Jochberg

Reviews over Jochberg

Niet veel te beleven

dutchboy
    20-8-2014

Klein dorp in de schaduw van de stad Kitzbuhel. Niet veel te doen, dorp heeft een Spar voor de boodschappen en een leuk buitenzwembad. Wel goede uitvalsbasis voor wandelingen in de omgeving, al ligt de echte publiekstrekker (de Grossgluckner) al snel op ruim een uur rijden.

Gereisd Met jonge kinderen in Sat Jul 26 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Fantatische plek

Elienne
    17-10-2012

Rustig dorp en zeer interessant voor de echte skiliefhebber zonder poespas, jonge gezinnen en wandelaars. Accomodaties liggen rondom skipiste en zijn heel betaalbaar. Vanuit Jochberg trek je zo het mooie skigebied in.

Gereisd Met jonge kinderen in Thu Mar 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Alleen de omgeving///

Marie- Josee en Bert
    17-9-2012

We waren onderweg naar Krimml dus hadden geen tijd voor een bezoekje aan het dorp. Maar wat werden we stil bij het bekijken (langs de weg) van deze reuzen genaamd de Venediger e.d. In één woord... prachtig.

Gereisd Met partner in Sat Sep 15 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Thuis komen

Familie Smit
    22-3-2011

We komen al ruim 30 jaar in Jochberg. Een gemoedelijk klein dorpje met een fantastisch skigebied. Meeste hotels, pensions en appartementjes liggen aan de piste. Twee goede skischolen, een apres-skibar en verschillende restaurantjes met echte Oostenrijkse gerechten. Ook veel langlauf en wandel mogelijkheden voor de niet-skiers. Een dierenpark, zwemparadijs en bergmuseum in het nabij gelegen Kitzbuhel. Kortom alles binnen hand bereik.

Gereisd Met jonge kinderen in Tue Feb 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

heerlijke bestemming

Rein
    26-1-2009

We zijn met 3 volwassenen en 2 kinderen (beginners) een paar dagen wezen skien. Jochberg is een vriendelijk dorpje op 900 meter. Het skigebied zelf is niet zo heel groot maar staat in directe verbinding met de grote gebieden van Kitzbuhel en Kirchberg. Er gaat een stoeltjeslift (wagstatt) omhoog. Dan ga je met een lange sleeplift weer hoger en kom je in een gebied met diverse stoeltjesliften en een paar sleepliften. De omgeving is zeer mooi, je skiet door de bossen. Voor beginners is er een (gratis) sleeplift beneden, echter deze ligt ongeveer 500 meter van de stoeltjeslift af. Van deze sleeplift kun je wel naar de stoeltjeslift skien en andersom ook. Er zijn 2 skischolen en in het dorp zijn een paar restaurantjes (echt Oostenrijks, schnitzel en wurstl). Er zijn relatief weinig blauwe pistes, dus het is niet echt een gebied voor beginners. Wij zaten in Tirolapart (direct aan de stoeltjeslift), dichtbij de apres ski en bij de ski-verhuur. Het is ons uitstekend bevallen.

Gereisd Met jonge kinderen in Thu Jan 01 2009 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Jochberg scoort een 7,7 uit 10, op basis van 21 reviews