Hotel Alpina

Fantastisch hotel

Mirjam,
6-1-2012
  • Ligging t.o.v. pistes8

Hotel Alpina is een super hotel voor een mooie skivakantie.

Fijne kamers, zeer gastvrije behandeling en super eten.

Het Spa gedeelte was ook zeer goed.

Hotel Alpina is echt een aanrader.

Kenmerken

Fantastisch hotel

Mirjam
6-1-2012
  • Ligging t.o.v. pistes8

Hotel Alpina is een super hotel voor een mooie skivakantie.

Fijne kamers, zeer gastvrije behandeling en super eten.

Het Spa gedeelte was ook zeer goed.

Hotel Alpina is echt een aanrader.

super hotel!!!!!!!!!!!!!

ann nuyttens
13-4-2011
  • Ligging t.o.v. pistes7

Super hotel! Goeie service, vriendelijk personeel, heel goede spa, lekker eten in gezellig kader, het hotel is wat hogerop gelegen en dat is soms wat lastig...

• Ligging t.o.v. pistes10

Wij zijn een gezin met 2 kinderen (9 jaar ) en hebben al 3 x dit hotel bezocht. Het blijft een prachtig hotel met heerlijke voorzieningen (zwembad, bubbelbaden, textielsauna's, massagemogelijkheden/wellnes, fitness-ruimte). Het eten is prima. Wij kregen een lunchpakket mee op weg naar huis en ook dat was prima. We zijn 1x in februari en 2x medio december geweest en hebben het steeds prima naar de zin gehad. Gezellig, maar zeker niet druk, ondanks de grootte van het hotel. Skigebied is lekker groot en skileraren (we hebben 5 van de 8 dagen dat we skieden les gehad) zorgen voor uitdaging, afwisseling en verbetering van je skiprestaties (ook voor ervaren skieërs). Gezellige hutten (vooral Nederhutte). Uit gesprekken met andere hotelgasten + mede cursisten in skiklas, blijkt het een gebied waar je vele jaren blijft terugkeren en vaak in hetzelfde hotel. We verbleven ook in Hochfirst (is groter en duurder), in Gotthard (beter zonder kids) en laatste keren in Alpina (zeer kindvriendelijk).

We hebben een aantal aanbieders voor Alpina voor je op een rij gezet:

Uitstekend hotel nabij de pistes

Michel
24-1-2010
  • Ligging t.o.v. pistes9

Het hotel wordt over het algemeen bezocht door duitsers, britten, belgen en enkele (rustige) "oostblokkers" in de categorie 40+. Naast een uitgebreidt (zowel zeer verzorgd alsook schoon) welness- en spa aanbod staat ook het ontbijt alsook het avondeten (5 gangen) op een hoog niveau. De kamer (in ons geval aan de voorzijde type C) was van alle gemakken voorzien en zeer ruim. De sfeer is te omschrijven als rustig en enigzins formeel. Het personeel (incl. de eigenaar) is bijzonder servicegericht echter tegelijk ook wat afstandelijk. Dit laatste is ook begrijpelijk daar het een groter (en daarmee wat anoniemer) hotel is. Het skigebied (en de liftverbinding met hochgurgl) is geweldig voor beginners tot matig gevorderden. De echte "crack" zal het toch ergens anders moeten zoeken. Er zijn geen wachttijden bij de liften en op de pistes zelf is het rustig (januari). Conclusie: een uitstekende plek om lekker te skiëen en zonder al teveel herrie (zoals Sölden) om je heen (ook s'avonds niet).

Geweldig. Om nooit meer te vergeten

Draak
1-4-2009
  • Ligging t.o.v. pistes10

Fantastisch hotel, direct aan de piste. Super vriendelijk personeel. Eten is er perfect!

Hier wil ik ieder jaar wel naar toe.

Meer dan waard

E. Ydema
8-3-2009
  • Ligging t.o.v. pistes9

De ligging van het hotel is goed je kan tot aan het parkeerterrein skien. Het eten is TOP en het personeel is meer dan vriendelijk. Wij hadden een kamer in de dependance, wat vriendelijker geprijst en toch al de luxe van Alpina. Al met al een aanrader. Nadeel is niet het hotel maar het skigebied zelf, voor ervaren skiers te beperkt.

prima hotel

kanyo
27-1-2009
  • Ligging t.o.v. pistes7

Een goed hotel.Alleen het ontbijt wat we meekregen voor onderweg was SLECHT.

Ongebakken stokbrood .

2008

Alleen de bedden waren van een matige kwaliteit!

Maurice Jongewaard
13-3-2008
  • Ligging t.o.v. pistes8

Alleen de bedden waren van een matige kwaliteit!

in feb op wintersport geweest heel mooi hotel super eten

Angela Joost en Isa
1-3-2008
  • Ligging t.o.v. pistes9

in feb op wintersport geweest heel mooi hotel super eten fijn zwembad en luxe sauna helemaal top

2007
  • Ligging t.o.v. pistes8

Redelijk mooi hotel, prijzig, klein maar gezellig ski-gebied, spijtig dat het begrip klantvriendelijkheid nog moet uitgelegd worden aan de familie Platzer.

We hebben een aantal aanbieders voor Alpina voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Alpina in Obergurgl, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Alpina zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.