Kufstein

Reviews over Kufstein

Vestingstad

givago
    26-8-2016

Kufstein is gelegen aan de Inn en heeft een mooie verdedegingsburcht. In een toren staat het helden orgel,iedere dag van 12 uur tot 12:15 uur is het orgel te horen tot ver buiten de stad. De toegang tot de vesting is 11,50€,je kan ze bereiken met het panoramaspoor of te voet langs de trappen. In het stadje is een winkelstraatje met mooi beschilderde huizen.

Kufstein viel ons tegen

bea_warmink
    5-5-2016

We hebben Kufstein een halve dag bezocht. Het traditionele beeld van Kufstein vonden we maar terug in een piepklein straatje waar vooral een paar winkels met traditionele kleding bleken te zijn. De vesting ligt wel mooi boven het stadje, met een nogal brede collectie van spullen die iets met Tirol te maken hebben. Wij waren erg teleurgesteld dat – toen wij er waren - aan het Heldenorgelconcert geen organist te pas kwam.

Gereisd Met oudere kinderen in Sun May 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Een middag Kufstein...

Marie- Josee en Bert
    16-9-2012

Op weg naar Kirchberg in Tirol even stoppen in Kufstein. Lekker slenteren door het centrum, we hadden toch tijd genoeg, en op het centrumplein een heerlijke bak koffie drinken.

Echt een leuk toeristenstadje langs de Inn... gezellige winkeltjes en ga ook eens door de Altstad ook al is het eigenlijk maar 1 straatje.

We zullen er geen dagen blijven, maar voor een dag is het wel gezellig... net zoiets als Baarle- Nassau e.d.

Gereisd Met partner in Fri Sep 14 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Parel van Tirol?

Jan
    27-6-2012

Kufstein is bekend door het Kufsteinerlied waarin het wordt bezongen als de parel van Tirol.De stad ligt aan de rivier de Inn en als het veel geregend heeft is dit een zeer snel stromende rivier. Het is een stad van 15.000 inwoners en het meest bezienswaardige is wel de Kufsteiner vesting, hoog boven op de berg. Ook heeft het centrum enkele fraaie gebouwen en steegjes met prachtige muurschilderingen.

Gereisd Met vrienden in Wed Aug 09 2006 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Belegen stadje

Dhr. J.E.M.
    11-8-2011

Kufstein is erg populair, voornamelijk bij de oudere toerist. De sfeer is een beetje formeel, stijfjes. De horeca is vnl. ijssalons en koffie met gebak. Qua winkels is er ook niet veel te beleven. Kufstein moet het vooral van de ligging hebben.

Gereisd Met partner in Wed Aug 17 2005 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Kufstein scoort een 7,9 uit 10, op basis van 13 reviews