Kirchberg

Hoge pistes, goede sneeuwcondities én veelvuldige zonneschijn kenmerken het skigebied in de Kitzbüheler Alpen. In het hart van deze Oostenrijkse streek ligt Kirchberg. Een gezellig dorp waar de wintersporter zich, dankzij de vele hotels, restaurants en après-ski bars, meteen thuisvoelt. Ontdek het zelf!

Lees meer over Kirchberg

We hebben een aantal aanbieders voor Kirchberg voor je op een rij gezet:

vakanties Kirchberg

We hebben een aantal aanbieders voor Kirchberg voor je op een rij gezet:

Over Kirchberg

Kirchberg is een populaire en veelzijdige wintersportbestemming in de regio Tirol in Oostenrijk. Het dorp wordt vaak aangeduid als Kirchberg in Tirol. Plaatsen in de buurt van Kirchberg zijn Ellmau, Going, Oberndorf en Westendorf. Kirchberg ligt bij het geliefde wintersportgebied Kitzbühel en geografisch gezien niet ver onder het Zuid-Duitse München.

Kirchberg als winterbestemming

Veel Nederlanders kiezen voor Kirchberg als wintersportbestemming.
In het dorp vind je verschillende skischolen en oefenpistes. Ook zijn er ruim voldoende skiliften en faciliteiten voor wintersporters. Het relatief grote skigebied is zowel geschikt voor gevorderden als beginners en beschikt over 234 kilometer aan pistes. Regelmatig wordt er een arresleetocht georganiseerd of kun je een avondje rodelen. Ook zijn er genoeg cafés waar je kunt après-skiën of een lekker hapje kunt eten.

Kirchberg als zomerbestemming

In juli en augustus heersen er in Kirchberg aangename temperaturen rond de 25 graden Celsius. Dit maakt Kirchberg ook geschikt als zomerbestemming. In de zomermaanden kun je hier heerlijk fietsen en wandelen door de bergachtige omgeving. Kies een wandelroute uit en ga eropuit in de natuur. Is het een dagje echt lekker weer? Ga dan naar het oosten van Kirchberg waar je een mooi zwemmeer vindt.

Route naar Kirchberg

Vanuit Utrecht is het zo'n 920 kilometer rijden naar Kirchberg via Keulen, Frankfurt, Nürnberg en München. Kirchberg ligt in een dal ingeklemd tussen de bergen. Het dorp is goed bereikbaar met de auto en ligt op zo’n 25 kilometer van de E45 bij Wörgl. Kirchberg beschikt bovendien over een eigen treinstation, zodat je ook per trein deze wintersportbestemming kunt bereiken.

Weer & Klimaat Kirchberg

Dagen regen11101112131515141091012

Reviews over Kirchberg

• 9Pien Verhaar17-02-2020

Echt leuke winterspoortplaats

Gezellige plaats; prachtig skigebied; goed geprepareerde pistes; fijn catered skichalet Kitzbuheler Horn.

Gereisd met vrienden in februari 2020

• 9Silvia de Ruiter04-12-2019

Leuke en gezellige plaats met veel sfeer.

Kirchberg is een gezellige wintersbestemming, ook voor de niet-skiër. In ons gezelschap zitten ook wandelaars en die konden bij Aschau (ook Kirchberg) prachtig in de natuur wandelen. Kirchberg is gezellig, van alles te beleven. Wij deden onze apresski in het skichalet KitzbuhelerHorn omdat de drankjes en hapjes all inclusive waren. Scheelt toch geld. We zijn ook een keer naar Westendorf geskied en daar lekker geluncht in het dorp bij een mooi hotel.

Gereisd met vrienden in maart 2019

• 8Renate18-11-2019

Geweldig kom zeker terug

Bloemen corso gezellig . Mooie omgeving..in 2 a 3 uur lopen ben je in kitzbuhel. Gewoon te gaaf

• 8Cultuur
    • 8Sfeer in stad
    • 7Skigebied beginners
    • 6Après ski
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in augustus 2019

• 10Florine Doekes28-10-2019

We komen al drie jaar in Kirchberg en het is top.

Kirchberg is en blijft een gezellig dorp. Leuke apresski en ook als je daar niet zo'n behoefte aan hebt kan je ook naar rustige en sfeervolle zaken. We zaten in skichalet Kitzbuheler Horn met ontbijt, diner en alle drankjes all inclusive. Op één avond wordt er niet gekookt en dan kan je zelf naar een restaurant. Wij hadden heerlijk gegeten bij een restaurant bij de kerk. Heerlijk Oostenrijks en flinke porties ook.

maart 2019

• 10Amarantha van Alem01-03-2019

Hopelijk voor herhaling vatbaar

Vanwege alleenstaand met 4 kinderen en bewindvoering kon ik al 8 jaar niet op vakantie. Me jongste dochter is vanaf geboorte al ziek en nu bijna 6 jaar later helaas uitslag dat ze een spierziekte heeft dus we waren echt aan een vakantie toe. Nu heb ik oud en nieuw met de kinderen gevierd in Oosterijk. We hebben genoten van het prachtige land en geweldige sneeuw. De kinderen zag ik die dagen echt stralen van geluk en zag ze genieten. Dit doet een moeder hart goed. De kinderen vragen mij elke dag mama gaan we snel weer op vakantie dus wordt weer hard sparen en hoop dat dan snel me kinderen weer zo mag zien genieten en stralen.

Het was een geweldige ervaring in een prachtig land en vriendelijke bevolking. Hoop dit snel weer te mogen ervaren

• 10Cultuur
    • 10Skigebied gevorderden
    • 10Zorg voor natuur

december 2018

• 8Kirsten19-02-2019

Mijn favoriete skigebied

Heerlijk skigebied, overzichtelijk maar wel genoeg variatie. Makkelijk te combineren met beginnende en ervaren skiërs. Het dorp is gezellig, veel restaurantjes en leuke après ski.

• 6Cultuur
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in maart 2018

• 9v.d. Brink14-02-2019

Geweldig gebied, wat voelt als thuiskomen!

Het skigebied is erg afwisselend waardoor beginners rustig kunnen leren skiën en ervaren wintersporters ook uitdaging kunnen opzoeken!

• 7Cultuur
    • 8Omgeving

Gereisd met vrienden in december 2018

• 10Nathanja14-02-2019

Dat het een top locatie is voor vriendengroepen. Gezellige apre ski en mooi ski gebied.

• 10Cultuur
    • 10Skigebied beginners
    • 10Skigebied gevorderden
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in februari 2019

• 9Bastiaan van genderen14-02-2019

Het is hier Fantastisch

Dit is het beste skigebied van de wereld. En vooral het dorpje Kirchberg is om verliefd op te worden. Kirchberg is heel gezellig en mooi en het voelt als thuis komen!

• 7Cultuur
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in februari 2018

• 8Cynthia Last11-02-2019

Fantastisch, wij komen hier al jaren!

Wij komen samen met ons gezin (52 jr, 50 jr, 24 jr, 19 jr) al jaren in dit prachtige dorp. Iedereen kan lekker hun eigen gang gaan. De jeugd gaat de ápresski in, shoppen, frikandel speciaal halen, rodelen, noem maar op. Voor de 'oudere' garde is het leuk om een wandeltocht te maken, is langs te gaan bij het lokale kerkje of om bijvoorbeeld met een kort ritje een kijkje te nemen in het chique om de hoek gelegen Kitzbuhel. De mensen zijn super vriendelijk!

• 8Cultuur
    • 7Après ski