Steinach

Reviews over Steinach

Dorp met authentieke dorpsbron

Marie
    31-1-2014

De skimogelijkheden voor zowel beginners als gevorderden is voldoende aanwezig. In steinach lijkt het op de piste alsof het niet druk is. Het aantal auto's op de parkeerplaats bij de lift laten een tegenovergesteld beeld zien. Nadat je met de gondel omhoog gaat naar het middenstation, kom je in een winterwit sneeuwparadijs vanwaar de stoeltjesliften je verder omhoog brengen. Ook kun je bij de lift een sleetje huren waarmee je over een speciaal pad naar beneden zoeft. Erg leuk als je met de kinderen een dagje iets anders wilt doen. Na het skiën kun je iets gaan drinken in de bar bij de skischool of los gaan in de bar onderaan bij de lift.

Gereisd Met oudere kinderen in februari 2013

Overzichtelijk skigebied

Van Teijlingen
    24-2-2013

Alhoewel er een jeugherberg is onderaan de Bergalm, zijn er vooral gezinnen op de pistes (tenminste de keren dat wij er waren), met jongere en oudere kinderen. De pistes (met sneeuwkanonnen) komen bijna allemaal op 1 punt uit, waardoor het heel overzichtelijk is. Er zijn genoeg mogelijkheden (5 liften met verschillende afdalingen). Een een funpark met skischansen. Maar je kunt geen dagtochten maken. Op een half uur rijden kan je dat wel.

Gereisd Anders in Fri Feb 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Familie Prock in Mieders

Mark
    3-1-2011

Jammer dat Mieders niet vermeldt staat op de kaart daarom kies ik voor de dichtsbijzijnde plaats. Wij overnachten ieder jaar bij deze familie en het is een echte aanrader !! Dit Gasthaus zit direct als je Mieders binnen rijdt aan de linkerkant bij het restaurant Glescherblick (waar je overigens geweldig kan eten). Hier ga je linksaf, dan 3e woning aan de rechterkant. Het zijn de ouders van oud meervoudig wereld- olympisch- kampioen Markus Prock (rodelen). Deze mensen zijn rond de 75 jaar maar heel gastvrij. Voor ouders met jonge kinderen zit er in Mieders een geweldige rodelbaan, dit mag je niet missen.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2009

Ans
    19-4-2009

We hebben het ontzettend fijn gehad, het is geen groot maar wel een gezellig skigebied, met gezellige oeroude hut, waar je de sfeer kan proeven van vroegere tijden. Skigebied is groot genoeg en heeft sneeuwgarantie i.v.m. sneeuwkanonnen. Het dorp is geen vakantiedorp, maar dat is prettiger dan dat alles vol op toerisme is ingesteld, want hier vind je ook buiten het seizoen gezelligheid. Ook zomers is het een absolute aanrader. Je kan er heerlijk wandelen en bij slecht weer zit je in een half uur in Italie alwaar je ook leuke uitstapjes kunt maken.

Gereisd Met partner in Thu Jan 01 2009 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Eldorado voor Langlaufers

Arjan en Trudie Huiskamp
    26-3-2009

Het dorp Steinach am Brenner (1000 m) in het Wipptal vind ik als verblijfplaats aantrekkelijk vanwege het feit, dat het een uitstekende uitgangspunt is voor een gevarieerde Langlaufvakantie. Met de z.g. Gästekarte zijn er veel zijdalen, oplopende tot 1.500 m te bezoeken.: Valsertal, Schmirntal, Obenbergerseetal en het schitterende Gschnitztal. Op redelijke reisafstand het Navistal en de loipen bij het Klooster van Maria Waldrast (Matrei). Innsbruck ligt op 30 spoorminuten. Wij komen er al sinds 1991.

Gereisd Met partner in februari 2009
Steinach scoort een 7,6 uit 10, op basis van 11 reviews