Goed nieuws! Boek je vakantie met geldteruggarantie: meer informatie

Steinach

Vakantie in Steinach

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Steinach

Reviews over Steinach

• 8Sandy04-01-2015

Leuk dorp

direct aan de Brenner, zo van Innsbruck tot in brennero (Italië)

• 9Skigebied gevorderden
    • 9Zorg voor natuur

december 2014

• 5colettepet24-02-2014

Klein gebied, niets bijzonders, niet meer...

Steinach, een klein, niet echt veel te beleven dorp. Pistes leuk voor beginnelingen, iets gevorderden en gezinnen. Geen groot gebied. Gondel naar boven. Op parkeerplaats gelegenheid genoeg voor parkeren. Op piste aantal stoeltjesliften een sleeplift en lopende band. Verhuur bedrijf bij kassa beheer door twee niet echt gezellige mensen. Iets verderop beter! Kennis gemaakt met politie doordat snowboard weg was vanaf piste. Aangifte gedaan maar volgens politie werd er niet gestolen. Verder geen actie. Zelf terug gevonden na twee dagen doordat het weg was gewaaid onder aan de berg tussen bomen. Bij weggaan naar huis, aangehouden. Stonden ons op te wachten. Nu beschuldigd wegens fraude. Alsof we misdadigers waren meegenomen met twee kleine kinderen in auto. Onze fout? Niet gelijk gemeld dat we board gevonden hadden... Rare lui. Door het kleine gebied en deze ongastvrije behandeling, voor ons niet meer hierheen.

• 5Uitgaanslevenn
    • 5Zorg voor natuur

februari 2014

• 7Marie31-01-2014

Dorp met authentieke dorpsbron

De skimogelijkheden voor zowel beginners als gevorderden is voldoende aanwezig. In steinach lijkt het op de piste alsof het niet druk is. Het aantal auto's op de parkeerplaats bij de lift laten een tegenovergesteld beeld zien. Nadat je met de gondel omhoog gaat naar het middenstation, kom je in een winterwit sneeuwparadijs vanwaar de stoeltjesliften je verder omhoog brengen. Ook kun je bij de lift een sleetje huren waarmee je over een speciaal pad naar beneden zoeft. Erg leuk als je met de kinderen een dagje iets anders wilt doen. Na het skiën kun je iets gaan drinken in de bar bij de skischool of los gaan in de bar onderaan bij de lift.

• 4Uitgaanslevenn
    • 7Zorg voor natuur

februari 2013

• 9Van Teijlingen24-02-2013

Overzichtelijk skigebied

Alhoewel er een jeugherberg is onderaan de Bergalm, zijn er vooral gezinnen op de pistes (tenminste de keren dat wij er waren), met jongere en oudere kinderen. De pistes (met sneeuwkanonnen) komen bijna allemaal op 1 punt uit, waardoor het heel overzichtelijk is. Er zijn genoeg mogelijkheden (5 liften met verschillende afdalingen). Een een funpark met skischansen. Maar je kunt geen dagtochten maken. Op een half uur rijden kan je dat wel.

• 8Skigebied gevorderden

Gereisd in februari 2013

• 6Barbara31-08-2012

Slapend dorp

Op doorreis in hoogseizoen. Zowel in Matrei als Steinach waren de meeste eetgelegenheden gesloten. Uiteindelijk bij Pizzeria Venetia in Steinach heerlijk gegeten.

• 5Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 5Sfeer in stad

augustus 2012

• 10Mark03-01-2011

Familie Prock in Mieders

Jammer dat Mieders niet vermeldt staat op de kaart daarom kies ik voor de dichtsbijzijnde plaats. Wij overnachten ieder jaar bij deze familie en het is een echte aanrader !! Dit Gasthaus zit direct als je Mieders binnen rijdt aan de linkerkant bij het restaurant Glescherblick (waar je overigens geweldig kan eten). Hier ga je linksaf, dan 3e woning aan de rechterkant. Het zijn de ouders van oud meervoudig wereld- olympisch- kampioen Markus Prock (rodelen). Deze mensen zijn rond de 75 jaar maar heel gastvrij. Voor ouders met jonge kinderen zit er in Mieders een geweldige rodelbaan, dit mag je niet missen.

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

juli 2009

• 9Ans19-04-2009

We hebben het ontzettend fijn gehad, het is geen groot maar wel een gezellig skigebied, met gezellige oeroude hut, waar je de sfeer kan proeven van vroegere tijden. Skigebied is groot genoeg en heeft sneeuwgarantie i.v.m. sneeuwkanonnen. Het dorp is geen vakantiedorp, maar dat is prettiger dan dat alles vol op toerisme is ingesteld, want hier vind je ook buiten het seizoen gezelligheid. Ook zomers is het een absolute aanrader. Je kan er heerlijk wandelen en bij slecht weer zit je in een half uur in Italie alwaar je ook leuke uitstapjes kunt maken.

• 9Skigebied gevorderden
    • 9Après ski

Gereisd met partner in januari 2009

• 6Arjan en Trudie Huiskamp26-03-2009

Eldorado voor Langlaufers

Het dorp Steinach am Brenner (1000 m) in het Wipptal vind ik als verblijfplaats aantrekkelijk vanwege het feit, dat het een uitstekende uitgangspunt is voor een gevarieerde Langlaufvakantie. Met de z.g. Gästekarte zijn er veel zijdalen, oplopende tot 1.500 m te bezoeken.: Valsertal, Schmirntal, Obenbergerseetal en het schitterende Gschnitztal. Op redelijke reisafstand het Navistal en de loipen bij het Klooster van Maria Waldrast (Matrei). Innsbruck ligt op 30 spoorminuten. Wij komen er al sinds 1991.

• 6Sfeer in stad
    • 6Après ski

Gereisd met partner in februari 2009

• 9ella12-08-2006

schitterend gebied, vele mogelijkheden, o.a. wandelen, kletteren, fietsen, zwemmen. Een gebied voor jong en ouderen, vele mogelijkheden, van lichte to zware wandelmogelijkheden. Veel eetgelegenheden, genoeg winkels, hotels, pensions en appartementen te huur voor eele prijzen. Een aanrader.

• 9Cultuur
    • 10Omgeving

Gereisd met partner in augustus 2006

• 7G. Steendam23-02-2006

fantastische omgeving voor gezinnen die met een klein skigebebied genoegen nemen. Bevolking en accommodaties zijn prima.

• 6Cultuur

Gereisd met familie in februari 2006