Camping Oetztaler Naturcamping

Camping Oetztaler Naturcamping

8.7Fantastisch

Oostenrijk, Tirol, Huben (Imst)

8.7Fantastisch

• 9.2Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

28 reviews over Camping Oetztaler Naturcamping

• 9Lidia31-08-2019

Heerlijke camping op een prima locatie.

Camping met tot nu toe het beste sanitair ooit in het nieuw deel. Voor douchen zijn geen muntjes (meer) nodig. Stroom reken je achteraf af maar het valt allemaal nogal mee wat dat dan kost. Wij hadden een plek waar je wat meer voor moet betalen maar dan heb je ook een grote plek met een mooi uitzicht. We hebben maar één keer gebruik gemaakt van de broodservice. Je kunt ook prima lopend brood halen in het dorp en dat is veel goedkoper. Restaurant zie er gezellig uit maar we hebben er uiteindelijk niet gegeten. Hebben alleen een vegetarische keuken.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 9Annelies26-08-2019

Mooie uitvalsbasis voor actief in de bergen

Mooie camping in mooi dal. De zon komt 's ochtends na 9.00 uur pas achter de berg , en 's avonds rond 18.30 uur verdwijnt ie weer. Camping ligt op ongeveer 1200m hoogte, in combinatie met dat de zon achter de berg verdwijnt betekende dat voor ons veel in de voortent zitten in de avond. Sanitair is super, de dames houden het spik en span. Verder vonden wij de campingplaats een stuk minder charmant, omdat de auto er ook op moest. Liever een apart parkeerterrein, zodat je niet de hele dag tegen auto's aankijkt. Wij hadden 2,5 week geboekt met kinderen van 8 en 11 jaar, maar dat is wel aan de lange kant. Een weekje was voldoende geweest. Beekje is mooi, wel wat overwoekerd her en der en ijskoud. Onze kinderen gingen er alleen met de laarzen in ;-) Verder lekker eten op de camping, en handige broodjesservice. Maar wij haalden elke ochtend brood in het dorp, omdat wij steeds vergaten voor 1800 uur de bestelling door te geven.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    8ManonC196523-08-2018

Fantastisch!

Voor de 2e keer hier geweest met de tent. Gemoedelijke sfeer, super vriendelijke eigenaren, schoon sanitair in een verwarmd gebouw, ruime douchecabines, droogruimtes, restaurantje waar je heerlijk kunt eten of waar je zelfs heerlijk pizza' s kunt afhalen. Het blijft voor ons een thuis komen gevoel.

Gereisd met partner in augustus 2018

• 10joriwester13-08-2018

heerlijke camping te midden van de otztaler alpen

heerlijke camping midden in de natuur, schoon en netjes sanitair, mooie omgeving om te wandelen, zeer vriendelijke ontvangst op de camping, gelukkig geen animatie, maar eigen fantasie en spel van de kinderen op de camping en bij het riviertje

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9fam Ronhaar12-08-2018

Een aanrader.

Prettige, rustige camping. Kinderen spelen er volop in het ‘riviertje’. Sommige plekken zijn krap, daar lijkt het een parkeerplaats. Maar er zijn ook ruime plekken; het speelveld heeft de mooiste, vind ik. Daar geen schaduw, maar in de Alpen is dat niet erg. Zon komt eind juli om halfnegen op vanachter de bergen. Goed en schoon sanitair. 70 cent voor een 5 minuten douchemunt vind ik terecht. Heerlijke (afhaal)pizza’s op de camping. Goede tafeltennistafel, maar vanwege enige wind hebben we nauwelijks gespeeld; de oneffen ondergrond leent zich niet voor "rond de tafel". 's Ochtends vroeg haalden we brood bij de bakker, 5 min. lopen. Huben is een heerlijk dorpje; rustig, landelijk (met volop bloemrijke alpenweides), en met prima (goedkoop) supermarkt(je) en een bakker. Vanaf de camping zijn een aantal wandelingen te doen, en als je met de bus of met de auto een kwartier of halfuur rijdt, nog veel meer. Deze camping is een aanrader.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 7vakantiegangers12-08-2018

Mooie natuur, maar de plaatsen zijn krap

Wij zijn op deze camping drie dagen geweest. Wij zouden eigenlijk langer blijven, maar de camping was niet helemaal wat wij hoopte aan te treffen. De plekken zijn erg krap en daardoor oogt het rommelig. Het sanitair is redelijk schoon, de douches zijn wel lekker warm en werkt met muntjes. Op de camping was vlakbij een beekje. Leuk voor kinderen om in te spelen. Op de camping kun je in het restaurantje wat eten, maar wij vonden het iets simpel en iets duur voor wat je krijgt. Iedere maandag wordt er brood gebakken uit de regio bij de molen op de camping. Je kunt het brood kopen en smaakt erg lekker. De omgeving/natuur is erg mooi en er zijn mooie wandelingen te maken. Het dorpje zelf, Huben is niet veel te beleven maar even verder in Langefeld is het gezelliger. Kortom, wij vonden het voor ons niet een hele geschikte camping om lang te verblijven.

• 6Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Fam Koje28-07-2018

Sfeervolle camping vol natuurgenieters

12 dagen gestaan. Fijne camping met schitterend uizicht. Leuk publiek met allemaal hetzelfde doel: maximaal genieten van de prachtige omgeving. Plekken verschillen van grootte, maar zijn mooi vlak. De prijs is erg netjes voor Oostenrijk. Stroom wordt per Kw afgerekend, maar ondanks ons riante verbruik viel het goedkoper uit dan de €3 per dag die je op veel Duitse campings tegenkomt. Sanitair is netjes en schoon, en het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Lekkere pizza’s te koop voor een nette prijs, broodservice is netjes voor elkaar, met de mogelijkheid om op maandag zelfgebakken ambachtelijke broden bij het broodbakken te kopen.

Paar minpuntjes omdat het moet: - regelmatig wachten voor (heren!)toiletten, wachmachine en afwas. - douchemuntjes - beekje is gaaf, maar minder geschikt voor hele kleine kids - water op de plekken vrij omslachtig met een losse slang

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 2017
    9Rens Maarsen26-12-2017

Mooi, gastvrij en prachtige omgeving

Heerlijke camping met reuze aardige familie als eigenaar, prachtige omgeving en goede voorzieningen. Helemaal leuk voor kinderen met een speelbeekje, mooie watermolen met eigen bakkerij en heel veel wandel/fietsmogelijkheden naar mooie bezienswaardigheden. Tevens een fijn restaurant met 's avonds gezellige muziek van de eigenaar en zijn familie. Ook voor de wintersport zijn er mogelijkheden met kamperen of pension. Je kunt met een pendel gratis naar de piste! Er zijn geen nadelen. Hooguit een zwembad op de camping, maar er is wel een aqua-park in de buurt voor kinderen en een zwembad in Längenfeld op 10 minuten fietsen.

Gereisd met partner in juli 2016

• 8Manon Cameron27-11-2017

Fantastisch mooie natuurcamping

Zeer vriendelijk personeel, ruime plaatsen, dicht bij de natuur. Sanitair was schoon. Rondom de beek altijd druk met kinderen, leuke speelplek. We stonden vlakbij de koeien, had wel charme maar ze waren wel vroeg wakker ;) Jammer van de douchemuntjes, die vind ik echt niet meer van deze tijd. Maar ik zou hier zo weer gaan. Ook heel veel te doen in de omgeving. Het restaurant niet geprobeerd.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 8Thijs en Renate04-09-2017

super, zou zo weer gaan!

Rustige camping, niet uitgestorven. Erg fijne camping-eigenaren die hard werken, maar ook tijd nemen voor een praatje. Wij waren met z'n tweeen. Plek van ons was ruim. Vouwwagen en auto konden er met gemak op. Sanitair was prima. Mooi schoon (meermalen per dag schoonmaak). Nooit hoeven wachten. Afwasplekken soms wat weinig, afhankelijk tijdstip. Mooie omgeving met echt genoeg mogelijkheden tot activiteiten. Wandelen, fietsen, dorpjes, klettersteigen, liften, hangbruggen enz. Prijs is goed te overzien. Over het algemeen zijn de prijzen redelijk gelijk in de buurt. Eén betaal je bijv. meer voor internet, andere voor sanitair. Komt aardig gelijk uit. Heerlijke camping voor ons dus. Aanrader!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2017

1 tip over Camping Oetztaler Naturcamping

• Jan, 24-08-2014

Rondje Huben > timmelsjoch > merano > landeck > Imst > Langenfeld > Huben

Vroeg weg met de auto, op veel plaatsen stoppen om te genieten van de natuur. Lunch in Merano, en dan verder genieten.

3 vragen over Camping Oetztaler Naturcamping

• Nienke, 02-07-2017

Beste / mooiste plaats op de camping?

Wat zijn de mooiste plaatsen op de camping met kinderen van 5, 7 en 9?

Do, 14-07-2017

Mijn ervaring is dat overal op de camping mensen met kinderen staan. Riviertje is super leuk om bij te spelen, maar omdat camping niet zo groot is, is het nooit ver lopen. Voor de rest vind ik persoonlijk het terras gedeelte van de camping het mooist en de plekken naast het riviertje. Af te raden: het deel van de campingplaatzen die direct tegen een woonhuis grenzen, hier sta je dat minder charmant.

• Dirk, 10-01-2010

informatie over de ligging

We hebben plannen om met de krokus (midden februari) een weekje door te brengen op deze camping. Het dorpje Huben, is dit ver van het centrum en daarmee bedoel ik van restaurant, winkel, café,....? Niet dat we daar naar toegaan om te feesten maar zo 's avonds nog eens een restaurantje of café bezoeken kan toch we gezellig zijn.

Bedankt bij voorbaat.

Annemarie Koelemeijer, 21-10-2012

Otztaler Naturcamping ligt pal naast het dorp, dus een avondwandeling naar het lokale restaurant of overdag naar bakker of supermarkt is prima te doen.

H kleijn, 12-12-2018

Camping lig bijna naast het centrum ga langs bij Bergheimat Café om de hoek erg leuk

• Dirk, 10-01-2010

informatie over de ligging