Hotel Sporthotel Hochlienz

9.6Fenomenaal

Hotel Info

• Sauna
Meer hotelinfo

We hebben een aantal aanbieders voor Sporthotel Hochlienz voor je op een rij gezet:

57 reviews over Hotel Sporthotel Hochlienz

• 9Onno11-09-2019

Fantastische gelegen, veel persoonlijke aandacht

Het hotel ligt boven Lienz, op een steenworp afstand van het bergstation van de skilift vanuit het dal, met schitterend uitzicht op Lienz en de bergen. Veel persoonlijke aandacht, men neemt tijd en moeite voor het beantwoorden van vragen, en de eigenaar loopt elke avond even bij alle gasten langs voor een praatje. Ideale ligging voor wandelingen (ik was er in de nazomer). Veel waar voor je geld.

Alleenreizend

• 10Willems27-02-2019

Voor herhaling vatbaar

Zalig hotel, fantastisch eten, zeer kindvriendelijk,uitmuntende ligging

• 10Willeke Been24-02-2019

Fantastisch hotel!

Voor het eerst naar dit hotel geweest, gisteren thuis gekomen, en een super vakantie gehad! Alles is geweldig. De ontvangst, de ligging, de kamer, het eten wat zeer gevarieerd, heerlijk en ruim voldoende is. We hebben direct voor volgend jaar geboekt!

• 2017
    10Vikki24-08-2017

Geweldig hotel! Zeer Gastvrij

Zeer gastvrij eigenaar, hele mooie uitzich, wel een beetje eng eerste keer 1800meter omhoog! Mijn dochter van 6 was erg enthusiast (riep alleen maar ohhh mooie uitzich). Biedening en personeel heel behulpzaam! Eten was ook top! Weinig toerisme,. Komt alleen maar oostenrijker (erg blij mee) Zeker nog een keer terug 🤗

• 9Ligging t.o.v. pistes

• Oude reviews

10jan_van_heverlee16-09-2016

Hartelijke gastvrijheid, sublieme ligging

De weg van Lienz (+700m) naar Hochlienz (+1800m) is een mooie ervaring. Het laatste stuk gaat over een tolweg. Die gratis is indien je een bewijsje kan voorleggen dat je in Hochlienz verblijft (de vouchers bijvoorbeeld). Je komt uit bij enkele pensionnetjes en hotels. Met een subliem uitzicht 1000m boven Lienz. Vooral bij valavond prachtig. De lichtjes onderaan geven je precies de indruk ergens in de lucht te hangen.

Bij de zeer vriendelijke ontvangst krijg je meteen een volledig pakket informatie mee. Inclusief wandelkaarten, toeristische attrakties etc.

De kamer was ruim en proper. De badkamer was wat verouderd, maar wel in orde.

Het ontbijtbuffet was ruim, heerlijke verse koffiekoeken, croissants, pistolés, ... En de lunchzakjes lagen klaar met netjes luchtdicht verpakte vleeswaren om mee te nemen, groentjes, fruit. Whow. De eerste keer dat we dit zagen.

Het vieruurtje ... hebben we slechts 1 keer meegemaakt. Ijs, wat gebak, ... Tja, en alle drankjes natuurlijk gratis.

Het avondeten was prima in orde, lekker. En tja, overvloedig. Honger lijden zal je hier geenszins. En ook hier. Wijn, bier, ... alles incluis.

De omgeving is ... subliem. Ter plekke starten verschillende zeer mooie wandelingen. Wat zeker aan te raden is de wandeling naar de Lienzer hutte, en elkeen van de bergtoppen er rond. Prachtige natuur, mooie wandelwegen, zeer rustig, het toerisme heeft hier precies zijn weg nog niet naar gevonden. Behalve... de Oostenrijkers zelf...

Ook een bezoek aan het mooie Lienz is zeker aan de raden.

Voor ons ... een vakantie om nooit te vergeten. Gewoon een ganse week ertussenuit, en met volle teugen genoten.

Tot slot - prijs/kwaliteit is ... niet te evenaren.

• 10Pieter-Bas07-03-2016

Zorgeloze vakantie in gemoedelijk hotel, aanrader

Ons reisgezelschap bestond uit 3 families met totaal 8 kinderen in de leeftijd 6 t/m 13 jaar. Ieder gezin had een eigen Alm-appartement, ruim opgezet in typische Oostenrijkse stijl (veel hout, sober ingericht maar wel gezellig). Ruime badkamer, Wifi in alle huisjes. De verzorging (ontbijt,lunch, diner) was prima: lekker, ruime keus en in overleg kon er veel. De sfeer in het hotel was ontspannen en afgestemd op families met kinderen. De ligging tov de pistes, skiverhuur en ski-school was top: alles op loop- of skiafstand. Het uitzicht vanaf 1800 mtr. hoogte was adembenemend. Kortom: een ideale uitvalsbasis voor families met kinderen die niet teveel eisen stellen aan de omvang en moeilijkheidsgraad van de pistes. Overal (hotel, skischool, ski-verhuur) zeer vriendelijke en behulpzame mensen. Oh ja: wachttijden bij de liften kennen ze niet dus lekker rustig.

Met vrienden

• 10fam d'haens02-11-2015

de parel aan de onderkant van de alpen !

we komen al sinds 2008 naar dit hotel en deze plaats. we hebben daar een stuk van ons hart achtergelaten. je kan zoveel schrijven over dit hotel. er is slechts & woord dat het samenvat: " Herzlichkeit!" als je boven de parel van de alpen kan verblijven dan is dat je koninkrijk! simpel.
    wij komen terug,...elk jaar opnieuw.....voor ons hart!

• 9Flinterman17-08-2015

zeer gastvrij

De eerste avond kwamen we na negenen binnen en de keuken was al dicht. Toch werden we aan de deur welkom geheten door de eigenaar, die ons persoonlijk naar onze kamer begeleidde. Daarna werden we aan tafel genodigd, waar een grote schaal klaarstond met alle soorten kaas, worst en dergelijke. Deze sfeer is tijdens de vakantie bevestigd en gebleven. Alhoewel de accomodatie wellicht ietwat verouderd is , maakt de gastvrijheid, de bereidwilligheid te helpen en de sfeer dit ruimschoots goed. Het eten is goed en de omgeving is prachtig. Wat wil een mens nog meer?

• 8Freek02-08-2015

Prima

Mooie ligging (uitzicht op Lienz is fantastisch), goede kamers, prima eten (4x pw buffet). Mooie omgeving om te wandelen, bergbahn vlakbij. Vriendelijk personeel, vlotte bediening.

• 8Ligging t.o.v. pistes

• 9Danny07-07-2015

schitterende locatie

Mooie ligging boven in het gebergte met zicht op de stad Lienz. Goede keuken, toffe bediening en sympathieke uitbaters!

• 9Ligging t.o.v. pistes

Anders

8 tips over Hotel Sporthotel Hochlienz

• eric baumans, 02-12-2011

de weg naar het hotel is een belevenis op zichzelf. als je dat wenst kan je de auto beneden op de parking laten staan en met de kabellift naar het hotel gaan. best koop je eerst een OOST-TIROL kaart in het hotel

• paulenhelma, 09-09-2013

Koop de Ost-Tirol Karte. Daarmee kun je iedere dag met de kabelbaan naar Lienz en weer terug naar het hotel. En kun je ook gebruik maken van de andere kabelbanen en zwembaden e.d. in de omgeving.

• Chantal den Uijl, 29-08-2013

De Ost-Tirol kaart geeft voor 46 euro pp 7 dagen lang toegang tot allerlei stoeltjesliften, musea en activiteiten/parken in de omgeving van Lienz. Wij hadden de kaart er binnen 3 dagen uit en met name een bezoek aan de Mölltaler Gletscher mag niet ontbreken! Voor actievelingen is er voldoende te wandelen, met kinderen is het Wasserpark Galitzenklamm erg leuk en ook het wildpark Assling is een aanrader.

2 vragen over Hotel Sporthotel Hochlienz

• Marijke, 17-05-2018

Kan iemand iets zeggen over de temperatuur?

Kan mij iemand iets zeggen over de temperatuur in juli is dat daar niet te frisjes zo hoog en wat betreft de neerslag. Heeft altijd de t° van lienz zelf maar dit is in het dal.

• Gmail, 27-12-2015

Ski verhuur op de berg

Kunnen we novena voor de kinderen ski schoenen, ski's en helmen Huren?

• VerzorgingHalfpension
  • Eten en drinkenLunch