrek is pas na 08.00 uur mogelijk. Omgeving is prachtig, direct wandelen en fietsen vanaf de camping. Er is genoeg te doen in de omgeving voor 2 weken.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2019

• 6Fam. Schweers14-08-2019

Luxe camping die kwantiteit boven kwaliteit stelt

Camping die zich neerzet als luxe en exclusief maar waar je over de witte daken van de caravans en campers kunt lopen

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Samantha09-08-2019

Ik denk de laatste keer dat we hier zijn geweest.

Pluspunten: mooi, schoon en voldoende sanitair. Restaurant waar je heerlijk kunt eten. Zwembad en een heerlijk koel nieuw natuurbad voor 16+, dus geen kleine kindertjes erin. Plaats was ruim zat voor caravan, voortent en bijzettentje, vooral omdat we onze auto een stukje verderop mochten zetten op een parkeerplek.

Nadeel: We stonden blijkbaar iets te dicht bij de rand van de weg (campingeigenaar was erbij toen we de caravan op de plek zetten en dacht mee over de indeling en waar de kleine tent te zetten. Je zou denken dat hij er na zoveel jaar ook ervaring mee heeft hoe je het beste de boel kunt neerzetten). Op dag 1 zat al een caravan met zijn zijkant achteraan tegen onze voortent aan, omdat hij de bocht naar het tegenovergelegen terras niet gemaakt kreeg. We konden nog net voorkomen dat de tent aan gort werd gereden, de caravan had echter een kras op zijn zijkant. Toen de campingeigenaar kwam vragen of we schade hadden (kon hij natuurlijk niet omheen om dat te vragen , we hadden het namelijk gezien wat er gebeurde) zeiden wij: Wij niet, maar op de caravan van die ander zit een kras! Hij kwam toen met een gebaar van: sssttt,heeft niemand gezien.

Vervolgens kwam hij zelf een keer met een tractortje een giga caravan van de plek halen en toen reed hij zelf tegen onze voortent aan.

En vervolgens kwamen we een dag terug en had het flink gestormd en zagen we dat onze stormband kapot was. In 1e instantie dacht ik nog dat het van een windvlaag kwam, totdat van alle kanten mensen kwamen om te vragen of we geen schade hadden, want er was weer een caravan tegen onze voortent gereden (na het volgen van de aanwijzing van de campingeigenaar).Toen bleek dat ze dus over de stormharing waren gereden, die dus helemaal krom was, en dat de band daardoor gebroken was. Tuurlijk weer een gevalletje stttt, niks zeggen. Echt slecht dat ze niet even een briefje achterlaten. Dag erna hebben we ingepakt en zijn vertrokken en natuurlijk was de eigenaar in geen velden of wegen toen te zien. Dit was over een jaar of 15 heen, de 3e of 4e keer dat we er waren, maar ook de laatste keer. Dit was de duurste camping die we tot nu toe zijn tegengekomen. € 90,00 per dag met 4 personen in het hoogseizoen. en als ik dan zie hoe er met de klanten wordt omgegaan (hebben ook andere verhalen gehoord,toen ze ons kwamen vertellen over de kapotte stormband), dan gaat je de zin wel over. Omgeving is prachtig, camping op zich ook, maar voor ons geen € 90,00 per dag waard.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 7Fam. Rijcken09-08-2019

Geen Topper ... duidelijk overschat.

Panorama plaats geboekt en aanbetaald hierop ook netjes een mail ontvangen dat de betaling ruim optijd is ontvangen is en men ons een Panorama kan garanderen maar bij aankomst blijkt alles zeer chaotisch, reservering is niet te vinden en wanneer deze uiteindelijk gevonden is blijkt het dat we een klein plekje voor het toiletgebouw toebedeeld krijgen dus geen Panorama plek. Volgende dag na veel aandringen, praten en daarbij ook alle mailverkeer als bewijs opgevoerd te hebben toch een Panorama plek toegewezen gekregen. *Het restaurant is van top kwaliteit en serveert heerlijke gerechten voor een eerlijke prijs. *Receptie onvriendelijk niet behulpzaam en geen informatie voorziening voorhanden. *Zeer kleine plekken, panorama plek gemiddeld 70 tot 80 m2 *Eigenaar is op zijn zachts gezegd een aparte persoonlijkheid. *Na 20:00 kans op koude douches *Campingwinkel is eigenlijk een woonwinkel met kussens, decoratie en woonaccessoires.

• 10Eetgelegenheden

• 10Jori04-08-2019

Heerlijke camping in een mooie omgeving

Heerlijke camping in een mooi omgeving. Wij hebben hier 4 nachten gestaan en herkennen de voorgaande verhalen niet. Wij zijn juist heel vriendelijk ontvangen, er werden bij aankomst nog excuses aangeboden over ontstane verwarring bij de reservering een aantal maanden eerder. Waar maak je dat nog mee. Wij hadden een comfort panorama plaats en deze was ruim genoeg voor caravan, voortent, bijzettent, auto en nog plek om voor de tent te zitten, zelfs terwijl onze buurman een meter over de hele breedte van onze plaats had afgesnoept 😉. Sanitair was geweldig, zelden zo goed meegemaakt (privé badkamers ,maar altijd beschikbaar). Fijn zwembad, groot genoeg om heerlijk te verkoelen. Absoluut hoogtepunt vonden wij de wandeling met gids Wilfried in de Nenzinger Himmel. Wat een enthousiasme, ondanks de regen aan het begin van de trip. Het restaurant was goed en de bediening super vriendelijk. Deze camping is een echte aanrader.

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

• 7Fam Radstake02-08-2019

Geweldige faciliteiten, krappe plekken, onaardig

Check de afmetingen van je plek van te voren heel goed. Ze communiceren super vaag! Wij zouden een plek van 80-100 m2 krijgen en hadden maar iets van 40m2. Konden het tentje vanonder zoon er niet eens bijzetten, zo krap was het. Ze rekenen het pad langs de plek mee maar daar kun je niks opzetten want daar moeten caravans, auto’s en mensen overheen kunnen. Verder geweldige faciliteiten, zwembaden en sanitair zijn fantastisch. Uitzicht prachtig. Maar extreem onvriendelijke eigenaar! Toen ik een vraag stelde over de plek werd hij boos en begon over het uitzicht en de kwaliteit te razen maar gaf geen antwoord op mijn vraag. Toen ik dat zei liep hij boos weg. Absurd!

• 7Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

• 7Fam de vries01-08-2019

Kleine plekken slechte service

Je krijgt op voorhand geen plaatsnummer toegewezen. Plekken zijn erg klein vooral de panoramaplekken op de helling. Je staat bijna tegen je buurman aan en voor de auto nagenoeg geen plaats. Personeel is niet zo vriendelijk en je krijgt nagenoeg geen informatie.
    Zwembad is erg mooi maar vooral binnen erg klein. Sanitair is erg zuiver. Eigenaar richt zich erg veel op de luxe inrichting maar is er minder voor zijn gasten. Afgelopen week ging zwembad zelfs dicht omdat er een influencer moest shooten voor instagram.

30 tips over Camping Alpencamping Nenzing

• Reulings, 30-07-2019

Buiten Zwembad in nenzing erg leuk! En de Italiaan in nenzing heerlijk

• J & J Metselaar, 10-11-2013

Kom je voor het uitzicht en de rust, ga dan lekker naar boven op de terrassen staan, wil je niet al te ver lopen naar het sanitair en wat meer mensen om je heen, dan kun je het beste beneden een comfortplaats nemen.

• Hans, 05-11-2013

Vlakbij de camping is een 'wanderparkplatz'. Daar vandaan loopt een leuke wandeling naar Alpe Gamp met een leuke hut en een gezellige waard, die ieder bezoek op prijs stelt..

17 vragen over Camping Alpencamping Nenzing

• F. de Graaf, 21-06-2019

Bereikbaarheid

Hallo, Is de camping goed aan te rijden vanaf de snelwegen? Dus geen grote bochten voor de caravan? Geen hoge bergen?

Frank, 02-08-2019

Rij via Frastanz, aan te raden ivm smalle bergweg via Nenzing omhoog.

• Afra, 13-10-2018

reserveren in juni?

wie heeft ervaring met op de bonnefooi in juni een paar dagen naar deze camping te zijn geweest?

• Bert, 10-08-2018

aanwezigheid Nederlands

We vroegen ons af gezien de vele duitsers reviews wat de verhouding is duisters en nederlanders

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig