Appartement La Fontana

Appartement La Fontana
9,5

• Ligging t.o.v. pistes9,8

9 reviews over Appartement La Fontana in het Nederlands

Heerlijke vakantie, uitstekende ligging.

Toiny Rademakers
27-5-2012
  • Ligging t.o.v. pistes9

Wij hebben een geweldige vakantie gehad in januari 2011. We konden het dorp nog net bereiken voor het volledig afgesloten raakte van de buitenwereld. De eigenaresse is erg vriendelijk en ze maakt een prima ontbijtje. Ons appartement op de derde verdieping was redelijk gedateerd ingericht (met vaatwasser), maar keurig schoon. Voor onze kleindochter van 16 maanden was er een bedje, maar zonder matras. Jammer. De eigenaresse heeft dat opgelost door een dik dekbedje te brengen. Ging prima. Maar ik zou mijn eigen bedddengoed meenemen. Er was ook geen kinderstoel en dat was erg vervelend. Een kindje van anderhalf wil zelf eten en dat kon nu niet, omdat ze op schoot moest zitten.

We konden zo de piste op en naar het dalstation van de gondel skiën. Omdat we de eerste vier dagen Kappl niet uit konden hebben we het skigebied daar verkend. Prima te doen, ook voor fanatiekelingen.

heerlijke wintersportplek!

Grietje
27-2-2010
  • Ligging t.o.v. pistes10

We zijn net terug van een weekje wintersport in Kappl. La Fontana is een prima uitvalsbasis hiervoor! Slechts 50 m lopen en je stapt op de (rode) piste. Het dorp met restaurants en een supermarktje is ook op loopafstand. Wij hadden met 2 volwassenen en 1 kind het kleinste appartement geboekt. De ruimte daar hield niet over, maar voor ons was het goed te doen. Er is 1 slaapkamer en een bedbank. Met 4 volwassenen zou ik een groter appartement nemen. Inrichting was goed. Degelijk; niet overdreven. De service is perfect! Bed- en badgoed is inbegrepen. Handdoeken worden niet standaard gewisseld, maar je kunt gewoon schone vragen. Voor 's morgens kun je heerlijke broodjes bestellen die voor de deur worden afgeleverd. Wij gaan volgend jaar weer!

Droomkerst in Garni La Fontana

Fam Van Hulst
19-1-2010
  • Ligging t.o.v. pistes10

We hebben hier de Kerst doorgebracht, een heerlijke ervaring! Ik heb weinig toe te voegen aan wat de anderen hier hebben geschreven (jammer dat er geen wintervideo is gemaakt want het is een droom en dan zie je hoe ideaal het huis ligt). We hebben toch heel erg ons best gedaan om toch wat minpuntjes te vinden en dat viel niet mee en deze doen niet af aan ons totaaloordeel: servies met name de glazen wat oud en bestek niet helemaal passend (maar brandschoon), woonkeuken niets bijzonders (maar meer dan prima) en wat lastig parkeren. Lieve mensen in het huis, de man des huizes is ook één van de bakkers die de zalige broodjes bakt. Op loopafstand van het gezellige Gasthof Alpenfrieden (geen poespas, gewoon erg goed normaal eten en spotgoedkoop), iets verder liggen Krone en Post waarbij in Krone veel beter gekookt wordt.

Zoover en La Fontana bedankt: het was fantastisch

Gregoor Andringa + fam
5-9-2009

N.a.v. de beoordelingen op Zoover zijn we naar Garni La Fontana afgereisd. Wij hadden een kleine ferienwohnung (de jeugd) + 1 kamer met ontbijt geboekt (ouders) en deze waren helemaal top. Het app. was bijzonder ruim opgezet, had een heerlijke slaapkamer een volledig ingerichte keuken (incl magnetron) en in plaats van het obligatoire balkon hadden we zelfs een tuintje voor ons zelf. Zoals veel app. in skigebieden, is de woonkeukencombinatie vnl functioneel, maar het geheel was tiptop in orde. De kamr met ontbijt is echt een droomkamer met een schitterende ronding. De ligging is ideaal: je bent binnen enkele minuten lopend in het dorp maar binnen dezelfde tijd aan het begin van mooie bergtoeren. Dietmar en Ulrike zijn zeer hartelijk en behulpzaam, en inderdaad absoluut niet onnatuurlijk vriendelijk. Na deze heerlijke belevenis zullen we er deze keer onze wintersportvakantie gaan boeken. Dan in een 4 pers appartement. Kortom: La Fontana is helemaal geweldig!

2008

Wat een parel in de Alpen!!

Elke, Harald en de kids
21-8-2008
  • Ligging t.o.v. pistes10

Ook wij zijn na wat omzwervingen uiteindelijk in Garni La Fontana terecht gekomen en het is ook voor ons nu al jaren onze vaste stek in de winter. Volgend jaar zullen wij er ook eens in de zomer komen. Het huis is zeer ruim opgezet en heeft een frisse en propere uitstraling. Het huis ligt zeer rustig, maar toch op loopafstand van het centrum. Maar ver genoeg van het centrum om je dag skien er te kunnen be"eindigen omdat het direct aan de ski-afdaling ligt. De mensen van het huis (jong stel met leuke kids) zijn zeer vriendelijk en inderdaad niet gemaakt. De appartementen zijn zeer ruim opgezet en van anderen horen we dat de pensionskamers ook heel mooi zijn en dat het ontbijt zeer goed is. Kinderen zijn zeer welkom in het huis, hoewel er ook genoeg gasten zonder kids zijn. Het gaat dus heel goed samen. Wij zoeken niet meer verder, Garni La Fontana is just it voor ons!! Gewoon doen!

Dit is pas echt Kappl!

Fam. Klingen
14-8-2008
  • Ligging t.o.v. pistes10

Garni La Fontana is een redelijk nieuw en zeer comfortabel huis waarin zowel Übernachtung/Frühstück-kamers als appartementen worden aangeboden. Het huis bestaat uit 3 verdiepingen en ligt net iets buiten het dorpscentrum (loopafstand), enkele apres-ski bars en restaurants zijn zelfs dichterbij (bijv Alpenfrieden dat op een minuutje lopen ligt). De kamers zijn schitterend ingericht en het ontbijt is uitmuntend goed. De sfeer in het huis is zeer ongedwongen, de mensen van het huis zelf zijn zeer vriendelijk maar op een natuurlijke manier. De ligging is geweldig: direct aan de piste maar niet te ver van het centrum. De skibus stopt echt letterlijk voor de deur. En het uitzicht is op deze plaats in Kappl echt waanzinig mooi. Half-pension in Gasthof Alpenfrieden (eenvoudig maar zeer goed) is mogelijk als je in La Fontana slaapt. We zijn er nu 7 maal geweest en bezoek nummer 8 vindt volgend jaar plaats!!!!

Immer wieder La Fontana!

Edgar
6-8-2008

Wij zijn deze zomer nu voor de 4e keer in La Fontana geweest en La Fontana is het eerste adres waar we blijven terugkomen. Wat een huis en wat een uitzicht. De appartementen en kamers zijn geweldig en ik ben het met de rest eens dat het uitzicht waanzinig mooi is. We hebben voor volgend jaar alweer geboekt!!

Zomerdroom met geweldig uitzicht

Egbert
21-7-2008

Wij hebben Garni La Fontana nu voor de eerste bezocht, maar in de zomer. We moeten eerlijk toegeven zomaar op de gok, want het was onze indruk van vorige ski-reizen dat de accomodaties toch allemaal lood om oud ijzer waren. Niets bleek minder waar. Het echt ongestoorde en overweldigende uitzicht gecombineerd met precies die oprechtheid van de eigenaren, maakte voor ons het verschil. Het huis is heerlijk net even buiten het centrum gelegen, maar alles is binnen loopafstand. De appartementen (ook kamers met ontbijt te huur)waren ruim, schoon en verzorgd, onze woning zelfs met vaatwasser. Kappl bleek een fantastisch uitgangspunt voor diverse excursies, waarbij de de Alpine Coaster wel de spectaculairste was. Garni La Fontana, ons zien jullie zeker terug

Hoorn des Overvloeds

Tineke - Amsterdam
21-7-2008
  • Ligging t.o.v. pistes10

Ik ben blij dat de accomodatie er nu op staat. Wij komen nu al drie jaar in Garni La Fontana op aanraden van vrienden. Het huis is fantastisch mooi gelegen, de kamers zijn super comfortabel ingericht(wij verblijven altijd op basis van B&B en niet in de appart.)en het ontbijt is zeer verzorgd. De kamers worden ook met half-pension (te gebruiken in Alpenfrieden op 50m) aangeboden, dit hebben wij nog nooit gedaan. Het eten in Alpenfrieden is weliswaar voortreffelijk (eenvoudig maar super), maar we hebben graag de vrijheid. Het (jonge) echtpaar van het huis is allervriendelijkst zonder gemaakt , de man spreekt als (oud?)ski-leraar zelfs een paar woorden Nederlands! Kinderen zijn helemaal geen probleem. Het is zeker een aanrader voor gezinnen met kinderen. Ski-Bus stopt direct voor de deur

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement La Fontana in Kappl, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement La Fontana zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Appartement La Fontana scoort een 9.5 uit 10 op basis van 9 reviews.