Camping Aktiv Prutz

Camping Aktiv Prutz
8,4

38 reviews over Camping Aktiv Prutz in het Nederlands

Leuke camping voor één nacht

H. Hendriksen
13-6-2018

Mooie camping, maar nieuwe gedeelte is erg kaal, totaal geen schaduw plekken

Je staat op grind want er is bijna geen gras

Erg veel lawaai van de weg

Leuke camping voor actieve mensen

Kleinhesseling
23-8-2017

Prima en goed verzorgde camping met schoon sanitair.

In de omgeving is echt van alles te doen, een aanrader is zeker de "summer-gold-card".

Geweldige omgeving op dito camping!

Mandy
22-8-2017

Ondanks de soms negatieve reacties over deze camping, hebben wij dit zeker niet zo ervaren. Vriendelijke eigenaar en personeel met prettige communicatie en sanitair is schoon en bijzonder goed voor elkaar. Zelfs een speciale hondendouche! De broodjesservice is prima voor elkaar maar het brood bij de supermarkten in het dorp zijn ook dichtbij op loopafstand en evenzo voor elkaar. De summercard welke elke campingbezoeker krijgt is een uitkomst, vooral als je deze laat upgraden naar Gold. In de omgeving is met deze card genoeg te doen, zoals in Prutz zelf waar er 2 zwembaden op loopafstand zijn waar je gratis entree hebt. De plekken op de camping zijn misschien kleiner maar precies zoals omschreven op de website qua m2. Daarnaast is de rivier de Inn een snelstromende rivier welke behoorlijk in waterhoogte kan verschillen, vandaar de afscherming met hekken op de camping en het verbod om erin te zwemmen. Niet erg verstandig om daar de kinderen in te laten zwemmen. Wij komen zeker terug!

We hebben een aantal aanbieders voor Aktiv Prutz voor je op een rij gezet:

Mooie camping met plus en min punten

Johannes
    21-8-2017

Dit jaar voor de tweede keer naar aktief camping Prutz. Dit jaar op het vernieuwde gedeelte pontlazz. De plekken zijn daar net wat ruimer. In november van 2016 een plek geboekt maar bij aankomst helaas niet onze geboekte plek. Dit was wel een tegenvaller en de camping eigenaar deed ook geen moeite om te kijken voor een andere plek. Wij hadden gehoopt dat de nieuwere plaatsen wat beter zouden voorzien zijn van gras maar helaas alles kiezelsteentjes met af en toe een plukje gras. Ideaal voor caravans en campers maar met een tent is dat wat minder (neem dus een extra zeiltje mee). Verder is alles goed en netjes geregeld.

Prima camping, kleine plekken (Sauerbrunn)

John en ingrid
    16-8-2017

De ligging van de camping is prima, prima uitvalsmogelijkheden naar bijvoorbeeld het kaunertal, ladis, fiss, serfaus.

Het sanitair is netjes en wordt goed schoongehouden. Genoeg mogelijkheden voor kinderen.

Het water uit het kraantje bij je campeerplaats oogt nogal troebel, veel kalk. Maar dit hebben we simpel opgelost door water uit de naastgelegen bron te halen. Nog fris ook.

Er is 1 centraal gebouw, met receptie, ontspanningsruimte, douches, afwas, enzovoort. Het kan zijn dat je tijdens de spits nog wel eens moet wachten om te douchen of af te wassen, maar ach, het is vakantie.

Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Smorgens kun je verse broodjes kopen (avond van te voren bestellen)

Het restaurant heeft een simpele kaart, niet duur, maar ook niet bijzonder. Leuk voor als je aankomt, maar om echt lekker te eten raden wij toch de Rauthof in Ladis aan.

Het dorp prutz is niet groot, maar heeft wel 3 supermarkten en een buiten zwembad. Een aantal maal in de zomer is er een tiroleravond. Dit geeft een leuke mengeling van dorpsbewoners en toeristen.

Kortom: we hebben ons prima vermaakt. Jammer van het wisselende weer, maar daar kan de camping niets aan doen.

Enige minpunt was toch wel de kleine plaats, die we hadden. Deze zijn vooral rechts als je de camping op komt rijden. Links zijn ze groter. Op sommige plaatsen rechts kun je geen caravan met tent en luifel zetten. We hadden plaats voor de caravan en de voortent en konden dan nog net voor de tent zitten. De auto konden we niet kwijt, maar dat is ook niet erg want er is parkeergelegenheid buiten de camping.

Voor grotere plaatsen dus op tijd reserveren. De camping is tijdens het hoogseizoen altijd helemaal vol!

Onvriendelijke zeigenaar

Pennings
    14-8-2017

Website laat mooi zien wat er allemaal te doen is is zeer bedrieglijk daar dit niet allemaal op fe camping is maar in de omgeving. Kinderen werden op een zeer onvriendelijke manier door de eigenaar weg gestuurd bij het water,waarbij de hekken gesloten werden. Kinderen spelen nu eenmaal graag met water en zand. Maar werd verboden aan het water te spelen haal dan die mooie foto's van de website af.

Een fijne camping

N
    12-8-2017

Qua ligging ligt deze camping perfect. Je bent zo in serfaus-fiss-ladis waar je hele dagen kan doorbrengen en dan nog niet alles gezien of gedaan hebt. Ook andere bezienswaardigheden liggen vlakbij.

De camping zelf heeft 2 gedeeltes. Rechts bij de ingang sta je wat ons betreft hutje mutje. Links van de receptie zijn de plekken ruimer. Voor de kinderen een speeltuintje en op sommige dagen animatie (vooral in de avonden). Sanitaire is goed. Wordt regelmatig schoon gemaakt en is van alle gemakken voorzien.

Personeel vriendelijk en behulpzaam.

Wij troffen het qua weer niet zo best. Maar dat weet je als je naar Oostenrijk gaat. Maar ondanks het weer hebben wij ons prima vermaakt.

Camping voor vroeg op en actie,

Andre
    6-8-2017

Deze camping is voor de sportieve en actieve Oostenrijk-ganger zoals de naam van de camping al aangeeft. Op de camping zijn alle voorzieningen aanwezig. Restaurant, broodjes service, droogkamer voor eventueel natte spullen, speeltuin en sportveld. Alles is puntje precies netjes en schoon. Alles is aanwezig en de prijs kwaliteit is in verhouding.

De meeste plaatsen hebben een ondergrond van steentjes en gras waardoor bij regen het water rap wordt afgevoerd. Het is wel allemaal krap en klem op elkaar. Bij onze plek was geen plaats voor de auto en wij gebruiken slechts een luifel aan de caravan.

De summercard die je krijgt, voorziet in korting op diverse activiteiten maar ook de top Winter/Zomer vakantie dorpen Serfaus-Fiss-Ladis liggen om de hoek. Waar een ruim aanbod aan activiteiten aanwezig is voor de allerjongste tot de actieve ouderen.

De plaats Prutz biedt een aanbod van sportzaken en supermarkten, (de MPreis heeft een super bakker).

Een echt nadeel is de B180 Reschenstraße, deze voert naar de Oostenrijkse Italiaanse Zwitserse grens waar veel vrachtverkeer over dendert en meer dan hoorbaar is op de camping. Ook de weg die klem naast de camping ligt, wordt druk gebruikt door landbouw en lokaal verkeer. Hier wordt je wakker van en houdt je uit je slaap. Van de aan de camping grenzende boerderij is bij de juiste wind richting de stal goed ruikbaar. (voor ons niet storend wij wonen in de polder). Wanneer je plaats neemt op het terras van het restaurant kan de lucht en vliegen storend zijn.

Goede camping!

Stefan en Marissa
    2-8-2017

Mooie ligging voor activiteiten in Serfaus-Fiss-Ladis en de Kaunertaler Gletscher.

Sanitair was prima en werd heel schoon gehouden.

Elke dag verse broodjes af te halen die je de dag ervoor moest bestellen bij de receptie. Altijd vriendelijk camping personeel.

Mooie ruime plek (wij zaten in het deel Sauerbrunn plek 52) met een kraantje en stroom vlakbij, ook met tent was het er prima.

Ideaal voor wintersport

Ronald
    27-12-2016

Zeer netjes en vriendelijk. Komen hier met plezier al jaren met wintersport

We hebben een aantal aanbieders voor Aktiv Prutz voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Aktiv Prutz in Prutz/Faggen, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Aktiv Prutz zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Aktiv Prutz scoort een 8.41 uit 10 op basis van 50 reviews.