Jungholz

Reviews over Jungholz

Leuk skigebied!

Ghislaine
    14-2-2013

Vooral voor beginners is Jungholz een heerlijke wintersportplek. Skiles wordt goed verzorgd en er zijn voornamelijk blauwe pistes. Skiverhuur ligt beneden aan de berg. Vriendelijke mensen in het dorp, die je graag willen helpen. Alles is perfect verzorgd, aanrader!

Gereisd Met oudere kinderen in februari 2011

Ideaal gelegen hotel

len
    24-8-2010

Wij hebben twee nachten geslapen in Jungholz. Het is gelegen net over de Duittse grens wat ervoor zorgt dat veel uitstapjes mogelijk zijn: Zugspitze, Kastelen van Ludwig en Pfronten. Verder is Jungholz zeer geschikt op doorreis naar Italië. Het dorpje zelf heeft een winkeltje, midgetgolfbaan, buitenzwembad, en diverse hotels en restauants. Doordat het dorpje een "enclave" is van Oostenrijk hangt er een ongedwongen sfeer in het dorp. Wij vinden het dan ook zeker een aanrader!

Gereisd Met vrienden in augustus 2010

Jungholz: TOT SNEL !!

Michel, Cindy en Claire
    24-1-2010

Na enkele dagen genieten van de prachtige groene omgeving van Jungholz in de zomer van 2009 waren we om. We wilden dit ook in de sneeuw zien !! Het was voor ons de eerste keer op wintersport en hebben genoten !! De pistes waren (voor ons) perfect. Er zijn sinds dit seizoen 40 sneeuwkanonnen en deze zorgen voor veel goede sneeuw. De pistes worden goed onderhouden en er zijn meerdere liften (zowel stoeltjes- als sleepliften) Wachttijden bij de liften zijn te verwaarlozen. We hebben enkele skilessen genomen en dat was heel goed verzorgd. Leuke, geduldige leraren en een goed resultaat !! In het dorpje bevinden zich veel hotels, gasthuizen, restaurants en barretjes maar voor boodschappen moet je een dorpje verderop. Hoofdwegen worden bij sneeuw en vorst goed begaanbaar gehouden. Verder volop wandelmogelijkheden en ook voor langlaufers zijn er voldoende loipes. Kortom een perfect gebied op een prachtige plek net over de grens bij Oostenrijk. (overnachtings-tip: Pension Katharina)

Gereisd Met jonge kinderen in januari 2010

Lijkt me goede plaats voor de 1e leer skieen

Leandra1975
    26-6-2009

Het skigebied is klein in vergelijking met de Oostenrijkse en Zwitserse gebieden die wij gewend zijn. Toch lag er in maart 2009 in Jungholz meer sneeuw dan in sommige plaatsen in Tirol die wel een hogere ligging hebben dan Jungholz. Risico blijft wel dat men in Jungholz echt groene pistes kan aantreffen, want de bergen zijn hier in de voor alpen nog niet zo hoog als in de "echte" Alpen.

Voor een paar dagen skiën is dit gebied prima. Oostenrijk is toch weer minimaal 1,5 uur verder rijden, tenminste als u in het weekend de altijd drukke Fernpass wilt oversteken.

Ook indien u voor het eerst een week gaat skiën is dit gebied prima geschikt, want waarom zou u veel euro`s betalen voor 200km of meer pistes als men uiteindelijk maar gebruik maakt tijdens de skilessen van max 3 liften.

Plaats zelf heeft enkele hotels, restaurants en (sport)winkels, apres ski is zeer beperkt. Prijsnivo is ok.

Gereisd Met jonge kinderen in maart 2009

Klein, vriendelijk skigebied

Annette
    1-10-2006

Klein, vriendelijk skigebied. Voor beginners uistekend, gevorderden zullen er al snel uitgekeken zijn. Bij de skischool aardige leraren met veel geduld, maar alleen Duitssprekend. Heel erg leuk bobo skiland voor de kleintjes! Bij de skiliften ook in de carnavalsweek geen lange wachttijden. Wij hebben vooral veel Duitsers gezien. Het is lekker dichtbij, vlak over de grens, vijf minuten vanaf de snelweg.

Gereisd Familie in februari 2005
Jungholz scoort een 7,3 uit 10, op basis van 27 reviews