Going

Reviews over Going

Geweldig

Dennis
    18-6-2019

Fijn, gemoedelijk dorp. Zeer centraal geleden ten opzichte van het grote skigebied Skiwelt am Wilder Kaiser. Vanaf het dorp kun je met de vierzitter omhoog, en vanaf daar kun je verder het gebied in. Tevens is er een dalafdaling, die vanwege de sneeuwkanonnen, in het hoogseizoen vrijwel altijd toegankelijk is. Het dorp is goed toegankelijk met de auto. Er is een supermarkt (was open met kerst!) en er zijn meerdere restaurantjes. Toch gingen wij om te eten vaker naar het naastgelegen dorp Ellmau. Hier was de keuze net iets uitgebreider. Overigens ligt het dorp Ellmau op loopafstand.

Gereisd Met jonge kinderen in Sat Dec 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Niet veel te beleven in Going.

Ed nielaba
    5-9-2016

In Going am Wilder kaiser in Tirol is het heel mooi,maar er valt in de zomer weinig te beleven,uitgaansleven is er bijna niet en er is voor de jeugd helemaal niets te doen. Het dorp is te klein,natuurlijk is er de nabije omgeving wel vertier maar dan moet je maar Ellmau of Kitzbühel,dit moet dan met de auto.

Gereisd Met partner in juli 2016

Mooi skigebied, groot en voor elk wat wils.

Peter
    9-2-2016

Going is het laatste plaatsje van een behoorlijk aaneengesloten groot skigebied. De skilift geeft aansluiting op het skigebied maar de afdaling naar Elmau is voor licht gevorderde skiers lastig. Wanneer frau Holle het af laten weten zorgen veel sneeuwkanonnen voor dat je toch kan skieen. Vanwege de lage ligging heb ik dit skigebied 40 jaar links laten liggen. Skibus aansluitingen zijn niet goed genoeg Je kunt naar Elmau maar verder wordt lastig. Berghutjes zijn gezellig en niet duur behalve in het nieuwe restaurant van Elmau waar de lift naar boven pas nieuw is. De typische Oostenrijkse sfeer ontbreekt hier. We komen graag eens terug maar dan met een natuurlijke sneeuwlaag. Maar dat was in dec 2015 overal slecht.

Gereisd Met partner in Tue Dec 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Going: rustig zonder apres ski

Monique Verharen
    1-3-2015

Zeer rustig gebied met fantastische pistes. Doordat het aan het einde van het skigebied ligt, komen mensen 1 keer de pistes doen en gaan dan weer terug. Waarbij ze sommige pistes overslaan. En die blijven er dus perfect bijliggen tot het einde van de dag. De pistes zijn breed en hebben links, rechts en in het midden ieder een totaal eigen beleving waardoor je ze op verschillende manieren kunt afgaan, Steil, minder steil en nog steiler. Geen hopen en geen pap. Heerlijk. Als je echter over wilt steken ben je wat langer bezig en de verbindingen zijn niet heel super. Terug een lang glijpad wat voor boarders een stuk lopen betekent. Heen een paar keer de weg oversteken met papperige pistes. Door dat de lessen van de kinderen wat ongustig waren (10 - 12 en van 14 -16 uur) was er niet veel tijd om dat te doen. Gelukkig dat Going zijn eigen fijne pistes heeft maar dan is het gebied dus wel wat klein. Leraren zijn jong en dat vonden de kinderen erg fijn. Max 8 kinderen per groep!

Gereisd Met vrienden in februari 2015

onderdeel van SKIWELT wildkaisergebied 290 km

marc
    27-12-2010

Echt OOSTENRIJK,sfeervol, en zeer dicht bij de piste op loopafstand. deze brengt je direct in verbinding met de rest van het grootste aaneengesloten skigebied van EUROPA. 290 km piste. Ook het gezellige plaatsje ELMAU ligt tegen GOING aan.10 min.lopen.Verder is er een grote supermarkt, skiverhuur een drogist Schlecker. pizzarestaurant,een vvv kantoor. en diverse zeer goede restaurants.o.a SCHNABBLEWIRT Ook in het wereldbekende Hotel STANGLWIRT. 5 sterren .kan men zeer goed eten.Verder zijn er vollop wandelmogelijkheden/langlauf. st Johann 8km. etc.

Gereisd Met partner in Wed Dec 01 2010 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Going scoort een 8,9 uit 10, op basis van 30 reviews