Lech

Lech is één van de oudste skibestemmingen ter wereld. Het is een pittoresk plaatsje gelegen aan de Aalberg. Het is een prachtige bestemming voor zowel de zomer als de winter. Lech is verdeeld over vier bergen, het heeft een schitterend skigebied en staat onder andere bekend als het sneeuwmekka van de Alpen. Lech staat al sinds de jaren dertig bekend als wintersportplaats. In 1903 werden hier de eerste skilessen ter wereld gegeven en ook de eerste skiwedstrijden vonden hier hun oorsprong. Tijdens het après-skiën wordt er in Lech voornamelijk champagne gedronken. De Après-ski in Lech is wat meer ingetogen dan die in St. Anton maar zeker net zo gezellig. De pistes van Lech zijn breed en je vind er veelal blauwe pistes. Een ideale plaats om met je familie de piste op te gaan. Hier denkt onze Koninklijke familie ook zo over. Zij gaan al jaren op wintersportvakantie in Lech en houden hier een persmoment met de hele familie. In de zomer is Lech minstens net zo mooi als in de winter. Het is een sportieve bestemming, je kunt er schitterende wandelingen maken langs en over de skipistes. Een aantal routes worden fitness routes genoemd, wandelaars kunnen tijdens het wandelen allerlei oefeningen doen terwijl je uitkijkt op de Alpen. De skiliften zijn tijdens het zomerseizoen gewoon in bedrijf een voordeel wanneer je mooie afdalingen wilt maken door het berglandschap. Naast wandelen kun je in de omgeving van Lech ook goed vissen en golfen.

vakanties Lech

We hebben een aantal aanbieders voor Lech voor je op een rij gezet:

Over Lech

Reviews over Lech

• 7Natasha22-01-2019

Redelijk, maar niet mijn ding.

Afgelopen december met kerst voor het eerst naar het skigebied van Lech geweest. Wij zaten zelf in Warth, één van de goedkopere dorpjes in de buurt. D.m.v. 1 gondel kom je in Lech, alleen deze is dicht bij harde wind. Daarnaast zijn de verbindingen om van het ene gebied naar het andere gebied te komen niet super geweldig. Als je graag tochtjes maakt is dit gebied niet een aanrader. Het kan natuurlijk wel, maar op een wat drukkere dag moet je vaak wachten voor de lift, zo hebben wij het toen ervaren iig. Wij skiën ook altijd nog op zaterdag tot de middag en vertrekken dan weer richting huis, maar doordat het zo ontzettend druk was, hadden we het na 2 liften wel weer gezien.

Houd er dus rekening mee dat het druk kan zijn. Qua pistes, is er ontzettend veel off piste, dus als je daar een liefhebber van bent is dit jouw gebied! Voor familie uitjes is dit niet het juiste gebied. Al en al 7/10

• 8Sfeer in stad
    • 8Cultuur

Gereisd met vrienden in december 2018

• 9Dinos Lefkaritis16-01-2017

Very nice Place

We love it as is. we like the area and all the surroundings.

• 9Sfeer in stad
    • 9Cultuur

januari 2017

• 7Madeleine-C222-02-2016

Prachtige omgeving maar prijzig

Met onze dagtrip vanaf de Bodensee hebben we een stop in Lech gemaakt. Je wilt dan toch een zien waar de koninklijke familie zich vermaakt in de winter. De parkeergarage in het dorp had zeer handig systeem. Bij de parkeerplek kon je een nummer pakken zodat je weet waar de auto staat. Het dorp zelf ligt in een fantastische omgeving waar je in de zomer zeer goed kan wandelen maar ligt toch wat afgelegen als je dagtripjes wilt maken. Het leuke oude kerkje is een bezoekje waard en verder zijn we langs de paar winkeltjes bij het water gelopen. Dat deel zag er gezellig uit maar de rest niet echt. Lech is wel duur zelfs in de zomer. Het waren bijna Zwitserse prijzen.

• 6Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in augustus 2015

• 7annoniem17-01-2016

niet meer zoals vroeger...

wij misten hier en daar in het skigebied een fatsoenlijke verbinding (zo nu en dan veel loop werk) bewegwijzering en up to date stoeltjeslift; kan eigenlijk niet meer in 2016 en zeker niet voor zulk mondain gebied. weinig Nederlanders, daar en tegen veel Duits/Engels en Russisch..

• 8Sfeer in stad
    • 6Skigebied beginners
    • 6Après ski
    • 6Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2016

• 10TV27-12-2015

Lech december 2015

Wat een Top locatie, Ski gebied gaat wel, maar wat een relaxte sfeer, geen tuig wat je vakantie verziekt zoals in Kirchberg en tal van andere plaatsen in Oostenrijk, maar rustig volk en een prima sfeer met een goede Apres Ski zoals het hoort !

Niet goedkoop maar dan heb je ook wat !

• 10Après ski
    • 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

december 2015

• 10Ben en Ria van den Berg21-03-2015

Prachtig en zeer uitgebreid skigebied.

Geschikt voor beginners en gevorderden. Niet goedkoop maar wel waar voor je geld.

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2015

• 7Patrick30-12-2014

Decadent dorp met veel Gooische mannen en vrouwen

Veel popie-jopie's met strakke gelhaartjes, keurige kapsels en pilotenbrilletjes. Geen helm op doen want je zal er eens vreemd uit zien. Ontzettend veel dikke auto's. Prijsniveau zeker 25% boven een standaard ski-dorp. Op de pistes weinig restauarants, als ze er zijn een beperkte luxe kaart.

• 6Sfeer in stad
    • 8Skigebied gevorderden
    • 7Skigebied beginners
    • 2Après ski
    • 2Cultuur

december 2014

• 7dirksan12-08-2014

Lech Card

met deze kaart gratis gebruik van bus en liften in de zomer

juli 2014

• 9Marco05-03-2014

DE wintersport plek

Voor iedereen wat wils, van beginner tot ervaren. Altijd een uitdaging.

• 8Après ski
    • 7Uitgaanslevenn

maart 2014

• 9heleen11-11-2013

mooi dorp

laatste stukje naar dorp skiën is niet echt gemakkelijk, maar verder lekker skigebied. Groot genoeg, niet helemaal aaneengesloten als je ski tocht maakt het je een stukje bus nodig, die 2x per uur gaat.

• 9Skigebied gevorderden
    • 7Skigebied beginners