Kirchdorf

Reviews over Kirchdorf

"Ganz gemütlich"

Karin
    15-8-2014

Ik kom hier al 20 jaar op vakantie! We komen altijd terug, omdat je elk jaar dezelfde mensen tegenkomt.

Qua uitgaan is er niet zoveel te doen behalve de lokale kroegen. In de skischool zit een gezellig café en het hotel Alphof heeft elke week een avondje. Op dinsdag organiseert de skischool een show met een bar. Voor het uitgaan moet je uitwijken naar St Johann, dat slechts 10 minuten rijden is :).

Het is een typisch klein Oostenrijks dorpje waar mensen je op straat gewoon netjes groeten!

Zoals eerder vermeld, elk jaar dezelfde mensen is wat het erg leuk maakt. De hotel eigenaren herkennen je terug en maken altijd een gezellig praatje.

De skischool is niet zo groot en dat maakt het erg leuk. Vooral voor de kinderen doen ze erg hun best. De leraren herkennen je na het vorige jaar en waarschijnlijk heb je ook gewoon dezelfde!

Het skigebied is erg klein, maar met de grote skipas kun je heel makkelijk met de skibus uitwijken. Elke dag naar een ander gebied, top!

Gereisd Met oudere kinderen in februari 2013

Lekker centraal, maar voor beginners

Walter van der Manden
    10-2-2013

Kirchdorf is een klein dorpje tussen enkele grote skigebieden. Lokaal kleine piste maar goed voorbeginners met lessen. Als je bij de lokale skischool gaat lessen blijf je als beginner in het dorp, bij de gevorderde ga je naar St. Johann of Steinplatte. De laatste twee zijn op ca. 10 min rijden berijkbaar en bieden meer uitdaging. Er gaat ook een busdienst tussen de gebieden, maar op enkele tijden. Zet je wel voor de gondels af.

Gereisd Met jonge kinderen in Fri Feb 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Fantastisch het gezicht op Am Wilden Keizer

Henk
    15-2-2011

Daar we in Kirchdorf op vakantie waren moesten we natuurlijk ook een wandeling maken in het gebied van de Wilden Keizer, als je op afstand kijk is dat een prachtig gezicht en vooral als de zon schijnt dan schitter het net als kristal. We zijn dan met een berggids de berg gaan verkennen op een mooie hoogte waar veel prachtige bloemen en struikjes te bezichtigen waren we hebben ook veel berg geiten en wild gezien alles is daar even mooi zowel voor jong als oud is dit goed te bewandelen met regelmatig een rust pauze bij een van de vele berghutten / cafetjes, na terug komst van de wandeling is een heerlijk glas bier niet te versmaden en zo werd er in de groep nog dikwijls geproost om het verloren vocht weer aan te vullen. Als u in de buurt van den Wilde Keizer bent ga dan eens op zoek naar al dat moois op die berg.

Gereisd Met jonge kinderen in Fri Jul 01 1983 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Gezellig en leuk dorpje dorpje 1984

Henk
    14-2-2011

Door vrienden zijn we naar dit dorpje gegaan om onze vakantie te houden , hun gingen in de winter en wij wilden in de zomer, toen we daar aankwamen vonden we het gelijk al gezellig want er speelde een muziekkorps en er waren dames in klederdracht die de Oostenrijkse drank Opsler schonken en uitdeelden, dus vielen we gelijk met de neus in de boter, het bleef gezellig in het dorp want het was een of andere feestdag. Later hebben we ook nog een excursie gemaakt met een Oostenrijks feest met een dijenkletsers band die de bekende dansen uitbeelden zoals de houthakkers dans en met een zaag enz. Uiteraard gaat dat met de nodige drank gepaart, maar leuk blijf het, ook nu weer gingen we voldaan naar huis.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 1984

goed

Dini Deckers
    16-3-2009

De omgeving is heel mooi.Schitterend wandelgebied. Je kan alle kanten op. Met de skibus ben je in een paar minuten in St Johan Gezellig stadje.Ook voor de zomer een aanrader .Veel wandel en fiets gelegenheid.

Gereisd Met vrienden in Sun Mar 01 2009 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Kirchdorf scoort een 8,1 uit 10, op basis van 18 reviews